Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-06-22, 10:30
Medlem
Det har funnits trådar om argument som inte håller både för och emot invandring så här tänkte jag vi kunde ta upp argument som pk-sidan anklagar invandringskritker för som bättre passar på dom själva.

Min favorit är att SD gör allt så enkelt för sig, detta argument passar väldigt bra in på pk-sidan eftersom dom tycks tro att invandringen är enkel och att alla blir likadana bara förutsättningarna är likadana.
SD vågar se problemet och att allt är svårare än arbete och svenskakunskaper.

Det kan också vara intressant att från pk-sidan höra lite mer djupgående vad det är som SD ser som så enkelt.

Detta ska sjävlklart inte bli en listtråd utan den ska innehålla argument.
Citera
2009-06-22, 10:55
Medlem
orkarNs avatar
Jag misstänker att PI törstar efter ännu en SD-tråd...

/mod
Citera
2009-06-22, 11:13
Moderator
skunkensunes avatar
De är ett enfrågeparti. Jag har ingen aning om vad de står i övriga frågor som är minst lika viktiga som invandringen.

Edit: Nu räknar jag mig visserligen inte till PK-sidan. Men jag skulle aldrig rösta på SD för den delen.
Citera
2009-06-22, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
De är ett enfrågeparti. Jag har ingen aning om vad de står i övriga frågor som är minst lika viktiga som invandringen.

Edit: Nu räknar jag mig visserligen inte till PK-sidan. Men jag skulle aldrig rösta på SD för den delen.
Invandringen är den viktigaste frågan då den ger irreversibla effekter för mycket lång tid framöver.
Citera
2009-06-22, 12:46
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:

Om du inte vet vad de står för så beror det på att ingen någonsin frågar. Enda gången SD kommer i rampljuset är när invandring är på tapeten. Det gör dem inte till ett enfrågeparti.

www.sverigedemokraterna.se - Där hittar du partiprogrammet.
Citera
2009-06-22, 12:56
Medlem
NashuaMoments avatar
Citat:

...jag tycker nästan SD har pratat för lite om invandringen och mer om ointressant nonsens som djurens rättigheter.
Citera
2009-06-22, 14:14
Medlem
Sverigedemokraterna är rasister.

Samtidigt vill SD ta bort rasistiska lagar som diskriminerar på etnisk grund. Samma lagar som pk själva infört.
Citera
2009-06-22, 14:19
Medlem
Sverigedemokraterna är ett hot mot demokratin.

Klassikern. För bästa effekt bör argumentet komma från en maskerad vänsterextremist på väg att misshandla eller kasta ägg på tillståndsgivet sverigedemokratiskt torgmöte.
Citera
2009-06-22, 14:22
Medlem
Sverigedemokraternas väljare är inskränkta bönder som aldrig kommit i kontakt med invandrare.

Också en klassiker. Samtidigt som SD är enormt stora i de mest berikade skithålen och människorna som uttalar argumentet bor rasrent i lugna villaområden.
Citera
2009-06-22, 15:24
Medlem
Ze inqizitors avatar
Problemet när man diskuterar kring SD och invandring i allmänhet är ju oftast bristen på källor och statestik. Därför brukar all debatt utmynna i ett evigt uppdragande av anekdotiska bevis som i slutändan driver alla till två helt skilda läger. Där den ena sidan hävdar att invandringen är godheten själv och att det är deras förtjänst att solen stiger på morgonen och att sverige inte har sjunkit under havet. Den andra sidan brukar ha en motsvarande svart världsbild där invandrare äter barn och stjäl allt som inte är fastspikat. I ett sådant debattklimat är det bara för någon pk mupp att triangulera lite och fördömma alla SDare som sinneslöa fån. SD sympatisörer kan inte göra detta i samma mång eftersom de i större utsträckning blir ihopbuntade med intligensreserven i sina egna led.
Citera
2009-06-22, 15:30
Medlem
moderatswings avatar
Citat:

Det verkar vara lite smått o gott de plockat från Socialdemokraterna.
De strävar efter att bli vad de gamla sossarna var.
Citera
2009-06-22, 16:29
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Sverigedemoktraterna är långt ifrån ett enfrågeparti utan har tvärt om åsikter om det mesta och håller sig med ganska breda program.
http://www.sverigedemokraterna.net/asikt.php

Att invandringsfrågan är SD:s huvudfråga är inte konstigare än att miljöfrågan är miljöpartiets huvudfråga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in