2017-08-03, 21:47
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thegrandee
Yes det är rätt ordning. Antar att syftet är att motverka rynkor?

japp, underbart
Citera
2017-08-04, 05:34
Medlem
sasos avatar
Citat:
Yes det är rätt ordning. Antar att syftet är att motverka rynkor?

en liten fråga bara
tvättar man ansiktet på morgonen eller applicerar man bara dagskrämen på utan att tvätta?
Citera
2017-08-04, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
en liten fråga bara
tvättar man ansiktet på morgonen eller applicerar man bara dagskrämen på utan att tvätta?

Beror helt på.

Vissa behöver inte tvätta på morgonen och vissa behöver.

Prova dig fram men jag rekommenderar att tvätta på morgon med för du rensar ut massa slagprodukter på kudden när du sover.

Om du blir för torr i huden för du tvättar morgon och kväll så kör en återfuktnings kräm också.
Citera
2017-08-04, 09:34
Medlem
sasos avatar
Citat:
Beror helt på.

Vissa behöver inte tvätta på morgonen och vissa behöver.

Prova dig fram men jag rekommenderar att tvätta på morgon med för du rensar ut massa slagprodukter på kudden när du sover.

Om du blir för torr i huden för du tvättar morgon och kväll så kör en återfuktnings kräm också.

tack för svaret
tänkte mest om det var skadligt för huden att ha kvar antirynkkrämen(natt krämen) när man applicerar dags krämen
Citera
2017-08-04, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
tack för svaret
tänkte mest om det var skadligt för huden att ha kvar antirynkkrämen(natt krämen) när man applicerar dags krämen

Nä de ska inte vara några problem. Har själv nattkräm på morgonen för jag orkar inte tvätta ansiktet förräns på kvällen och de funkar bra.
Citera
2017-08-05, 12:14
Medlem
Har vanligtvis torr hud och problem med atopiskt eksem men nu på senare tid har min hud blivit fet som fan och börjat få fet hy, ffa i pannan.

Vad fan ska jag göra? Krämen jag använder mot utslag är extremt fet och kör den oftast efter dusch 2 ggr i v innan jag sover
Citera
2017-08-05, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kEybase
Har vanligtvis torr hud och problem med atopiskt eksem men nu på senare tid har min hud blivit fet som fan och börjat få fet hy, ffa i pannan.

Vad fan ska jag göra? Krämen jag använder mot utslag är extremt fet och kör den oftast efter dusch 2 ggr i v innan jag sover

Köp en mindre fet kräm. Bra exempel är Neutrogena oil free moiuztruizer som inte täpper till.

Förresten vilken kräm använder du som gör huden så fet?
Citera
2017-08-05, 15:49
Medlem
Citat:
Köp en mindre fet kräm. Bra exempel är Neutrogena oil free moiuztruizer som inte täpper till.

Förresten vilken kräm använder du som gör huden så fet?
Protopic som är receptbelagt och det enda som funkar mot åkomman. Använder inget annat för stunden. Det är ju liksom loose-loose för stunden.

Måste tvätta ansiktet oftare kanske?
Citera
2017-08-05, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kEybase
Protopic som är receptbelagt och det enda som funkar mot åkomman. Använder inget annat för stunden. Det är ju liksom loose-loose för stunden.

Måste tvätta ansiktet oftare kanske?

Oki förstår då, nä du ska tvätta Max ansiktet 2 ggr om dagen annars producerar du mer fett.
Citera
2017-08-06, 16:20
Medlem
Hej! Tänker köpa lite nya hudvårdsprodukter. Funderar mellan lite olika märken, som Dermalogica, Biotherm homme, Aco, Clinique for men, Recipe for men, Lumene men, bulldog. Någon som kan rekommendera någon av dessa? Kan tillägga att jag har blandhy som jag tror är lite yttorr, får lite finnar då och då. (Inte jättehaj på detta så hjälp mig gärna vad jag behöver)
Senast redigerad av jotinho 2017-08-06 kl. 16:43.
Citera
2017-08-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotinho
Hej! Tänker köpa lite nya hudvårdsprodukter. Funderar mellan lite olika märken, som Dermalogica, Biotherm homme, Aco, Clinique for men, Recipe for men, Lumene men, bulldog. Någon som kan rekommendera någon av dessa? Kan tillägga att jag har blandhy som jag tror är lite yttorr, får lite finnar då och då. (Inte jättehaj på detta så hjälp mig gärna vad jag behöver)

Bulldog och aco har relativt bra produkter och billiga.

Jag tycker du ska köra med
1.rengöring
2.återfuktning

Det lär räcka om Du bara är lite torr och får lite finnar. du kan alltid lägga till ansiktsvatten och serum efter rengöring ifall du behöver mer fukt.
Citera
2017-08-06, 19:17
Medlem
Citat:
Bulldog och aco har relativt bra produkter och billiga.

Jag tycker du ska köra med
1.rengöring
2.återfuktning

Det lär räcka om Du bara är lite torr och får lite finnar. du kan alltid lägga till ansiktsvatten och serum efter rengöring ifall du behöver mer fukt.

Tack för svar! Men jag har hört lite dåligt angående bulldog då de kan vara irriterande mot huden? Och hur vet man egentligen vilken hudtyp man har? Tror som sagt bara att jag är nån blandning av blandhy/torr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in