Citat:
Ursprungligen postat av pl0p3
Vet inte om någon har koll på det här men funderar på att beställa någon salva med Tretinoin i, typ Aberela eller Retin-A. Vet att det är receptbelagt i Sverige men det är ju inte mer än ett par klick bort för att få det i brevlådan. Jag har förstått att man kan få bort både pormaskar och acne genom denna avfjällning, och att det ska gå ganska snabbt.
Det låter inte direkt nyttigt för huden men hur pass skadligt är det? Vilka biverkningar finns?
Orkar inte gå till läkare och försöka få det utskrivet då min acne egentligen inte är mer än mild/måttlig. har lite finnar och ganska mycket svarta pormaskar på näsan.
Rengör redan med Paulas choise produkter och käkar B5 sedan ett par veckor och ser kanske en liiten förändring än så länge, men inte så alls så mycket.
Att få ut en gel med retin-a utskriven är inte så svårt. Just gelen används vid mild till måttlig acne.
Alla retinoider funkar dock ganska dåligt på pormaskar, har jag märkt alla fall. Största biverkningen är påverkan på huden; den blir mycket tunnare och mer känslig för skador.