2019-04-01, 11:05
Medlem
Araztras avatar
Någon som testat en dermaroller / skinroller hemma eller på salong?
Citera
2019-04-14, 04:04
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Araztra
Någon som testat en dermaroller / skinroller hemma eller på salong?
Jag har kört dermaroller hemma. Men är samtidigt livrädd för att det ska bli fel och att huden blir ännu värre. Har inte sett några resultat, men har bara kört 2 gånger med nålar på 1 mm. Smörjer sen in huden med C-serum. Blir väldigt mjuk dagen efter.

Någon här som ätit tetralysal? Jag äter det nu och kapslarna fastnar typ i halsen/bröstet. Äckligt som fan!! Tips på hur man kan få bort det eller svälja utan att det fastnar?
Citera
2019-05-04, 00:20
Medlem
Tänkte bara dela med mig av en ansiktsmask som heter "Not a spot". Det är den första produkt som faktiskt hjälpt min acne utan att ge ett återfall efter några dagar. Kört på den i en vecka nu och hoppas det håller i sig
Citera
2019-05-10, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Tips på bra, hyfsat billiga produkter mot mörka ringar under ögonen?
Undrar fortfarande, och de kan vara dyra förresten. Men helst inte svindyra jämfört med eventuell effekt.
Citera
2019-05-14, 19:38
Medlem
Åsikter om märket The Ordinary?

Jag har testat deras Azelaic acid kräm och salicylic acid 2% serum. Köpte en ny flaska med salicylic acid, men nu får jag röda smärtsamma varma "utslag" och dagen efter börjar min hy peel. Tidigare när jag använt den så har jag vaknat dagen efter med inga problem alls, haft mindre innehåll i pormaskarna och slätare hy. Azelaic acid fungerar bra när porerna är tomma men gör ingenting för att rensa ur porerna.
Citera
2019-06-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Jag har kört dermaroller hemma. Men är samtidigt livrädd för att det ska bli fel och att huden blir ännu värre. Har inte sett några resultat, men har bara kört 2 gånger med nålar på 1 mm. Smörjer sen in huden med C-serum. Blir väldigt mjuk dagen efter.

Någon här som ätit tetralysal? Jag äter det nu och kapslarna fastnar typ i halsen/bröstet. Äckligt som fan!! Tips på hur man kan få bort det eller svälja utan att det fastnar?

Testa glidmedel typ en lite tjockare nyponsoppa eller dylikt som du vispat ihop och dricker till kapslarna.
Citera
2019-06-15, 12:40
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzyy
Kan någon rekomndera bra peeling produkter?

Apolosophy Enzympeeling 99:-
Citera
2019-06-27, 01:33
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzyy
Kan någon rekomndera bra peeling produkter? och en toner.
Som inte är allt för dyra.

Bästa och billigaste peelingen; en frottéhandduk efter tvätt/dusch
Citera
2019-07-10, 01:47
Medlem
kukflashs avatar
Har ni tips på bra produkter som minskar porer? Gärna sånt man kan köpa i en vanlig livsmedelsbutik.
Funkar dessa?
https://www.willys.se/produkt/Blackhead-Scrub-Ansiktsrengoring-101091970_ST
https://www.willys.se/produkt/Toner-Ansiktsvatten-101027005_ST
Citera
2019-07-10, 22:02
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Har ni tips på bra produkter som minskar porer? Gärna sånt man kan köpa i en vanlig livsmedelsbutik.
Funkar dessa?
https://www.willys.se/produkt/Blackhead-Scrub-Ansiktsrengoring-101091970_ST
https://www.willys.se/produkt/Toner-Ansiktsvatten-101027005_ST

The Ordinary's serum med niacinamide (porsammandragande och utjämnande effekt på hudtonen) och zink (kontrollerar sebumproduktionen i huden) är toppen! Billigt också.
Citera
2019-07-11, 22:33
Medlem
Min hud blir lätt irriterad och röd. Efter jag har duschat så är den som en blöt trasa nästan och liksom hänger. Speciellt under ögonen.

Vad fan ska jag göra?
Citera
2019-07-25, 12:10
Medlem
JustZlatans avatar
Är kaffe, koffein bra för huden?

Funderar på att använda koffeinprodukter eller kaffe på ansiktet. Tål inte koffein så bra när jag dricker det så det kanske är smartare att använda direkt på huden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in