Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-04, 15:30
Medlem
http://www.expressen.se/gt/cissi-wal...64-000-tweets/
Citera
2013-08-04, 15:33
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levillain
http://www.expressen.se/gt/cissi-wal...64-000-tweets/

Tackar!

Var väl inte direkt vad jag skulle kalla för en mycket lång artikel men den kanske är förkortad på internet...?
Citera
2013-08-04, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Tackar!

Var väl inte direkt vad jag skulle kalla för en mycket lång artikel men den kanske är förkortad på internet...?

Mycket lång och mycket lång. Om den är förkortad på internet vet jag inte. Uppenbart är dock att man valt bort att ta upp det som var intressant i sammanhanget; att Cicci Wallin blev offer för en attack från en feminst. Möjligen tycker man från tidningen sida att den omständigheten kanske skadar den feministiska saken. Det är ju inte första gången som en mer extrem feminist klöser ut ögonen på en annan feminist. Titta bara på när Tiina Rosenberg fick Ebba Witt Brattström som var den nyss utsprungna feminsmens ideologiska genius och grundade FI att lämna. Då blev ju även hon ett föremål för en stark hänsynslöshet med psykopatiska inslag där det verbala våldet segrade. Möjligen sken det 70-talistisk klasskamp igenom i FI också då Witt Brattström är överklass och dessutom gift med Horace Engdahl vilket kanske lade grunden till Rosenbergs hänsynslöshet. Gudrum Schyman tog ju sedan över rodret i FI.

Här valde man från tidningens sida i alla fall att strunta i att rikta fokus mot den striden. Wallin väljer också att backa då hon kanske inte vågar ge tillbaka då det finns rätt många vars lustmordiska raseri hon riskerar att dra på sig då. Intressant är att journalisten väljer att inte ens ta upp frågan. Det kan vara ett redaktionellt beslut att inte fokusera på det. Då kan man ju se än en gång hur tidningar väljer att inte ta upp något som skadar en agenda som man vill lyfta fram men då har man ju inte objektiviteten som målsättning utan propagandan...

Artikeln var lång sett emot att journalisten från början satt inne med slutklämmen vilket visar att man bara ville ha läsare över en händelse som visade sig inte riktigt vara som det lades fram. När man kan sätta annonspriset efter antal uppmätta klick på artiklar och sida så är det uppenbart varför man sätter en sådan icke-nyhet som top-story. För att generera så många klick som möjligt eftersom det här mer eller mindre är en konstruerad story. Magnituden som artikeln fått är ju överdriven. Den framställs ungefär som om en kärnkraftolycka hade inträffat.
Senast redigerad av Levillain 2013-08-04 kl. 15:53.
Citera
2013-08-04, 16:18
Medlem
Citat:
En mycket lång artikel beskriver varför hon lämnar twitter. Det är extremfeminsm, övertolkningar, sexism och mycket mer som nämns men...

Efter hela artikeln på några stycken där hon beskriver varför hon "lämnar twitter" står det plötsligt på sista raden:

Jag hoppas att jag kommer tillbaka om några månader.

Alltså har hon därmed inte lämnat twitter utan bara tagit ett uppehåll. Då känns det verkligen illa eller åtminstone väldigt ogenomtänkt att gå ut med att hon slutar för det devalverar hennes omdöme i allmänhetens ögon. Jag tror visserligen att den här artikeln som så många andra handlar om tidningens behov att dramatisera och vinkla. Det är trots allt redigeraren som valt rubriker och vad man ska peka på för största dramatiska verkan. Det behöver därmed inte vara Wallin som slagit på stortrumman fast det verkar vara så. Istället kanske hon som andra besvarat en massa frågor när hon blivit uppringd. Och så har det lagts fram som det lagts fram. Oavsett vad. Media och vi människor i allmänhet har blivit alldeles för uppslukade av oss själva och ser inte vad som pågår runt omkring oss längre. Då kan det bara gå fel.

Twitter, facebook, smartphones-allt går ut på att vi ska bli underhållna eller avbrutna och störda i det vi håller på med. Överallt ska man bli påmind om att någon skrivit något eller svarat på något som man själv skrivit. Det är för mycket och vi håller på att bli dumma i huvudet av detta. Detta och all underhållning.

Det är inte tidningen som förstorar. Det är Cissi Wallin själv som slår på stora trumman i sina tweets där hon verkligen framställer det som att hon slutar för gott.s
Citera
2013-08-04, 16:21
Medlem
Citat:
Mycket lång och mycket lång. Om den är förkortad på internet vet jag inte. Uppenbart är dock att man valt bort att ta upp det som var intressant i sammanhanget; att Cicci Wallin blev offer för en attack från en feminst. Möjligen tycker man från tidningen sida att den omständigheten kanske skadar den feministiska saken. Det är ju inte första gången som en mer extrem feminist klöser ut ögonen på en annan feminist. Titta bara på när Tiina Rosenberg fick Ebba Witt Brattström som var den nyss utsprungna feminsmens ideologiska genius och grundade FI att lämna. Då blev ju även hon ett föremål för en stark hänsynslöshet med psykopatiska inslag där det verbala våldet segrade. Möjligen sken det 70-talistisk klasskamp igenom i FI också då Witt Brattström är överklass och dessutom gift med Horace Engdahl vilket kanske lade grunden till Rosenbergs hänsynslöshet. Gudrum Schyman tog ju sedan över rodret i FI.

Här valde man från tidningens sida i alla fall att strunta i att rikta fokus mot den striden. Wallin väljer också att backa då hon kanske inte vågar ge tillbaka då det finns rätt många vars lustmordiska raseri hon riskerar att dra på sig då. Intressant är att journalisten väljer att inte ens ta upp frågan. Det kan vara ett redaktionellt beslut att inte fokusera på det. Då kan man ju se än en gång hur tidningar väljer att inte ta upp något som skadar en agenda som man vill lyfta fram men då har man ju inte objektiviteten som målsättning utan propagandan...

Artikeln var lång sett emot att journalisten från början satt inne med slutklämmen vilket visar att man bara ville ha läsare över en händelse som visade sig inte riktigt vara som det lades fram. När man kan sätta annonspriset efter antal uppmätta klick på artiklar och sida så är det uppenbart varför man sätter en sådan icke-nyhet som top-story. För att generera så många klick som möjligt eftersom det här mer eller mindre är en konstruerad story. Magnituden som artikeln fått är ju överdriven. Den framställs ungefär som om en kärnkraftolycka hade inträffat.

Jag tycker att det är patetiskt att hon lämnar Twitter på grund av en strid med en feminist. Hon har inte direkt varit känd för att hålla tillbaka sin kritik mot diverse män, Paolo Roberto, Mårten Andersson och så vidare. Hon har tvärtom visat på ett stort mansförakt. Att hon som en av Twitters allra flitigaste och med en mycket hög profil väljer att lämna så fort hon får lite mothugg säger mycket om hennes oförmåga att ta kritik. Hon blockade även mig för att jag ställde lite kritiska frågor och då var jag inte ens otrevlig. Tydligen är det okej att själv kritisera andra, men när andra kritiserar henne då blir det för mycket. Det är inte tidningen som överdriver. Hon säger själv hej då till följare på Twitter och framställer det som att det verkligen är tack och adjö. Så om det är någon som överdriver så är det hon. Det är ingen konstruerad story.
Citera
2013-08-04, 17:14
Cissi har ett enormt bekräftelsebehov, hen kommer aldrig lyckas hålla sig undan från twitter. Jag gissar hen är tillbaka nästa vecka och då kommer säga hen kommer "ignorera alla som näthatar" och "inte tänker sjunka till deras nivå" och avsluta det hela med en "näthatarna ska inte få bestämma över mig" samt ägna en vecka åt näthat på Radio1 m.m.

Cissi existerar helt enkelt inte om hen inte får bekräftelse
Senast redigerad av priz 2013-08-04 kl. 17:44.
Citera
2013-08-04, 20:46
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Så nu lämnar hon Twitter. Jag förstår inte vad hon tror, om man som hon har en väldigt hög profil på twitter och i andra sociala medier där man tar plats. Då får man väl tåla att få mothugg också?

Brist på nyanser säger hon. Hennes reaktioner på Mårten Anderssons byxtweet då?
Det påminner lite grann om Maria Svelands reaktion på all kritik hon får, det är härskartekniker, gubbslem, kvinnohat och så vidare.Det verkar som att det är okej för Cissi att tycka till om allt och alla , men när folk inte tycker som henne då är det plötsligt tack och adjö till twitter. Dubbelmoral i den finaste formen.

Hon är alkis. Nästa fylla är hon tillbaka i flödet. Innan september är slut har hon dragit igång igen, om inte under detta namn så under ett annat mer anonymt. Såklart.
Citera
2013-08-05, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Cissi har ett enormt bekräftelsebehov, hen kommer aldrig lyckas hålla sig undan från twitter. Jag gissar hen är tillbaka nästa vecka och då kommer säga hen kommer "ignorera alla som näthatar" och "inte tänker sjunka till deras nivå" och avsluta det hela med en "näthatarna ska inte få bestämma över mig" samt ägna en vecka åt näthat på Radio1 m.m.

Cissi existerar helt enkelt inte om hen inte får bekräftelse

Tror du får klockrent rätt i det du säger. Vi märker det snart.
Citera
2013-08-06, 09:08
Medlem
Economicums avatar
Varför skakar/darrar hon med ansiktet som ett asplöv hela tiden? Vad är det för sjukdom?
Ser helt galet ut, störande.

https://www.youtube.com/watch?v=XH1dIh40tYY
Citera
2013-08-06, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Economicum
Varför skakar/darrar hon med ansiktet som ett asplöv hela tiden? Vad är det för sjukdom?
Ser helt galet ut, störande.

https://www.youtube.com/watch?v=XH1dIh40tYY

Ingen sjukdom. Hon blir bara så ägd och nervös av Rickard så hon börjar skaka just därför.

Hoppas radio1 går i graven snart. Rent skit.
Citera
2013-08-06, 12:55
Medlem
Ceborgias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Ingen sjukdom. Hon blir bara så ägd och nervös av Rickard så hon börjar skaka just därför.

Visst blir hon ägd, hon klarar inte ens av att rabbla upp mer än två exempel trots att hon får frågan ställd flera gånger. Men hennes konstant flackande blick har hon alltid haft och är något som även jag undrar över vad det beror på. Väldigt jobbigt att se på och ibland åker hennes ögon fram och tillbaks så intensivt att huvudet följer med. Det är stressande som fan.
Citera
2013-08-06, 16:43
Medlem
William Hainess avatar
Penntricket har nu försvunnit från Ticnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in