Citat:
Ursprungligen postat av Ulokye
Undrar hur många som var redo att slita strupen av mig när dom läste topicen för denna post. men men.
Det finns nog ingen risk för att någon sliter av dig strupen på det här forumet, men meningen belyser ett annat problem. Nämligen det att det inte är moraliskt korrekt att i fråga sätta feminismen i officiella sammanhang. Det är väl bara Jan Guillou som har suttit i direkt sänd TV debatt och satt de förskräckliga feministerna på plats.
Citat:
Detta är en tanke som jag "ganska" länge funderat över och nu helt enkelt valt att lufta en aning för att ni och jag skall få nöjet att debatera detta.
I sverige idag debateras det "nästan" inget om det som feminism en gång handlade om, likalöner och samma rättigheter, troligen därför att vi nu har könskvotering och ganska lika löner i sverige (även om vissa påstår att det inte är så, denna artikel handlar dock inte om det) Istället handlar det om att män misshandlar kvinnor, köper sex, och mäns upträdande i allmänhet.
Visst de är helt ute och seglar. Feminismen har övergått till att mer handla om att förtrycka det manliga könet i samhället och de vill att alla män skall anpassa sig så att kvinnor kan vara med och spela i samma division som oss män. Man ser bara till könsfördelning och skiter fullständigt i kompetens. Vidare så har man överhuvudtaget inte ställts sig frågan om det verkligen är så att vi män vill arbeta med kvinnor. Jag har mycket svårt att tro att herrarna vill ha med en massa damer i fotbollslandslaget. Visst skulle man kunna forma det så, men vad är egentligen poängen om ingen vill ha det så. Samma sak gäller i arbetslivet. Det är fullständigt meningslöst att ha en chef som blir tillsatt utefter kön och inte kompetens. Det fungerar helt enkelt inte i paktriken, för har inte chefen medarbetarna med sig så fungerar inte organisationen. Det blir anarki och saker och ting fallerar. Man måste klara av att självmant få respekt, annars har man inte i en chefsposition att göra.
Citat:
Förlåt mig men går inte misshandel under svea lag? varför skall vi debatera om att män slår kvinnor när det är förbjudet? och med stränga straff vilket ju är helt rätt till den dumme fan som slår eller misshandlar en INDIVID. Okey för att debatera för ett strängare straff o.s.v.
Köper sex? ja det är ju det samma där att tvinga en kvinna att sälja sex eller att för den delens skull våldta henne eller helt enkelt förtrycka henne. Allt detta är saker som är hemska men kanske borde vi inte debatera detta utan snarare debatera vad vi skall göra för att ge polisen mer resurser att anhålla dessa.
Jag tror det handlar om att feminismen vill ha lagar som särbehandlar kvinnor och missgynnar män, så att de kan utöva mer makt över oss män. Deras argument kan inte tolkas på annat sätt. Ser man till sexköpslagen så handlar det uppenbart att bara straffa ett kön. Lagen baseras på att prostitution är ett manligt våld mot kvinnor och att den skall vara solidarisk mot alla kvinnor som har blivit sexuellt utnyttjade som barn. Köper du, så blir du straffad för att någon annan har utnyttjat kvinnan sexuellt när hon var ett barn (vilket naturligtvis måste ha skett). Köper du, så blir du straffad för att du förtrycker och förnedrad henne oavsett hur ni tillsammans upplever det. Visst är det inte moraliskt korrekt att köpa/sälja, men man skall bli straffad för ett brott som man har för uppsåt att begå och som man också har begått. Sexköpslagen handlar inte om det. Den handlar bara om att straffa ett kön för en icke moralisk handling enligt de förskräckliga feministerna. Det är inte lagligt att förtrycka, förnedra och utnyttja någon sexuellt, så SKL behövs inte ur den synvinkeln. Sedan måste man också prioritera ansträngningarna för att stäva brott mot lagen i proportion till hur stort problem det är. Det är vansinne att satsa en massa resurser på att försöka sätta dit en massa torskar som inte gör någon större skada i samhället än ha sex med en annan person. Hur brottsligt det nu kan vara?