2010-11-18, 19:57
Medlem
NBK, har nu varit och köpt NOVA TTO som du rekommenderade, men ska man använda lotionen både på morgon och kväll?
Citera
2010-11-18, 20:10
Medlem
nbks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wayney
NBK, har nu varit och köpt NOVA TTO som du rekommenderade, men ska man använda lotionen både på morgon och kväll?

Ja, efter att du tvättat med deras tvål.
Citera
2010-11-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbk
Ja, efter att du tvättat med deras tvål.

Okej, tycker du att man ska använda tvålen på morgon och kväll?
Har hört förut att det räcker att endast köra med tvålen på kvällen då det annars kan torka ut.
Citera
2010-11-18, 21:17
Medlem
nbks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wayney
Okej, tycker du att man ska använda tvålen på morgon och kväll?
Har hört förut att det räcker att endast köra med tvålen på kvällen då det annars kan torka ut.

Om det torkar ut eller inte beror på tvålen, den du använder kommer inte torka ut. Morgon eller kväll avgör du själv, har du finnar rekomenderar jag både och, annars räcker det med en gång.
Citera
2010-11-18, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbk
Om det torkar ut eller inte beror på tvålen, den du använder kommer inte torka ut. Morgon eller kväll avgör du själv, har du finnar rekomenderar jag både och, annars räcker det med en gång.

Tack för svaret
Citera
2010-11-18, 23:28
Medlem
Här får man ju bra tips vad det verkar: Behöver tips mot rejält oljig/fet hy?
(har inte letat igenom hela internet, möjligt att det redan varit uppe i tråden)
Citera
2010-11-19, 12:20
Medlem
pl0p3s avatar
Vet inte om någon har koll på det här men funderar på att beställa någon salva med Tretinoin i, typ Aberela eller Retin-A. Vet att det är receptbelagt i Sverige men det är ju inte mer än ett par klick bort för att få det i brevlådan. Jag har förstått att man kan få bort både pormaskar och acne genom denna avfjällning, och att det ska gå ganska snabbt.

Det låter inte direkt nyttigt för huden men hur pass skadligt är det? Vilka biverkningar finns?
Orkar inte gå till läkare och försöka få det utskrivet då min acne egentligen inte är mer än mild/måttlig. har lite finnar och ganska mycket svarta pormaskar på näsan.

Rengör redan med Paulas choise produkter och käkar B5 sedan ett par veckor och ser kanske en liiten förändring än så länge, men inte så alls så mycket.
Citera
2010-11-19, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pl0p3
Vet inte om någon har koll på det här men funderar på att beställa någon salva med Tretinoin i, typ Aberela eller Retin-A. Vet att det är receptbelagt i Sverige men det är ju inte mer än ett par klick bort för att få det i brevlådan. Jag har förstått att man kan få bort både pormaskar och acne genom denna avfjällning, och att det ska gå ganska snabbt.

Det låter inte direkt nyttigt för huden men hur pass skadligt är det? Vilka biverkningar finns?
Orkar inte gå till läkare och försöka få det utskrivet då min acne egentligen inte är mer än mild/måttlig. har lite finnar och ganska mycket svarta pormaskar på näsan.

Rengör redan med Paulas choise produkter och käkar B5 sedan ett par veckor och ser kanske en liiten förändring än så länge, men inte så alls så mycket.

Att få ut en gel med retin-a utskriven är inte så svårt. Just gelen används vid mild till måttlig acne.
Alla retinoider funkar dock ganska dåligt på pormaskar, har jag märkt alla fall. Största biverkningen är påverkan på huden; den blir mycket tunnare och mer känslig för skador.
Citera
2010-11-19, 14:36
Medlem
Jackal77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doug
Jag har testat flera olika produkter från American Crew och en sak alla har gemensamt är att dom luktar gubbe!

Kan tyvärr inte beskriva dofterna men en klassisk gubbdoft med en hint av citrus, mint, örter osv, beroende på produkt självklart.
Hmmm, bra att veta.
Bra att veta, det där om gubbdoften.

Men vad tycker du om produkterna i sig, om vi nu exkluderar doften och fokuserar på hur de funkar.
Citera
2010-11-19, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tudelu
Här får man ju bra tips vad det verkar: Behöver tips mot rejält oljig/fet hy?
(har inte letat igenom hela internet, möjligt att det redan varit uppe i tråden)

Det enda som fungerade på mig var Roa.. hade det för många år sen och nu har jag bara lite fet hy i den vanliga T-zonen. Men många tycker att bra kost också hjälper.
Tvätta två-tre gånger om dan med mild tvål som tex Tea Tree Oil (från Bodyshop). Undvik alkoholbaserade produkter. Fet hy lämpar sig också bra för ansiktsmask.
Citera
2010-11-19, 14:41
Medlem
pl0p3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Att få ut en gel med retin-a utskriven är inte så svårt. Just gelen används vid mild till måttlig acne.
Alla retinoider funkar dock ganska dåligt på pormaskar, har jag märkt alla fall. Största biverkningen är påverkan på huden; den blir mycket tunnare och mer känslig för skador.

Okej. Men acnen försvinner altså? Kommer den tillbaka när man slutar eller hur funkar det?
Hur länge måste man hålla på? Antar att man ser lite rolig ut när huden fjällar och har sig.

tack för svar
Citera
2010-11-19, 15:29
Medlem
nbks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pl0p3
Okej. Men acnen försvinner altså? Kommer den tillbaka när man slutar eller hur funkar det?
Hur länge måste man hålla på? Antar att man ser lite rolig ut när huden fjällar och har sig.

tack för svar

Kör tills det är borta, därefter går du över på vanlig hudvård (tvätt, fukt, skrubb) som kommer hålla undan din acne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in