Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-01, 20:44
  #445
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0skar
Hej!

Vill prata om min stad Landskrona som ligger i västra Skåne.

Kom gärna med fler frågor att diskutera
Varför inte posta i den gigantiska befintliga tråden om just Landskrona; Landskrona 2.0.

https://www.flashback.org/t938421
2012-11-01, 21:51
  #446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael.
På vilket sätt spelar antalet invandrare i en kommun roll när det gäller ett storföretags eventuella konkurs? Du tror inte det beror på rena företagsekonomiska skäl, utan du kopplar företagets konkurs till att det beror en minoritet av utlänningar i Landskrona? Utveckla är du snäll.

för att invandrare ofta e sjukt snåla så företagen tappar kunder ju mer invandrare det finns.
2012-11-01, 23:34
  #447
Medlem
SemperTergos avatar
Landskrona är en förlorad stad. Berikarna växer i antal och det pågår en flykt av vita från stan vilket ger utrymme för ännu fler berikare och flykten av vita accelererar ytterligare, osv. En ond cirkel som kommer drabba stad efter stad.
Välmående övre medelklass som har råd kan köpa bostad i områden som fortfarande är homogena och etniskt rena slipper beblandas in i det sista och slipper uppleva drägget. Med 1' till 1,5' nya invällare i veckan är Svenska folket på väg att bytas ut. Sverige Vakna!!
2012-11-01, 23:49
  #448
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
2012-11-02, 00:08
  #449
Medlem
Kan väl säga såhär.. (bor i landskrona sen jag var 4)

Jag umgicks med både svenskar och blattar som ung. Man gick på dammhag, jag kan inte minnas att man slog någon för denne var svensk, eller arab, eller något annat. Det var som det även är för vuxna, personliga dispyter.

I högstadiet så var det ju att man hade sin "kompisgrupp", igen så var det aldrig etnicitet som delade folk åt. Här var det om något popularitet som delade grupper åt.

Gymnasiet; Kompisgruppen hängde med hit, men man fick en ny klass. Linjerna var rätt av luddiga här. Man umgicks med både gamla och nya polare, svenskar som blattar.
De populära samlades under rasterna, man umgicks inte med vem som helst, även här så spelade etnicitet föga roll.

Jag skulle dock kunna klassas som en svenne-hatare av flashback under mina 2 sista år av gymnasiet. Där blev jag lite kriminell och gick en negativ bana i ett par år. Även här spelade aldrig etnicitet någon vidare roll, även om jag själv inte begick brott mot privatpersoner. Dock har vänner gjort det.

Etnicitet på BO, ja.. oftast svenskar. Rasister för det? Nej, vill jag inte påstå.
De som rånade gjorde det oftast för de behöver snabba pengar, oftast till knark.
Att just svenskar oftast var brottsoffret är för man inte vet vem man rånar som blatte. Vem han kan vara. Det var inte att det riktades mot svenskar, utan att det var de som fanns som inte bjöd på motstånd eller kunde det dagen efter, så att säga.

Idag umgås jag nästan bara med svenskar, varför?
Det passar mig bättre, jag dras inte in i skit.

Jag känner alla i landskrona nästan, svenskar som blattar.
Poliser som kriminella. Rasism existerar inte, fördomar bland yngre gör dock. Dessa försvinner med åren.

Idag så umgås många blattar som ni skulle klassa som rasister med svenskar. Ju äldre de blir, desto mer så blir alla "ett", speciellt då många i denna lilla staden växer upp med varandra.

/ Min syn på det hela från centrum under nästan hela mitt liv.
2013-01-11, 19:36
  #450
Medlem
DeMo_Ds avatar
oftast är unga invandrare större rasister än svenskar
2013-01-11, 22:39
  #451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuX
Kan väl säga såhär.. (bor i landskrona sen jag var 4)

Jag umgicks med både svenskar och blattar som ung. Man gick på dammhag, jag kan inte minnas att man slog någon för denne var svensk, eller arab, eller något annat. Det var som det även är för vuxna, personliga dispyter.

I högstadiet så var det ju att man hade sin "kompisgrupp", igen så var det aldrig etnicitet som delade folk åt. Här var det om något popularitet som delade grupper åt.

Gymnasiet; Kompisgruppen hängde med hit, men man fick en ny klass. Linjerna var rätt av luddiga här. Man umgicks med både gamla och nya polare, svenskar som blattar.
De populära samlades under rasterna, man umgicks inte med vem som helst, även här så spelade etnicitet föga roll.

Jag skulle dock kunna klassas som en svenne-hatare av flashback under mina 2 sista år av gymnasiet. Där blev jag lite kriminell och gick en negativ bana i ett par år. Även här spelade aldrig etnicitet någon vidare roll, även om jag själv inte begick brott mot privatpersoner. Dock har vänner gjort det.

Etnicitet på BO, ja.. oftast svenskar. Rasister för det? Nej, vill jag inte påstå.
De som rånade gjorde det oftast för de behöver snabba pengar, oftast till knark.
Att just svenskar oftast var brottsoffret är för man inte vet vem man rånar som blatte. Vem han kan vara. Det var inte att det riktades mot svenskar, utan att det var de som fanns som inte bjöd på motstånd eller kunde det dagen efter, så att säga.

Idag umgås jag nästan bara med svenskar, varför?
Det passar mig bättre, jag dras inte in i skit.


Jag känner alla i landskrona nästan, svenskar som blattar.
Poliser som kriminella. Rasism existerar inte, fördomar bland yngre gör dock. Dessa försvinner med åren.

Idag så umgås många blattar som ni skulle klassa som rasister med svenskar. Ju äldre de blir, desto mer så blir alla "ett", speciellt då många i denna lilla staden växer upp med varandra.

/ Min syn på det hela från centrum under nästan hela mitt liv.


Det fetstilta säger väl allt?
2013-01-12, 22:42
  #452
Medlem
spoilers avatar
"Samtliga stadsbussar i Landskrona var inställda under knappt två timmar på lördagen. Detta efter att två bussar blivit beskjutna rakt genom rutorna."

http://hd.se/landskrona/2013/01/12/s...-i-landskrona/
2013-01-13, 22:29
  #453
Medlem
spoilers avatar
"I Landskrona är var tionde ungdom dömd för brott. Det är flest i hela Skåne. Här finns också några av hela Sveriges mest gärningsmannatäta valkretsar."

http://hd.se/landskrona/2013/01/14/v...andskrona-for/
2013-01-14, 15:41
  #454
Medlem
spoilers avatar
"Skolinbrotten slog rekord under 2012. I genomsnitt två gånger per vecka tog sig obehöriga personer in på olagligt vis. Det är nästan en fördubbling jämfört med 2011."

http://hd.se/landskrona/2013/01/14/r...v-skolinbrott/
2013-01-16, 22:57
  #455
Medlem
spoilers avatar
Landskrona kan behöva lite mer mångfald.

"Kommunen visste tills för några dagar sedan inte att Migrationsverket skrivit avtal med en privat fastighetsvärd i Landskrona om att verket ska hyra tre lägenheter som nu blir bostad åt 20 asylsökande. Framöver kan det bli fler för behovet är stort.

Beskedet lämnade Migrationsverket i ett mejl och i det står att avtalet sträcker sig från 1 januari."

http://hd.se/landskrona/2013/01/17/s...rd-over-avtal/
2013-02-04, 08:56
  #456
Medlem
Guitarsmokes avatar
Stackars familj

Citat:
– Det började redan när vi gjorde i ordning lägenheten, säger Kristian Aasen och räknar upp en lång lista på händelser som sedan tog vid och som till slut tvingade familjen att ge upp.

Sonen på tio år blev rånad på sin mobiltelefon vid två tillfällen, en gång på gatan och en gång i trapphuset. Lämnade han inte ifrån sig den skulle han åka på stryk.

Dottern på 15 år blev rånad på sin plånbok. Hon blev även påhoppad, knuffad och hotad vid flera tillfällen.

Två av barnens cyklar blev stulna utanför trapphuset vid två tillfällen. Sista gången köpte de inte några nya eftersom det kändes meningslöst.

Två gånger har Kristian Aasens bil blivit stulen. Ena gången hittades den dumpad på parkeringsplatsen utanför efter någon dag, andra gången på Koppargården.

En gång krossade någon en fönsterruta i dörren till lägenheten och tog sig in i deras hem. Där stal de datorer, tv-apparater och ipad.

http://hd.se/landskrona/2013/02/04/f...e-pa-grund-av/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in