2019-02-05, 17:17
Medlem
Återskapa dokument som inte sparats Liberoffoe

Min dator hakade upp sig och därför var jag tvungen att stänga av datorn med strömknappen utan möjlighet att kunna ska spara dokumentet. Går det att få fram dokumentet på något vis?
Citera
2019-02-05, 19:42
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GFD123
Min dator hakade upp sig och därför var jag tvungen att stänga av datorn med strömknappen utan möjlighet att kunna ska spara dokumentet. Går det att få fram dokumentet på något vis?
Ja dokumentat ligger i autosave biblioteket
https://ask.libreoffice.org/en/quest...is-work-saved/
Citera
2019-10-06, 15:49
Medlem
Går det att köra Libre Office på windows 10?
Citera
2019-10-06, 15:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JTL
Går det att köra Libre Office på windows 10?

Ja, det går bra.
Citera
2019-10-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ja, det går bra.

Okej, tack för snabbt svar!
Citera
2019-10-06, 16:00
Medlem
Finns det något annat motsvarande kontorsprogram som är gratis att använda som är bättre än Libre Office eller är Libre Office det bästa efter betalvarianten Microsoft Office?
Citera
2019-10-10, 20:18
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JTL
Finns det något annat motsvarande kontorsprogram som är gratis att använda som är bättre än Libre Office eller är Libre Office det bästa efter betalvarianten Microsoft Office?

Jag var dum och uppdaterade Macos Mojave till Macos Catalina, vilket ledde till att mitt officepaket som jag haft illegalt i måååånga år nu helt plötsligt krävde en betalning på 650 kr / år.

Jag har testa flera av de gratis versioner som finns, vissa funkade inte ens då OS Catalina släpptes nyligen så de programmen är nog inte lämpliga för Catalina (ännu).

Köpte till slut LibreOffice via Appstore för en engångssumma för 99:-, funkar bra hittills.

Vill du ha en HELT gratis så skulle du kunna testa Polaris Office. Jag tänkte sådär om det.
Citera
2019-10-10, 20:33
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Köpte till slut LibreOffice via Appstore för en engångssumma för 99:-, funkar bra hittills.

Måste man BETALA för att installera LibreOffice på Apple-apparater???
Citera
2019-10-10, 21:31
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Måste man BETALA för att installera LibreOffice på Apple-apparater???

LibreOffice ska gå att ladda ner gratis på deras hemsida men nya Mac os tillåter inte den att installeras pga "säkerhetsrisker" så jag fick dra ner den på appstore för 99:-.. Hellre det än att pröjsa 650:- / år för office-paketet som LibreOffice erbjuder i stor drag.. office, excel, pp etc finns i LibreOffice Vanilla också.
Citera
2019-10-10, 21:59
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
LibreOffice ska gå att ladda ner gratis på deras hemsida men nya Mac os tillåter inte den att installeras pga "säkerhetsrisker" så jag fick dra ner den på appstore för 99:-.. Hellre det än att pröjsa 650:- / år för office-paketet som LibreOffice erbjuder i stor drag.. office, excel, pp etc finns i LibreOffice Vanilla också.

Så LibreOffice blir säkrare för att apple får 99 kronor?
Jag har aldrig ägt någon apple-apparat.
Och jag kommer inte att göra det heller.
DET är i alla fall ett som är säkert!
Senast redigerad av Korv-Bajs 2019-10-10 kl. 22:02.
Citera
2019-11-02, 19:33
Medlem
R.Bloodworths avatar
Stavproblem med OpenOffice

Har använt Open office hur länge som helst, men märkte i dag att all min text markeras med en röd linje, dvs att orden är felstavade. Både datorn och OpenOffice är svenska på inställningarna, har trippelkollat det. Skriver jag den här texten här på flashback så får jag ingen röd linje, så datorns inställning är på svenska. Öppnar jag Openoffice så är den också på svenska, men orden markeras fortfarande med en röd underlinje.

Någon som har en aning om hur jag kan lösa detta problem?
Citera
2019-11-02, 20:37
Medlem
sommarlovs avatar
Jag använder Libreoffice, vilket är en modernare variant av Openoffice.

Mitt system är på engelska, men under Language Settings har jag både Locale Settings: Swedish och Default Language for Dokuments: Swedish.

Vad står det på din?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in