Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-08, 11:04
Citat:
Ursprungligen postat av Takahata
Tror du missförstått vad detta handlar om. Haveristerna visar med konkreta bevis upp att Cissi Wallin inte lever som hon lär, och hon är jävligt duktig på att döma andra. Hon är ständigt dömande mot andra, när hon lyfter något så passar hon på att trycka ner andra, gud vad bra det är bland feminister i Polen i motsats till Svenska feminister som bara sitter på Instagram, osv osv. Barnvakten är ett exempel som i Cissis svart-vita värld blir väldigt svår att hantera, då reagerar hon med vrede och vill "förinta" den andre, på klassisk borderline-nivå.

Det kan mycket väl stämma. Jag känner inte Cecilia tillräckligt väl för att avgöra det. Jag har lite inblick i vänsterfeminism eller den vänster som Haveristerna företräder.

Jag hoppas att Cecilia i takt med att pengar och barn växer sakta glider över till en mer traditionell borgerlig värdegrund och tillvaro.
Citera
2019-11-08, 11:08
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mensflytning
Det kan mycket väl stämma. Jag känner inte Cecilia tillräckligt väl för att avgöra det. Jag har lite inblick i vänsterfeminism eller den vänster som Haveristerna företräder.

Först var du anlitad för att gräva upp och sprida skit, nu vet du ingenting om Cecilia eller dem du är anlitad för att granska? Intressant.

Alla komprometterande detaljer du har avslöjat hittills i dina maniska försök att flytta fokus från Cissi när detta backfireade väcker minst sagt frågetecken i ljuset av det här.
Citera
2019-11-08, 11:11
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Först var du anlitad för att gräva upp och sprida skit, nu vet du ingenting om Cecilia eller dem du är anlitad för att granska? Intressant.

Alla komprometterande detaljer du har avslöjat hittills i dina maniska försök att flytta fokus från Cissi när detta backfireade väcker minst sagt frågetecken i ljuset av det här.

Vad snaskigt hörrö. Massa frågetecken för smarta dig att räta ut
Citera
2019-11-08, 11:17
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Vad snaskigt hörrö. Massa frågetecken för smarta dig att räta ut

Nej alltså, du har serverat det hela på ett sätt som rätat ut precis alla frågetecken. När du och Cissi förstod att det här inte togs emot som ni hoppades; blev du så tiltad att du avslöjade detalj på detalj.

Du är verkligen som en älg som traskar fram till jägaren med en slaktmask i munnen, under jaktsäsong.
Citera
2019-11-08, 11:24
Medlem
Igår skulle idioten lämna tråden eftersom hen inte hade betalt att sitta här längre - idag är hen tillbaka och gräver hålet djupare.

Anar jag att orden "aja, tro vad ni vill" närmar sig tråden?
Citera
2019-11-08, 11:30
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Får jag flika in med en liten fråga? Det har talats här i tråden om problembågar, eller problemglasögon. Det sägs att instagramfeminister bär sådana.

Hur ser dom ut? Bågarna alltså.
Citera
2019-11-08, 11:34
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Igår skulle idioten lämna tråden eftersom hen inte hade betalt att sitta här längre - idag är hen tillbaka och gräver hålet djupare.

Anar jag att orden "aja, tro vad ni vill" närmar sig tråden?

Ja, antingen det eller så går hon full on-tågolycka.
Citera
2019-11-08, 11:49
Medlem
Citat:
All denna bitterhet är som musik.

Då hade jag rätt med andra ord.
Citera
2019-11-08, 11:57
Medlem
Citat:
Att använda ord som "luder" och klassförakt är mycket bra egenskaper för en feminist.

Ska vi kanske avrunda det här nu?

Själv är jag mest förvånad över att Cissi har stöd på vänsterkanten. Hon har varit så uppenbart pro-kapitalistisk hela tiden att det är bisarrt.

Förresten, du som verkar ha koll, trots att Cissi inte är din uppdragsgivare: vad är hennes version av när hon och Clara Henry (som liksom de flesta andra som nån gång haft ett projekt med Cissi numera inte verkar ha kontakt med henne längre) skulle starta "Sverige enda feministiska standup-klubb" på Södra Teatern? Dvs. när hon snodde konceptet och lokalen rakt av från Therese Sandins och Pernilla Hammargrens klubb Standup Yours, som redan var en feministisk standup-klubb som huserade på Södra Teatern (där Cissi dessutom hade uppträtt på våren samma år. Det var väl så hon fick sin "inspiration") tills storfräsaren Cissi kom dit och berättade om hur jävla mycket folk hennes klubb skulle dra. Symptomatiskt för hennes så kallade "systerskap". Fyra kvällar senare är hon trött på det av nån anledning och det blir inget mer (jag gissar för att hon trodde att hon skulle kunna tjäna pengar på det och få en massa gig bokade, och ingendera hände, av naturliga skäl.

Clara Henry vet jag kände att standup inte var hennes grej (och att jobba med Cissi är väl ingens grej i det långa loppet...) så att hon hoppade av är ju också naturligt. Men Cissi hade ju en "dröm om att få jobba med comedy", men när hon upptäckte att trots att hon lyckas tjata och gnälla sig in på både Norra Brunn och RAW, så hyllades hon inte som det komiska geni hon tyckte att hon var! Istället tyckte de andra komikerna ansåg att hon behövde harva på Big Ben som alla andra, särskilt eftersom hon var helt ny som komiker och uppenbart inte redo för de större scenerna. Så då blev hon sur, gjorde sig ovän med de flesta kvinnliga komikerna i Stockholm som hon inte tyckte "backade henne tillräckligt" och la sen av.

Så hennes version av de händelserna vore onekligen intressant att höra. Liksom varför hon tyckte att det var en bra idé att hoppa på "Knulla barn"-drevet och skriva helt vidriga saker där hon drog in Kim Wall och försökte skuldbelägga Anton Magnusson för hans texter eftersom hans ex-flickvän (som han just då sörjde väldigt djupt eftersom han har empati, det hade varit ett tufft breakup några år tidigare) blivit mördad av en dansk psykopat. Fram till dess var typ hela standup-communityt på hennes sida i Virtanen-grejen, trots att hon betett sig som en jävla röv flera gånger tidigare mot många av dem. Efter det, not so much.
Citera
2019-11-08, 12:16
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Själv är jag mest förvånad över att Cissi har stöd på vänsterkanten. Hon har varit så uppenbart pro-kapitalistisk hela tiden att det är bisarrt.

Förutom Jenny Bengtssons stöd , vad baserar du det på?

Läs pm glitterfeminist
Citera
2019-11-08, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Hon brukar utnyttja psykiskt sjuka fans till sånt här i tron om att ingen skit kommer att fastna på henne. Efteråt, när de lider i sviterna av sina skov - försvinner Cissi plötsligt från deras sida, tills det är dags igen.

Praktikant #327 som Cissi utnyttjar och kastar.

Men hen måste ju haft kontakt med Cissi om skärmdumpen är riktig. Där finns ju ingen riktig identitet på den, den är beskuren så att man inte ser avsändaren.
Citera
2019-11-08, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Förutom Jenny Bengtssons stöd , vad baserar du det på?
Ja Cissis fanbase (förutom enstaka kändisar) är väl unga vänstertjejer som skriver "jag älskar dig" på insta och medelålders soctanter som kämpar mot väderkvarnar dom kallar patriarkatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in