2022-12-24, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
P wikipedia s str det vilka stllen dom beskte: https://sv.wikipedia.org/wiki/Kniven_mot_strupen

Synd att de tog bort det roligaste avsnittet frn Gddede. Var ett riktigt original i servitrisen dr.

Tydligen dog den duktiga sambon som hjlpte Alexander att f ordning p stllet. Det var en Trafikolycka och skedde precis efter det att avsnittet spelats in. Viasat valde att nd snda programmet men lt det inte hamna i Viaplay. Jag hade avsnittet p min frra dator. Tiderna d SweTV fanns och folk spelade in och la upp.
Citera
2022-12-26, 19:20
Medlem
Tylfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Synd att de tog bort det roligaste avsnittet frn Gddede. Var ett riktigt original i servitrisen dr.

Tydligen dog den duktiga sambon som hjlpte Alexander att f ordning p stllet. Det var en Trafikolycka och skedde precis efter det att avsnittet spelats in. Viasat valde att nd snda programmet men lt det inte hamna i Viaplay. Jag hade avsnittet p min frra dator. Tiderna d SweTV fanns och folk spelade in och la upp.
Finns p youtube https://www.youtube.com/watch?v=9bZ9waD7eGg&t=777s
Citera
2022-12-27, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tylfo
Finns p youtube https://www.youtube.com/watch?v=9bZ9waD7eGg&t=777s

Tack!

Servitr i vrldsklass!

https://m.youtube.com/watch?v=9bZ9waD7eGg&t=680s
Citera
2022-12-27, 13:02
Medlem
Tylfos avatar
Citat:
Tack!

Servitr i vrldsklass!

hahah helt otrolig
Citera
2022-12-27, 18:30
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:

Alex till "kocken":

-Nu fr du skrpa till dig som fan vettu...
-Du kommer f ka som satan hr inne...

Haha, underbara Alex!
Citera
2023-01-02, 23:43
Medlem
Extremeflys avatar
Hade varit kul att se lite nya ssonger med Per Morberg som programledare. Programmet lr vl ha haft ganska bra tittarsiffror nd.
Citera
2023-01-03, 03:44
Medlem
NotNowMadames avatar
Vldigt intressant efterspel med "Swedbar & Kk" frn ssong 4 avsnitt 3. Det avsnittet med Kamran som gjorde "egen" beass p matolja istllet fr smr, samt hade en trdgrdsgrill inne i kket.

Hittade en Facebook post frn 2020 som beskriver att det gick bttre fr stllet efter Kniven mot strupen, men att det en tid senare uppstod en brand i kket. Brandkren lyckades rdda byggnaden, men trots det s har den sedan dess sttt tom. Det omnmns ven som "Risbrogrillen, tidigare Swedbar" s kan hnda att de bytte namn efter programmet. 2021 blev det klart att byggnaden skulle rivas.

Kamran var med om en olycka i sitt hem dr han tydligen brt nacken. Nr han sedan var fullt rehabiliterad s bestmde han sig r 2017 fr att lmna sitt liv i Sverige bakom sig och fotvandrade till sitt hemland, Iran. Vl dr blev han gripen av myndigheterna, slppt dagen efter och sedan gripen igen och fngslad r 2018. Enligt artikel p Aftonbladet s sger Kamran att syftet med vandringen var att starta en revolution och att han vntade sig att bli gripen. S ja, "Galna kocken".

Jag kan inte hitta ngot mer aktuellt n mars 2018, men orkar inte leta ihjl mig heller. Det bor en person med samma namn i en Stockholmsfrort som rent ldersmssigt skulle passa in, men oklart om det r samma person.
Citera
2023-01-03, 11:28
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotNowMadame
Vldigt intressant efterspel med "Swedbar & Kk" frn ssong 4 avsnitt 3. Det avsnittet med Kamran som gjorde "egen" beass p matolja istllet fr smr, samt hade en trdgrdsgrill inne i kket.

Hittade en Facebook post frn 2020 som beskriver att det gick bttre fr stllet efter Kniven mot strupen, men att det en tid senare uppstod en brand i kket. Brandkren lyckades rdda byggnaden, men trots det s har den sedan dess sttt tom. Det omnmns ven som "Risbrogrillen, tidigare Swedbar" s kan hnda att de bytte namn efter programmet. 2021 blev det klart att byggnaden skulle rivas.

Kamran var med om en olycka i sitt hem dr han tydligen brt nacken. Nr han sedan var fullt rehabiliterad s bestmde han sig r 2017 fr att lmna sitt liv i Sverige bakom sig och fotvandrade till sitt hemland, Iran. Vl dr blev han gripen av myndigheterna, slppt dagen efter och sedan gripen igen och fngslad r 2018. Enligt artikel p Aftonbladet s sger Kamran att syftet med vandringen var att starta en revolution och att han vntade sig att bli gripen. S ja, "Galna kocken".

Jag kan inte hitta ngot mer aktuellt n mars 2018, men orkar inte leta ihjl mig heller. Det bor en person med samma namn i en Stockholmsfrort som rent ldersmssigt skulle passa in, men oklart om det r samma person.
Och kvinnan som gde stllet verkar vara tillbaka i Stockholm. Tyckte personalen var trevlig och frskte i alla fall.
Det var ett bra avsnitt fr vrigt, ett typiskt kms-avsnitt.
Stackarna hade inte ens en diskmaskin utan stod och handdiskade men fick en diskmaskin som stod p golvet, ett snt som brukar finnas i barer s baren kan diska sina egna glas. Inte den bsta lsningen som en restaurangdiskmaskin.
Citera
2023-01-04, 07:41
Medlem
Isnatts avatar
Nn hjlte har lagt upp avsnitt p yt s igr sg jag nr dom var p Glenns restaurang i Gteborg.
Stackars garen, hade ingen restaurangerfarenhet, inte hans kksbitrde heller, eller servitrisen.
En miljon i ln till familj. Frstr inte hur man trs satsa p att driva restaurang d. Kanske man tnker att s svrt r det inte att laga mat, men att driva ett restaurangkk och restaurang r annat.
Citera
2023-01-04, 17:39
Medlem
Citat:
Tack!

Servitr i vrldsklass!

Vanlig LJ!?!?
Hahaha sicken en allts....
Citera
2023-01-04, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Nn hjlte har lagt upp avsnitt p yt s igr sg jag nr dom var p Glenns restaurang i Gteborg.
Stackars garen, hade ingen restaurangerfarenhet, inte hans kksbitrde heller, eller servitrisen.
En miljon i ln till familj. Frstr inte hur man trs satsa p att driva restaurang d. Kanske man tnker att s svrt r det inte att laga mat, men att driva ett restaurangkk och restaurang r annat.

Lokalen lg ju nra hans bostad tydligen, s drfr var det en bra id, tyckte garen
Citera
2023-01-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Personligen tyckte jag att Melkers Krogakut var bttre. Ungefr samma upplgg, men en sansad Melker Andersson som programledare.

Bortsett frn att Melker n en av tv-historiens mest okarismatiska mnniskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in