Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-26, 14:43
Medlem
unknownxs avatar
Är intresserad vad ni anser om folk som har shorts på krogen, mest menar jag väll lite längre jeans-shorts men visst, även "surf"-shorts och andra sorter?

Under väldigt varma dagar, som idag t.ex.. även efter tolvslaget inatt så är det ju fortfarande varmt i luften..

Har t.o.m hört att vissa krogar inte accepterar folk som kommer i shorts, kan det stämma? Vet ju att på vissa krogar får man inte ens ha keps..
Citera
2009-06-26, 14:47
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownx
Är intresserad vad ni anser om folk som har shorts på krogen, mest menar jag väll lite längre jeans-shorts men visst, även "surf"-shorts och andra sorter?

Under väldigt varma dagar, som idag t.ex.. även efter tolvslaget inatt så är det ju fortfarande varmt i luften..

Har t.o.m hört att vissa krogar inte accepterar folk som kommer i shorts, kan det stämma? Vet ju att på vissa krogar får man inte ens ha keps..

Det är fult och passar inte in i krogmiljö, shorts hör hemma på stranden etc..
Citera
2009-06-26, 14:51
Medlem
pastoratets avatar
Shorts associerar jag med skolpojkar och idrottsutövande, aldrig att jag skulle dra på mig något sådant, åtminstone inte i sociala sammanhang. Inte för att jag bryr mig om vad folk har på sig men de ger ju inga pluspoäng vid det första intrycket direkt.

"Aningen osmakligt" skulle nog vara min första tanke vid åsynen av ett par shorts på krogen.
Citera
2009-06-26, 14:58
Medlem
JazzforMiless avatar
Keps och shorts, i synnerhets 3/4-delsbyxan är plagg att undvika. Vid aktiviteter som involverar mycket rörelse i stekande sol kan shorts ofta vara ett bra alternativ, men det är inte stiligt. Skall man på lokal eller liknande är det ju bara att svida om till ett par chinos eller dylikt.
Citera
2009-06-26, 15:11
Medlem
Hehe du bor inte i en storstad va?
Citera
2009-06-26, 15:13
Medlem
Beror väl lite på vad det är för typ av krog också.. På någon skön uteservering eller pub tycker jag inte alls att det är opassande med lite längre jeansshorts eller 3/4-byxor.

För mig får dock folk ha på sig vad fan de vill
Citera
2009-06-26, 15:16
Medlem
unknownxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorElFather
Hehe du bor inte i en storstad va?

Jo, det gör jag. Vad har det med saken och göra?
Citera
2009-06-26, 15:24
Medlem
Så bara för att man bor i en storstad så har man per automatik koll på mode, stilregler och dyl.?

Jag gillar shorts men absolut inte på krogen. Man ska även använda det plagget med stor försiktighet i stan också.
Citera
2009-06-26, 15:33
Medlem
saturnus1981s avatar
va fan, om tjejer kan ha på sig kjolar, hot pants m.m på krogen, visst kan väl killar ha på sig shorts! Tjejer har väl inte ensamrätt på att visa benen..
Citera
2009-06-26, 15:40
Medlem
Apelsinens avatar
Absolut inte på krogen.
Citera
2009-06-26, 15:47
Medlem
schmos avatar
dumheter att man inte ska kunna ha ett par snygga shorts på krogen dessa riktigt varma sommarkvällar. löjligt vad folk ska bry sig om såna här saker, är det varmt och det känns skönt med shorts så kör med det
Citera
2009-06-26, 15:54
Medlem
speeeds avatar
...

Klart att du kan ha ett par snygga shorts och skjorta, då inte surf stilen eller 3/4 byxor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in