2025-03-01, 10:01
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ja det är en typ av projektanställning, som varar under en begränsad period, enligt avtalet.

Lönen är OK, ungefär vad man kan räkna med som städare, en undersköterska inom kommunen har ungefär samma lön.

På dina 156:- får du 12,5% i semesterersättning.

Frågan är väl hur många timmar du ska/får jobba. Står det något om antal timmar per vecka? Annars är det bara vid behov.

Jag vet inte om timmar det står inget i brevet jag har jobbat nu i två veckor som skol städare förskolor gymnasie komvux bygg städ efter renoverade lägenheter gått in och hel städat lägenheter. Ingen schema får ett sms innan dagen du ska dit och sedan ringer dom under dagen du ska på ett annat ställe det blir mycket att pendla med bilen och bränsle kostnader .
Citera
2025-03-01, 10:22
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Tråd inklistrad.

Mod.
Citera
Igår, 00:22
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intheloop
Fast du skulle kunna göra andra val än att bara, i princip, "ragequitta", även om jag kan förstå att du är frustrerad.
Vad jag menade är att det på snabbmatsrestaurangerna blir större risk som kund att drabbas av anställda som just helt plöstligt får "tuppjuck" och skiter att tvätta händer, spotta i maten eller gör annat för att förstöra för den arbetsgivare man hatar.

Se bara på senaste granskningen av MAX.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...ngen-om-kedjan
Vidrig hygien. Vidrig ledning som skyller ifrån sig.
Att folk överhuvudtaget väljer att gå på marknadsföringen för snabbhamburgerhaken är för mig obegripligt då dom ju också är svindyra om man ser till kvalitet och matmängd jämfört med andra alternativ. Och, självklart, dom mest onyttiga kombinationer av mat man kan äta.
Alla borde bojkotta såna här skitsnabbburgerkedjor av en mängd olika skäl. Finns fan i mig inget bra med dom alls!
Jag tycker man ska bojkotta snabbmats hak även som arbetstagare.

Hahaha det är ju bara ren skit helt igenom och lönen är så låg att det borde vara olagligt. De mer eller mindre tvingar en dessutom att ställa upp med kort varsel och att jobba övertid. Rena jävla slavkontrakt och en restaurangchef tjänar bara ca 33k i månaden vilket är ett skämt med tanke på mängden ansvar de har.

Nej fyfan, jobba aldrig på donken eller deras konkurrenter. Finns "skitjobb" som är så mycket bättre verkligen.
Citera
Idag, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Jag tycker man ska bojkotta snabbmats hak även som arbetstagare.

Hahaha det är ju bara ren skit helt igenom och lönen är så låg att det borde vara olagligt. De mer eller mindre tvingar en dessutom att ställa upp med kort varsel och att jobba övertid. Rena jävla slavkontrakt och en restaurangchef tjänar bara ca 33k i månaden vilket är ett skämt med tanke på mängden ansvar de har.

Nej fyfan, jobba aldrig på donken eller deras konkurrenter. Finns "skitjobb" som är så mycket bättre verkligen.

En bojkott av amerikanska varor från Europa är av andra skäl på tapeten snart ändå, så mycket som Trump och Musk härjar.
Finns inget som förknippas mer med amerikansk (Skräp)kultur än just McDonald's och Burger King.
Total extrem kapitalism in absurdum och fulständig hjärntvätt av konsumenter som går på alla knep som finns i verktygslådan när det gäller marknadsföringen. Allt för vinstmarginaler av något som är, i grunden, en skitråvara från ett skitföretag som, för att gå emot sig självt, säljer skiten för pengar som inte är skit utan extremt skitöverpris!
Var ju bara droppen när Trump "jobbade" på McDonald's för att vara "With the people".
Som om det vore praktexemplet på "The American Dream"?

Fattas bara att Musk och Donald Tump i Musks "SPACE-X program" slår ihop sig för en Franchise på månen där man öppnar den första snabbburgekedjan, "Musk Donald's" allt i ett "MAMGA"paket för att "Make The American Moon Great Again" (för dom misslyckades att "Make America Great Again" vid första försöken)!

Vad sägs om en kryddstark "SpiceX-burgare (A "Rocket in the Pocket" om man ska ta me den) med X-tra "JalaJalaPenho" odlad av Trump/Musks olje/kapitalstarka vänner i i Saudiarabien. Pommesen kommer föstås som "X-Slicear där en AI-bot från Musks Grok-friterings lab bildar slice:ar med radioaktivt glödande "X" där plutonium levererad av Putin ingår.
Senast redigerad av intheloop Idag kl. 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in