2003-11-26, 22:18
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst_Busch
Här bor B-O Gavne:

[onödig info bortklippt]

Nu vet ni var han bor iaf...

Vad skulle det där vara bra för? Så onödigt. Och så elakt. :mad:
Citera
2003-11-27, 00:47
Medlem
Memnoks avatar
Håller med, personangrepp tolkar jag sådant som.

Du kan betrakta dig som varnad Ernst_Busch.

/Memnok
Citera
2003-11-27, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhoAmI
Är han en rolig provokatör eller är han på riktigt? Någon som vet?

Edit;
För att inte ställa till med elände; med han menar jag inte fjärsingen.

Bo Gavne finns på riktigt och överallt. Han har varit online i flera år nu med sin tes att alla som säger "Stad" istället för "kommun" är nazist.

/KT
Citera
2003-11-27, 15:00
Medlem
gothmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
ETT FULLSTÄNDIGT SVAR, ENLIGT ÖNSKEMÅL:
--:<-- *snipp*

Inte så konstigt att du inte får något bra svar med den attityden, de angreppen och den svenskan...
Citera
2003-11-27, 15:12
Medlem
Capones avatar
Varför göra sånt väsen av att hans namn och adress postas här, det är ju bara att kolla på gula sidorna. Finns bara 3st Gavne i hela riket. (får man säga riket? )
Citera
2003-11-27, 16:03
Medlem
-Å SEN DÅ!!!!!

Vad menar signaturen KingTUT här ovan med påpekandet att jag menar, att dessa som benämner sin kommun; alltså benämner det politiskt lokala samhället som man tillhör, som vi svenska folk har överenskommit skall benämnas för ”kommun”.

Man benämner detta för ”stad”. T.ex. Västerås kommun benämnes för Västerås ”stad”, man talar om att Västerås ”stad”, ”Staden”, har beslutat att höja daghems taxan.

Jag menar att dessa stadssnackare berör fascism, nazism.

…näee!!! det säger KingTUT ingenting om.
…för att hon saknar intellektuell förmåga att, överhuvudtaget förstå vad saken handlar om.
Hon bara märker av något avvikande av mig, och vill göra sig rolig på detta. …barnrumpan där!!!!

Men alltså dessa stadssnackarna, … en hel del, förstår, förstår PRECIS!!
Och de som tror på den demokratiska samhällsidéen, de lägger av med stadssnackandet DIREKT!! Och de som …innerst inne tror på den fascistiska, nazistiska samhälls idéen, …lägger också av. -För alltså man vill ju inte bli beskylld för att vara fascist, nazism.
Och därför har jag, dels fått stopp på att stadssnackandet utvecklas, dels har reducerats, dels har helt försvunnit. –Men alltså visst finns det också stadssnackare kvar.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
03-11-26 / caspar.opitz@dn.se / staffan.kihlstrom@dn.se

Bäste Herr Journalisten (på Dagens Nyheter, Caspar Opitz och Staffan Kihlström).

… har jag kanske skrivit till Dig förr om min käpphäst?? Ja alltså, det är ju en hel del olika människor som jag har, …de senaste decennierna, skrivit till, om grejen att benämna kommun för stad.
-Och att jag ju faktiskt har rönt framgång; ja alltså inte till att ha fått bort stadssnackandet som demokratin har lyft ut fascism och nazism. Men …något åt det hållet i alla fall; dels att stadssnackandet har bromsats i sin utveckling i Sverige, har gått …en hel del tillbaka. Att TV- Aktuellt och Rapport, Ekot, TV4:s Nyheterna, …flEEEra DN:s och Svenskans och Sydsvenskans journalister, har lagt av med stadssnackandet.
Och myndigheter och enskilda företag, Stockholms kommuns Hemsida har reducerat stadssnackandet. -De i denna tiden annonserna för Stockholms kommunfullmäktiges sammanträden, är ju nästen helt rena på ”stad”.

===
Men så alltså Din och Staffan Kihlströms artikel i dagens DN om bl.a. Skattehusets tillvaro, Stockholms ”stads” köp av huset. Å så om ”staden”, ”staden”, ”staden”.
…är väl så att säga ett uttryck för att, Ni två anser att, det ÄÄÄR skillnad mellan stadsboende människor och landsbygds boende.
Att Ni två nedvärderar människor som bor på landsbygden.
-Och Ni struntar i vad vi svenska folk har överenskommit: kommunreformen 1969, att vi i Sverige bara har en typ politiska lokala samhällen. Att svenska folket är lika värda människor.
Till förr, med 4 stycken olika typer.

-Och Ni sätter Era stövelklackar på lagd lag: Kommunal lagen, Sverige är indelat i ”kommuner”.

Och nog var det väl Era förfäder som fixade till, denna falska, ju rent omvända, vårdnadsutredningen kring våra barn, till frågan om vårdnaden om barnen efter vår familjs skilsmässa, …för några decenniers sedan.
Att man tyckte att en karl inte kunde ta hand om barn; trots alltså att svenska folket hade överenskommit att båda föräldrarna är, utgångsmässigt lämpliga vårdnadshavare för deras barn.
-Sådant biologiskt, mänskligt enkelt, tyckande som ju också innefattar stadssnackare.

-Alltså detta stadssnackandet, handlar INTE BARA OM stadssnackandet, att vilja benämna sin kommun för ”stad”.
…det handlar i grund och botten om att nedvärdera, att inte respektera, människor och förhållanden, som man själv inte gillar. Du vet som Adolf Hitler och hans gäng pysslade med.
Och Du vet, att det fanns många fotografier på Hitler på byråer här i Sverige, i alla fall fram till tiden för Stalingrad. Att det är gener av detta, som verkligen driver stadssnackandet.

===
Men jag undrar om Du har förklarat för mig hur Du resonerar med stadssnackandet.
Att jag vore tacksam för om Du vill berätta.

Och har Du vägen över Skanstulls bron kan Du ju ta vägen om min yngsta dotter. Ju säkert en konsument av Din Stockholms sida. -Som alltså inte blev respekterad av stadssnackare vid familjens skilsmässa. Och fråga henne vad hon har förlorat med att ha förlorat sin älskade farsa och brorsa.

Med bästa högaktning; alltså fascism, nazism har jag ingen rätt att klandra. Dessutom ju att Naturens tänka samhällsordning, just handlar om fascism, nazism. Att den starke skall råda över de svaga. –Men alltså att jag mer tror på demokratins samhällsidéer.

Bengt-Olof Gavne, Västerås
Citera
2003-11-27, 16:12
Bannlyst
Bengt-Olof, kan du vara vänlig att förklara för mig varför du tycker att det är fel att kalla städer för städer?
Citera
2003-11-27, 18:10
Medlem
-OHHH!! KÄRA BARN!!

Signaturen ”johnny_x” här ovan, …jag blir –när jag ser frågan- alldeles förvirrad. -VAAAr någonstans har jag skrivit att jag tycker att det är fel att benämna en stad för stad??

Med tanke på tidskillnaden mellan när jag skrev in mitt inlägg här ovan, och när johny_x skrev in: 9 minuter. …så kanske, den förvirrade frågan, har en hel del grund i att johnny_x …ens har hunnit med att överhuvudtaget läsa HELA mitt inlägg. Och inte har hunnit att tänka efter.
Och med tanke på signaturen gothmogs upplevelse –här ovan- av hur jag skriver …så kanske flera läsare här bör be om hjälp, från någon vuxen människa med att läsa, vuxna människors uttryck.
Citera
2003-11-27, 18:40
Medlem
shitkickers avatar
http://stockholm.se/img/logo.gif
Citera
2003-11-27, 19:59
Bannlyst
Citat:

Med tanke på tidskillnaden mellan när jag skrev in mitt inlägg här ovan, och när johny_x skrev in: 9 minuter. …så kanske, den förvirrade frågan, har en hel del grund i att johnny_x …ens har hunnit med att överhuvudtaget läsa HELA mitt inlägg. Och inte har hunnit att tänka efter.
Och med tanke på signaturen gothmogs upplevelse –här ovan- av hur jag skriver …så kanske flera läsare här bör be om hjälp, från någon vuxen människa med att läsa, vuxna människors uttryck.

Okej, fair enough...jag omformulerar frågan.
Vad är problemet?
Jag orkar inte sitta och plöja igenom din virriga text, kan du inte bara skriva en förklaring till ditt problem utan att ta med en massa virrvarr av uppstressat tankespråk, typ:
Citat:

-OHHH!! KÄRA BARN!!

Signaturen ”johnny_x” här ovan, …jag blir –när jag ser frågan- alldeles förvirrad. -VAAAr någonstans har jag skrivit att jag tycker att det är fel att benämna en stad för stad??
Försök att vara lugn när du skriver.

MVH
johnny_x
Citera
2003-11-27, 20:20
Bannlyst
Ja du, B-O, det kan ju vara så att journalister har bättre saker att göra än att svara på förvirrade brev skrivna på undermålig svenska? Men vad vet jag?
Citera
2003-11-27, 23:02
Medlem
Byfånens avatar
Härligt att se Gavne "in Action !"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in