Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-22, 22:04
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag började skratta åt den här kommentaren på Bloggbevakning:

https://bloggbevakning.se/2020/09/22...igen/#comments
Popmani och gardet finns kvar och dessutom verkar hon och Unni fortfarande vara vänner.
Citera
2020-09-22, 22:14
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Popmani och gardet finns kvar och dessutom verkar hon och Unni fortfarande vara vänner.
Den vänskapen kan vi nog betrakta som fröet till den fiendskap som väntar.
Citera
2020-09-23, 10:50
Medlem
Cissi Wallin uppger att hon kommer volontärarbeta på organisationen ROKS: https://i.ibb.co/gDYyxRW/hlglsnskkfk.jpg
Citera
2020-09-23, 10:52
Medlem
Hur kan hon som feminist vara gift med en man som blivit rik på jakt och dödsspel?? Borde rensa upp hemma först isf jaga Virtanen..
Citera
2020-09-23, 10:59
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idolurban99
Cissi Wallin uppger att hon kommer volontärarbeta på organisationen ROKS: https://i.ibb.co/gDYyxRW/hlglsnskkfk.jpg
Vilken altruist. Jag undrar vems 100 000 hon donerade, var det från hennes eget lönekonto eller var det 0,04% av hennes makes 250 miljoner?
Citera
2020-09-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Vilken altruist. Jag undrar vems 100 000 hon donerade, var det från hennes eget lönekonto eller var det 0,04% av hennes makes 250 miljoner?

Om jag förstått saken rätt, så har pengarna som skänkts samlats in genom försäljningen av signerade exemplar av hennes bok. Dessa signerade exemplar kostade 70 kr mer än de osignerade, och dessa 70 kr gick till donationen. CW har sedan fyllt på upp till hundringen. Så 70% av summan kommer alltså från personer som köpt boken, och resterande 30% från CW själv.
Citera
2020-09-23, 11:52
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egal
Om jag förstått saken rätt, så har pengarna som skänkts samlats in genom försäljningen av signerade exemplar av hennes bok. Dessa signerade exemplar kostade 70 kr mer än de osignerade, och dessa 70 kr gick till donationen. CW har sedan fyllt på upp till hundringen. Så 70% av summan kommer alltså från personer som köpt boken, och resterande 30% från CW själv.
Så CW skänkte alltså på sätt och vis ... 30 lax?
Citera
2020-09-23, 18:52
Medlem
banjoduells avatar
Måste ändå säga att CW lyckats bra med att skifta fokus. Ingen talar längre om att hon återigen blivit påkommen med en ren och skär lögn.
Citera
2020-09-23, 19:02
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Det är fint gjort på något vis. Det är svårt att hitta människor som jobbar ideellt nuförtiden. Förr fanns det eldsjälar. Hoppas att hon fortsätter volontärarbeta och att det inte bara blir typ två gånger eller att det blir någon konflikt eller så.
Citera
2020-09-23, 19:19
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det är fint gjort på något vis. Det är svårt att hitta människor som jobbar ideellt nuförtiden. Förr fanns det eldsjälar. Hoppas att hon fortsätter volontärarbeta och att det inte bara blir typ två gånger eller att det blir någon konflikt eller så.
Det är tanken som räknas. Vilken är hennes baktanke?

Jag skulle tro att hon söker material. Den förmenta våldtäkten börjar bli rätt uttjatad.

Vi får hoppas att hon inte skrämmer bort alla andra volontärer.
Citera
2020-09-24, 08:49
Medlem
Citat:

Hon skriver: "Har du ens en aning om vad jag gjort och gör för utsatta kvinnor?" När hon sedan ska exemplifiera så blir det en sak som hon gjorde förra veckan och något hon skall göra i framtiden.

Det dät voluntärarbetet kommer inte bli mer än max fem gånger, troligen färre tillfällen. Skulle gissa på en gång.

Undrar hur det går med hennes målsättning att läsa matte B. Hon skulle ju bli socionom för ett par år sedan. Hon ville ju arbeta praktiskt med utsatta kvinnor utan uppmärksamhet.

Obiter dictum: Hennes gåva till ROKS kommer ju från de signerade böckerna som var betydligt dyrare just av skälet att de skulle gå till ROKS. Så gåvan är ju egentligen till 70 procent från hennes läsare. Så hon gav 30 000 kronor.
Citera
2020-09-24, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Cissi är kränkt av att inte ha fått mer gratisreklam för sin bok:

cissiwallin Nästan all svensk tv har ghostat mig och min bok, inga mysiga samtal i morgonsoffor och andra soffprogram här inte. Hur skulle det se ut att ha en (förtals)dömd kvinna som begått brottet att berätta, i rutan ... (Eller ja, Thorsten Flinck, Persbrandt och Sebbe Staxx med flera har ju penisförmån, heelt annan sak🤷‍♀️). Men e t t tv-inslag blev det om boken, så får väl lägga upp det om och om igen eftersom Morgonstudion, Nyhetsmorgon, Efter Fem, Go’ Kväll, Babel med flera tycker jag är för ”problematisk” och allt det där, ni vet.

Vilken dum jävla hora.

Klassiskt. Det finns aldrig något fel med Cissi och hennes arbete. Det är egentligen Nobelprisklass men det elaka patriakatet vill hindra henne. Att hennes berättelse har valsats runt i media i flera år och det finns ganska lite nyhetsvärde i det bortsett från att rättsprocessen har rullat vidare i Norge (och det har SVT rapporterat om) samt att långt ifrån alla författare får sitta och prata om sina böcker i TV, det glöms bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in