Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-10, 09:35
  #325
Medlem
Tårgasattack på Östergatan i Landskrona.
http://hd.se/landskrona/2010/02/09/m...pa-sodergatan/

12-årig flicka rånad.

http://hd.se/landskrona/2010/02/09/1...-flicka-ranad/

Landskrona utmärker sig igen.
2010-02-10, 10:26
  #326
Medlem
vilsenYnglings avatar
Jag ska flytta till Landskrona.

2010-02-10, 13:07
  #327
Medlem
Bobby Creeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vilsenYngling
Jag ska flytta till Landskrona.

Varför? Var bor du nu?
2010-02-10, 15:15
  #328
Medlem
vilsenYnglings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Creek
Varför? Var bor du nu?
Malmö. Jag har bott tillsammans med min far i ett par månader efter att ha varit utomlands några år. Det har inte det lättaste att hitta jobb / boende. Fin liten lägenhet är det dock.
2010-02-10, 15:38
  #329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swequim
Centrum - Massor.
Hyllingelyckan - Rätt normalt
Kopparhögarna - Är ett koloniområde... menar du koppargården så är det blandad kompott.
Norrestad - Är en benämning på koppargården, silvergården m.fl. blandad kompott.
Svaneholm - Rätt normalt
Säbyholm - Rätt normalt
Varvsudden - Industrier
Västra Larvi - Pensionärer mest...
Örja - mest familjer av varierande slag, men flera "fultroll" bor där.

Journalister och politiker bor i periferibyarna.

Inget statistiskt underlag utan känslan efter cirka trettio år i staden.

Tack för infon. Ja, det skulle ju inte förvåna mig det minsta om det visade att de flesta mångkulturförespråkande politikerna, journalisterna, kulturpersonerna etc bor på lite mindre närliggande ställen där det inte finns någon mångkultur. Exempel på ställen jag pratar om är ju Saxtorp, Annelöv, Asmundstorp, Munkebäck etc.
2010-02-10, 15:40
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vilsenYngling
Malmö. Jag har bott tillsammans med min far i ett par månader efter att ha varit utomlands några år. Det har inte det lättaste att hitta jobb / boende. Fin liten lägenhet är det dock.

have a good one.... du kan ju göra lite antropologiska experiment när du bor där. gå omkring ensam i blatteområdena varje helgkväll mellan två exakta klockslag. sen bloggar du om dina upplevelser.
2010-02-12, 12:36
  #331
Medlem
Bingohall rånades strax efter öppning.

http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dll...-mot-bingohall

Landskrona har vunnit på bingo igen.
2010-02-12, 13:13
  #332
Bannlyst
Fail
2010-02-12, 13:35
  #333
Medlem
vilsenYnglings avatar
Efter att ha läst igenom den här tråden tror jag att jag skiter i Landskrona.
2010-02-12, 13:38
  #334
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vilsenYngling
Efter att ha läst igenom den här tråden tror jag att jag skiter i Landskrona.
Alltså, det spelar ingen roll vad man tycker om I&I, Landskrona är ett fruktansvärt exempel på hur dålig I&I-politik och många enskilda idioter kan skapa. En fin stad, estetiskt, men värre i skiten än Rosengård fanimej.

Bo var fan som helst. Men LK bara om du måste, och ta då en trevlig plats utanför. Det är verkligen en dålig stämning i den staden. Och, nej, det är ingen fördom.
2010-02-12, 15:28
  #335
Medlem
Haha ännu ett bakslag för stackars landskrona, de får inte sätta upp övervakningskameror på allmänna platser. jag antar att det skulle kunna "kränka" någon? har inte länken nu tyvärr men jag tror det stod på PI.
2010-02-12, 15:44
  #336
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skincare
Haha ännu ett bakslag för stackars landskrona, de får inte sätta upp övervakningskameror på allmänna platser. jag antar att det skulle kunna "kränka" någon? har inte länken nu tyvärr men jag tror det stod på PI.
http://landskrona.lokaltidningen.se/...100219879/1182

"Landskrona stad vill ha tillstånd för 16 kameror i centrala Landskrona. Justitiekanslern har starkt ifrågasatt detta ur integritetssynpunkt och har drivit frågan om kamerornas borttagande till Regeringsrätten."


JK borde ta del av Landskronas vardag och statistik. Mycket förvånande. Och besvärande eftersom LK, som är en liten stad, faktiskt upplever personrån med pistol och gruppvåldtäkter i centrala delar av staden. Ännu en spik i kistan snarare än integritetsstärkande utslag från JK.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in