Citat:
Ursprungligen postat av pockerpros
Nu är det dags för en bump! Hur har det gått för er?
Har öppnat ett konto men inte fört över några pengar än. Får dock absolut inte något bra intryck av sidan när jag är inloggad heller
. När designen ser ut som den gör börjar man ju undra hur det ligger till med säkerheten också, men i det här fallet ska det inte va några problem vad jag kan se.
1. Insättningsgarantin skyddar en ifall bolaget av någon anledning skulle gå i konkurs.
2. Säkerheten för inloggning hänger i första hand på e-legitimation vilket gör att designen på själva sidan förhoppningsvis inte kan ställa till med så mycket.
3. Mailade kundtjänst, enda sättet att ändra utbetalningskonto är att kontakta kundtjänsten. Då kontrollerar de att det nya utbetalningskontot tillhör kontohavaren. Man kan ju dessutom bara ta ut pengar till just utbetalningskontot.
Så det bör vara safe. Frågan är om deras höga ränta bara är tillfällig då de verkar rätt nystartade och den är rörlig. Ska iaf skyffla över lite pengar på antingen Bluestep eller HoistSpar nu i veckan, får se vilket det blir. Börjat kolla lite på sevenday.se också som har månatlig utbetalning av en årsränta på 3,40%.
Har även kollat på Akelius Spar. 6% ränta men ingen insättningsgaranti (och därmed även högsta insättning 50 000 kr). Däremot verkar företaget efter en snabb koll på allabolag.se vara ekonomiskt stabilt med den amatörmässiga analys jag klarar av att göra.