Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-06, 17:24
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Penntricket har nu försvunnit från Ticnet.

...och tystaden från Natashja Blomberg och Cecilia Wallin angående detta är högst anmärkningsvärt.
Citera
2013-08-06, 17:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Penntricket har nu försvunnit från Ticnet.

Föreställningen är såklart slutsåld om man ska tillåta sig att vara ironisk. Ok, biljetter har uppenbarligen sålts så ironin är dålig.

Skitsamma... Gillar iaf att Cissi häromdan pratade pengar och berättade vad hon plockat ut i lön. Denna kvinna som klättrat från arbetarklass till överklass för att sedan dala ner till öfre medelklass tjänade tydligen inte mer än 420.000kr förra året.

Eftersom hon inte förstår vad hon spenderat denna förmögenhet på antar jag att hennes bolag knappast medgett högre lön, då hon verkar vara helt uppe i det blå vad det gäller ekonomi.

Att hon däremot är medelklass är självklart, det är ingen som bara sådär kan kicka henne och ersätta henne med likvärdig idiot. Undrar vad denna kvinna är om 2-3år?
Citera
2013-08-06, 18:31
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Föreställningen är såklart slutsåld om man ska tillåta sig att vara ironisk. Ok, biljetter har uppenbarligen sålts så ironin är dålig.

Skitsamma... Gillar iaf att Cissi häromdan pratade pengar och berättade vad hon plockat ut i lön. Denna kvinna som klättrat från arbetarklass till överklass för att sedan dala ner till öfre medelklass tjänade tydligen inte mer än 420.000kr förra året.

Eftersom hon inte förstår vad hon spenderat denna förmögenhet på antar jag att hennes bolag knappast medgett högre lön, då hon verkar vara helt uppe i det blå vad det gäller ekonomi.

Att hon däremot är medelklass är självklart, det är ingen som bara sådär kan kicka henne och ersätta henne med likvärdig idiot. Undrar vad denna kvinna är om 2-3år?

Vad hon tjänar eller inte skiter jag i. Hon får tjäna en miljon i månaden och blåsa dem på sprit, knark och prostituerade vad mig anbelangar, men att blåsa folk på pengar på "föreställningen" är lågt. Mycket lågt. Om inte alla fått pengarna tillbaka för biljetterna. Om så är fallet, bortse från detta inlägg och delge gärna informationen.
Tystnaden talar mot detta dock. Jag kan förvisso ha missat, men har någon av dessa två dahmer gått ut med om föreställningen blir av eller ej, och iså fall varför den ev. inte blir av?
Citera
2013-08-06, 18:45
Medlem
NoTruces avatar
Självklart kommer de som betalat för biljetter få tillbaka sina pengar. C. Wallin och LadyDahmer kan räkna med att bli krävda på stålar p.g.a. kontraktsbrott, dock.
Citera
2013-08-06, 18:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vad hon tjänar eller inte skiter jag i. Hon får tjäna en miljon i månaden och blåsa dem på sprit, knark och prostituerade vad mig anbelangar, men att blåsa folk på pengar på "föreställningen" är lågt. Mycket lågt. Om inte alla fått pengarna tillbaka för biljetterna. Om så är fallet, bortse från detta inlägg och delge gärna informationen.
Tystnaden talar mot detta dock. Jag kan förvisso ha missat, men har någon av dessa två dahmer gått ut med om föreställningen blir av eller ej, och iså fall varför den ev. inte blir av?

Vi kommer säkerligen att få höra vad som hänt... Ska bli riktigt intressant att se om psykotiska Cissi pallar med trycket. Hennes "skyhöga" lön lär knappast rädda henne. Om hon nu lyckats blåsa en massa människor på pengar, förvånar det mig inte det minsta.

Denna människa har trots allt visat sig vara något av det mest verklighetsfrånvända man kan hitta.

Förutom hennes skryt om hennes "klassresa", som för de flesta inte uppfattas som en klassresa... Har hon visat sig totalt frånkopplas från världen vad det fäller det mesta. Inte ens de ämnen hon tar upp i sitt program har hon koll på, så sent som igår upplyste hon en uppringare som hyrde ut sin lägenhet i andrahand att han bröt mot lagen då han tog ut en hyra högra än vad likvärdig lägenhet inom allmännyttan kostar. Detta samtidigt som Radio1 på nyheterna har inslag som rör de nya reglerna vad det gäller andrahandsuthyrning. Riktigt, riktigt pinsamt...

Jisses vad "hen" kommer falla när "hens" luftslott punkteras (vilket jag hoppas skett nu).
Citera
2013-08-06, 19:10
Medlem
Jabbahuts avatar
Lady Dahmer skrev ju för en liten tid sedan (21/7) att hon behövde pengar
"Hej. Nåt tråkigt har hänt och jag kommer antagligen behöva en stor summa pengar som jag ej kan trolla fram ur arslet."

Kan det ha med penntricket att göra?
blogginlägget här :http://ladydahmer.nu/hej-jag-tankte-...-a-good-cause/

Det naturliga hade varit att de båda ältat om denna show men de är tysta och vill inte riktigt svara på vad som händer.Det enda jag läst är en kommentar med svar hos LD
Citat:
Nillan
3 augusti, 2013 kl. 15:06

Håller med dig!

I övrigt tycker jag det är taskigt av dig och Cissi Wallin att undanhåla information kring er e v uteblivna show!! Vi är faktiskt en del som ser framemot detta och har köpt biljetter!
Svara på denna kommentar »

Lady Dahmer
3 augusti, 2013 kl. 15:50

Vi kommer att meddela så snart vi kan. Som du kanske förstår så är det många olika bitar som ska på plats innan vi kan gå ut med pressmeddelande om vad som händer. Håller ingen i mörkret med vilje!
Citera
2013-08-06, 19:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jabbahut
Lady Dahmer skrev ju för en liten tid sedan (21/7) att hon behövde pengar
"Hej. Nåt tråkigt har hänt och jag kommer antagligen behöva en stor summa pengar som jag ej kan trolla fram ur arslet."

Fattar inte... Det handlar om 25.000kr... Lady Dahmer har precis köpt hus och kallar detta för en stor summa... Är det samma summa Cissi är i behov av?

Blir fan skrämd du det är vuxna människor vi talar om, en dessutom med två telingar. 25.000kr är ingen småsumma men ändå en summa de flesta klarar av. Om nu Cissi och Lady Dahmer är i kris börjar man ju fundera kring vilka mentala handikapp de har på riktigt... Cissi har avslöjat en hel del om hennes handikapp, men de räcker inte riktigt till i dagsläget. Hennes ADHD lär vara Asbergerssyndrom så som hon avslöjat att hon vart diagnostiserad från början.
Citera
2013-08-06, 22:32
Medlem
frantiks avatar
Minns att hon nämnde en gång förut något i stil med:
"Varför kan inte jag och en kollega vara som Filip och Fredrik? Klä sig lite soft och bara vara allmänt sköna. Inte behöva klä upp sig framför kamerorna. Utan vara som Filip och Fredrik. Lite lediga och roliga. Och få den responsen man förtjänar?"

Diskussionen handlade om varför tjejer "måste" klä sig fint i TV för att få synas. Då drog hon ovanstående paralell och jämförde sig själv med Filip och Fredrik. Hon förstod inte att det INTE alls handlar om kläderna. Att kvinnor som programledare var något slags smycke. Inte seriösa och duktiga.
Utan om prestation och en förmåga att leverera ett tv-program på ett bra sätt.
Att sen jämföra sig med Filip och Fredrik är ju verkligen att flyga ut i rymden då dessa herrar är Sveriges bästa programledare och innovatörer.

Och idag ser man ju svart på vitt att hon helt enkelt inte är kapabel till att ens slutföra en show som hon knappt har börjat med.

Med andra ord, det sitter inte i kläderna eller könet. Det handlar om att vara bra på det man gör.

Carina Berg, Reneé Nyberg, Jessica Almenäs, Anna Brolin, Frida Nordstrand och så vidare är på tv för att dom är duktiga. Inte för att vara några smycken, som Cissi ville få det att framstå.
Citera
2013-08-06, 22:55
Medlem
Cissi Wallin har kommit tillbaka från någon veckas semester ännu mer irriterande än vanligt. Hon pratade om pengar och man hörde hur hon njöt om att prata om sin goda ekonomi. När någon ringde in och påpekade detta hörde man på hennes röst att han träffat mitt i prick. Jag tror faktiskt att enda anledningen till ämnet var att få skryta om sig själv och sin så kallade klassresa (som hon redan nämnt 1000 gånger tidigare).

Hon kallade även vården för en statlig arbetsplats och förstod absolut inte varför inte sjuksköterskor inte strejkar för högre lön. Hon skulle minsann inte torka bajs och lyfta tunga gamlingar för den låga lönen.

Som vanligt är hon inte påläst för fem öre, utan hasplar bara ur sig massa strunt och lögner som hon tycker låter bra. Sjuksköterskor KAN inte bara strejka för att de vill eftersom de har en samhällsbärande funktion. Sjuksköterskors arbetsuppgifter är inte att torka bajs, de gör mer komplicerade saker än så. De har minst 3 års universitetsstudier bakom sig och är alltså betydligt mer pålästa än Cissi.

Cissi visar gång på gång i varje program att hon inte är påläst överhuvudtaget. Jag förstår inte att hon får vara kvar. Ett ex är när hon ägnade ett helt program åt vad Mårten Andersson skrivit på twitter om "pyjamasmodet" på tjejer, och ondgjorde sig över hur han skrivit att de inte var sexigt. Hela programmet tjatade hon om hur hemskt det var, tills en lussnare ringde in och sa att han skrivit säckiga, inte sexiga. Först vägrade hon tro det, men fick sen ge med sig efter att ha letat reda på tweeten själv i direktsändning. Fel som detta sker i varje program, ändå har hon inte förstått att hon borde lägga ner mer än en minut på wikipedia som research. Pinsamt. Folk lyssnar ju på henne för att höra på hur hon gräver sig allt djupare ner i gropen, ungefär som när man ser en trafikolycka och blir nyfiken på vad som hänt.
Citera
2013-08-06, 23:08
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Minns att hon nämnde en gång förut något i stil med:
"Varför kan inte jag och en kollega vara som Filip och Fredrik? Klä sig lite soft och bara vara allmänt sköna. Inte behöva klä upp sig framför kamerorna. Utan vara som Filip och Fredrik. Lite lediga och roliga. Och få den responsen man förtjänar?"

Diskussionen handlade om varför tjejer "måste" klä sig fint i TV för att få synas. Då drog hon ovanstående paralell och jämförde sig själv med Filip och Fredrik. Hon förstod inte att det INTE alls handlar om kläderna. Att kvinnor som programledare var något slags smycke. Inte seriösa och duktiga.
Utan om prestation och en förmåga att leverera ett tv-program på ett bra sätt.
Att sen jämföra sig med Filip och Fredrik är ju verkligen att flyga ut i rymden då dessa herrar är Sveriges bästa programledare och innovatörer.

Och idag ser man ju svart på vitt att hon helt enkelt inte är kapabel till att ens slutföra en show som hon knappt har börjat med.

Med andra ord, det sitter inte i kläderna eller könet. Det handlar om att vara bra på det man gör.

Carina Berg, Reneé Nyberg, Jessica Almenäs, Anna Brolin, Frida Nordstrand och så vidare är på tv för att dom är duktiga. Inte för att vara några smycken, som Cissi ville få det att framstå.

Jag tycker feminism luktar missunsamhet.

Mycket "Varför kan han göra si och så men inte jag?"

Det, kära vänner, beror på kompetensbrist.
Citera
2013-08-07, 01:21
Medlem
Ja att inte kolla texten först och felcitera någon är väldigt pinsamt och oproffesionellt och är ett tecken på att hon inte läste igenom Anderssons text själv först. Förmodligen har det gått litet väl fort för henne att bli kändis så att hon inte själv begriper att hon är tvungen att göra ett bra jobb först. Det märks att hon ursäktas och ursäktas genom att hon är just en kändis. Hade det varit en semestervikarie som hade gjort de misstagen hade den kallats upp till chefen och sedan inte fått sända mer men eftersom hon är ett etablerat namn så tas inte sändningarna ifrån henne. Hennes inställning vittnar om att det är så självklart att hon ska jobba med det där att hon inte begriper att lägga ned den tid som måste läggas ned på förberedelse. Allting tycks vara gjort i hastigheten. HOn verkar inte läsa in sig på ett ämne. Varför? För att det inte ställs några krav på det. Det gäller att hålla låda och fylla ut tiden med "tyckande" och för tyckande behövs ingen research.

Hon har inte fått forum för att hon är journalist även om hon på frågan om hon är det kanske skulle påstå att hon genom sin tid i etern är likställd med en sådan. Hon har fått forum för att hon är bloggare och tyckare och där existerar det en viktig distinktion.

Men när man citerar någon kommer det in andra krav på just journalistiskt källhänvisande och där har hon uppenbarligen inte ens läst Anderssons text.

Det är mycket vanligt. Carina Berg som också är en tyckare jobbade på TV4´s Nyhetsmorgon ett kort tag. Hon läste dock inte in sig på ämnena som hon skulle läsa in sig på och hävde ur sig grodor som avslöjade att hon inte hade läst på. När folk får en sådan chans som egna program på kanaler som har mängder med förmågor som kan hoppa in istället så skapar det avundsjuka hos de andra och när man då inte gör det som krävs så hjälper man de avundsjuka i de klagomål och det skitsnack som de av rutin riktar på den som har fått chansen, för att försöka blockera, förstöra och förhindra för honom/ henne.

Med Cissi Wallin är det annorlunda för Radio1 är en mycket liten station med några väletablerade äldre personer som inte känner sig hotade av henne och då behöver de inte snacka skit för att få bort henne och samtidigt framhäva sig själva på hennes bekostnad. Den typen av fiendeskap och avundsjuka som finns bland journalister och enklare programledare finns inte bland redan etablerade stjärnor och kändisar. En kändis är därmed en starkare kraft. Aschberg är visserligen journalist men är i en klass för sig och har ingen anledning att vara avundsjuk på Wallin. Allt annat. En anonym radiojock eller tvjournalist utan välrenommerad journaliststatus kan snabbt bytas ut. Journalister är alltid avundsjuka på varandra. Stjärnor behöver inte vara det på samma sätt. Därför kommer Wallin att vara kvar på Radio1. Hon är kvar så länge som MTG satsar på conceptet Radio1 och det är nog här för att stanna. Åtminstone tills vi får nationell digitalradio som skulle kunna ersätta Radio1 och MTG då känner för att göra något helt nytt men kanske får Cissi vara kvar även då. Hon är ju starkt förknippad med MTG. Vad skulle hon göra annars?

Som programledare och tyckare är hon numera körd som skådespelare lika mycket som Anders Lundin är körd som skådespelare som han ju faktiskt var från början. Det går helt enkelt inte att kombinera programledarskap med filmstjärneskap med få undantag i smärre biroller.

Möjligtvis att Wallin kan skriva böcker eller fortsätta skriva kolumner i Metro och annat if god bothers...

Men hon är en dagens rätt. Här idag borta imorgon och ersatt av yngre förmågor när den dagen kommer. Det händer alla och går inte att undvika.

Hon är inte tillräckligt etablerad för att få ett eget tvprogram för hennes nisch så här långt. SVT kommer hon förmodligen inte att få komma in på eftersom hon inte har bakgrund inom SR först och det verkar som om hon inte fick vara så långvarig på Kvällsöppet på TV4 heller. Men där kan jag ha fel.

Som parentes till vad jag skrev tidigare så kom Carina Berg från början från SR. Det var där allting började för henne. Cissi Wallin började inte i samma ände och kommer därför att få det svårt att uppnå en lika stabil grund. Jag förhärligar inte Carina Berg. Carina Berg är blåst men hennes sammanhang är ett helt annat än Wallins och Berg sitter säkrare. Berg har heller inte devalverat sig i sådan utsträckning som Wallin genom sina utelämnande tweets och sin självupptagenhet. Berg är outhärdlig och fullständigt nonsens men spelar liksom en roll på ett annat sätt och det är inte samma sak. Wallin fläker ut sin person vilket är stor skillnad. Allting vägs in i mediabranschen och det blir grunden för de framtida chanser man får./

-Levillain-
Senast redigerad av Levillain 2013-08-07 kl. 01:40.
Citera
2013-08-07, 14:55
Medlem
Det här med Penntricket är mycket intressant. Samma dag som det offentliggjordes att de skulle sätta upp en föreställning twittrade Wallin givetvis om den. Dock gjorde hon något som förvånade mig väldigt, nämligen ställde frågan på twitter vad folk ville se i showen, vad de borde ta upp i showen och så vidare. Nu ska tilläggas att jag inte har nån koll på hur det går till när man bestämmer sig för att sätta upp en föreställning, men att man inte ens har skrivit den när man påbörjar biljettförsäljningen är för mig väldigt konstigt. Man bör väl ha skrivit, testat på några personer, känt att det håller och därefter börja sälja biljetter? Självklart behöver den inte vara fullständigt klar, men på Wallins tweets verkade det som att de inte hade påbörjat skrivandet, det skulle göras senare under sommaren.

En annan lustighet är att hon samma dag skrev tweets och bad Alex Schulman och Jonas Gardell att boosta deras show, om de nu kunde tänka sig att göra det för "kvinnliga kollegor" som jag tror hon uttryckte det. Det vittnar ju, speciellt så här i efterhand, mycket om hennes dåliga självinsikt. Nej, Cecilia, du är icke att likställa med hårt arbetande personer inom nöjesvärlden, nej Cecilia, deras totala ointresse för dina förehavanden beror inte på ditt kön, det beror helt och hållet på din bristande kompetens, din avsaknad av utbildning och din bristande självinsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in