• 1
  • 2
2003-11-18, 14:54
Medlem
-VARFÖR SVARAR INTE JOURNALISTEN PER LUTHANDER??

Ni vet en av de storslagna skribenterna på Dagens Nyheters nyhetsredaktion. Svarar inte på mitt brev till honom kring att han benämner Stockholms kommun.
Ni vet den lokala samhällsorganisationen för de boende i staden Stockholm.
Per Luthander benämner kommunen för Stockholms ”stad”.

Ni vet som jag har dragit …några gånger här på Internets olika
webbdebattsidor, att vi svenska folk har överenskommit, har skrivit det i lagen, att alla våra olika lokala samhällen Sverige runt, skall benämnas ”kommun”. Att vi anser att alla svenskar har ett lika värde.
Till skillnad från förr i tiden, då vi delade upp Sverige i 4 stycken olika TYPER lokala samhällen.
Å så att jag påpekar i mina Internet inlägg att JUUU!! dessa som vill benämna sin kommun för ”stad”, …är RASISTER!! Att de ser ner på de människor som bor på landsbygd, Ni vet uttrycker de skitiga bö´nerna på landet.
Trots alltså att ju landsbygds boende, idag, är minst lika intellektuella, jobbar med minst lika intelligenta problem, som stadsboende.
-Dessa stadssnackare är alltså lika vettlösa som Adolf Hitler och hans gäng var med uppdelningen av arier och andra folk.

Och jag har ju faktiskt lyckats att nå …en hel del, tidigare stadssnackare.
Helt för det mesta talar man i Aktuellt, Rapport, Ekot, Dagens Nyheter, Sydsvenska Dagbladet, inget om någon kommunverksamhet som en ”stadens” verksamhet. T.ex. läser jag i dagens nummer av Dagens Nyheter, en debattartikel om just problem med ekonomiska skillnader –som alltså debattörerna talar om- mellan stockholmarna och övriga svenskar. …och man nämner INTE något om Stockholms ”stad”.
Oaktat att en moderat medförfattare benämner sig som politiker i Stockholms ”stadshus”. –Vilket ju är helt rätt, som Stockholms politikerna håller till där med sitt munhuggeri. …tydligen är hon väldigt rädd för ordet ”kommun”.

Men alltså journalisten Per Luthander kör gärna med ”staden”. Och hit in tills har jag inte fått något svarsbrev på min undran till honom, hur han ser på saken. …men han har kanske inte hunnit ännu.
Citera
2003-11-18, 16:20
Medlem
Han kanske har viktigare saker för sig än att prata med någon som skriver en massa strunt.
Har du inget bättre för dig att göra om dagarna?
Citera
2003-11-18, 21:39
Medlem
Nu har journalisten Per Luthander svarat!!

NU HAR JOURNALIATEN PER LUTHANDER SVARAT!!

-Tack för de´, Flashback. …alltså för att inte våra makthavare skall missa nån del av Flashback, brukar jag översända inläggen särskilt till den särskilt berörde.
–Men Per Luthanders svar är SYNNERLIGEN märkligt.

Jag skrev alltså till denne Dagens Nyheters journalist Per Luthander och undrade över, varför han benämner Stockholms kommun.

Alltså denna lokala samhällsorganisationen för de som bor i Stockholms stad, Ni vet denna smeten av gator, höga hus och dålig luft.
Denna politiska organisationen som vi svenska folk har överenskommit om, att alla våra lokala samhällen Sverige runt, skall benämnas ”kommun”. Skall vara lika värda.

Luthander benämner Stockholms kommun för Stockholms ”stad” i Dagens Nyheters spalter.

Att detta stadssnackandet, naturligtvis handlar om att hävda att stockholmare är något finare människor än individerna på landsbygden.
-Eller mer precis sagt: att landsbygds boende svenskar är ett sämre folk än stadsboende människor.

–Och journalisten Per Luthanders svarar här nu, att detta särskiljande av stockholmare och landsbygds boende, är inte att jämföra med Adolf Hitlers uppdelning av arier och övriga folk.
Och därmed skulle det vara rätt och riktigt att bara strunta i vad vi svenska folk har överenskommit, rätt och riktigt att sätta en stövelklack på svensk lag.

-JOOO!! detta stadssnackande är just att jämföra med Hitlernazismen och annan fascism. –Alltså absolut!! inte att om nån gubbe från skaraslätten, nu skulle ta sig upp i Dagens Nyheters skyskrapa i Stockholm, att journalisten Per Luthander då skulle leda ner gubben i källaren till någon gaskammare.
Helt säkert!! skulle Per Luthander behandla denna mannen lika ärofullt som han behandlar alla som besöker DN:s redaktion.

…i alla fall så länge gubben är hanterbar för Luthander. Men därpå, om skarabon står på sig någon rätt mot DN:s journalistik, …är frågan, för mig, hur länge mannen skulle bli respekterad som en lika värd människa som en stockholmare?? –Alltså uppfattat av mig som Per Luthander resonerar.

Och i en framtid?? …med dessa stadssnackare som jag har fått uppleva. Tror jag att det helt säkert kan gå, också ända till nya gaskammare.
Jag har ju fått uppleva en annan DN-journalisten, Kjell Löfberg, som bara satt och såg på när den ena domstolen efter den andra, …lekte med mig när jag sökte rättvisa enlig svensk lag. Journalisten Kjell Löfberg berättade inte ett dyft till Dagens Nyheters läsare.

Det gäller alltså att vi alla, är rädda om de, alla demokratiska värdena. Vilket alltså Dagens Nyhets journalist Per Luthander har problem med.
Citera
2003-11-19, 00:06
Medlem
jenas avatar
Gavne! Vad svarade Luthander, hänvisade han till att Stockholm faktiskt är en STAD?? Kommuner är till för småstäder och landsbyggd (Västerås).
Citera
2003-11-19, 03:52
Medlem
ETT FULLSTÄNDIGT SVAR, ENLIGT ÖNSKEMÅL:

===
Från per.luthander@dn.se
Till "Bengt-Olof Gavne" <bogavne@hotmail.com>
Ämne Ang: ett påpekande!!
Datum Tue, 18 Nov 2003 11:33:00 +0100

Jämförelsen med herr Hitler är kränkande, eller hur??

===================
03-11-18 / per.luthander@dn.se

Bäste Herr Journalisten.

...tycker Du inte att jag är värd ett svar. Din grund för att ...ju uppenbart, bedra svenska folket.
Du vet som Adolf Hitler och hans kompisar bedrog det tycka folket.

Vänligen
Bengt-Olof Gavne, Västerås

==========================
03-11-12 / per.luthander@dn.se

Bäste Herr Journalisten.

I Dina redogörelser i DN kring Stockholms kommuns tillvaro, för nån vecka sen om människor som bodde i ett garage, nu aktuellt med Stokab, skriver Du om Stockholms "stad":s tillvaro.
För Stockholms "stads" räkning har ..., Stockholms "stads" bredbands bolag.

-Men alltså vi svenska folk har ju överenskommit om, antecknat i lag, att våra lokala politiska samhällen Sverige runt skall benämnas "kommun". ...struntar Du bara i detta??
Oaktat att jag ju vet att ...några där i tegelhuset vid Hantverkargatan, Du vet Stadshuset i Stockholms stad, också struntar i vi svenska folks överenskommelse, sätter sin stövelklack på Svensk lag, snackar "stad".

Vänligen
Bengt-Olof Gavne, Västerås
Citera
2003-11-19, 05:42
Medlem
psygnosiss avatar
jag bor i sthlm stad och jag hatar gurkstaden v-ås.
Kalla mig rasist men gurka äter jag fan inte.
jävla bonde... KOMMUN...
vilket slagord...
Citera
2003-11-19, 14:07
Medlem
Förlååååt!!??

-FÖRLÅÅÅÅT!!??

Ursäkta frågan, men varför skall vi kalla ärade Fru/Herr psygonosis här ovan, för rasist??
...och alltså, vad är det för otäckt, skakande, med ordet kommun??
-Och gurka, ...som är så jädrans gott på ostsmörgås, med peppar till, det finns det inte här i Västerås längre; alltså förutom på Domus på Vasagatan.
Citera
2003-11-19, 14:08
Medlem
Men allvarligt talat. Har du inte bättre för dig?
Citera
2003-11-26, 20:15
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Här bor B-O Gavne!

Här bor B-O Gavne:

tel:************
***************VÄSTERÅS

Nu vet ni var han bor iaf...

*För helvete Ernst_Busch, lägg inte ut någons personuppgifter på nätet, moderatorn säger nej, ett bestämt nej* /memnok
Citera
2003-11-26, 20:23
Medlem
WhoAmIs avatar
Är han en rolig provokatör eller är han på riktigt? Någon som vet?

Edit;
För att inte ställa till med elände; med han menar jag inte fjärsingen.
Citera
2003-11-26, 21:40
Medlem
DESSA RUUUUSKIGA NAZISTERNA!!!!!!!!!!!!!!

-s´ olika Hemsidors debatter, har jag skrivit som faeeen på. ...och alltså med mitt vanligen signum här på Internet, mitt fulla namn och hemorts platsen.

-Och FÅÅÅTT svar på pälsen.
...men alltså ALDRIG ALDRIG ALDRIG, har någon nazist gjort någon grej utanför debatten. Som nu här ovan med Ernst Busch. -Jävla missbruk, här på Flashback.
Citera
2003-11-26, 21:54
Medlem
Nidstangs avatar
B-O Gavne jag tycker du ska anmäla Ernst_Busch för det han gjorde strider mot PUL.
Klicka på "report post" längst ner på posten bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in