2023-01-06, 02:59
Medlem
NotNowMadames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Och kvinnan som gde stllet verkar vara tillbaka i Stockholm. Tyckte personalen var trevlig och frskte i alla fall.
Det var ett bra avsnitt fr vrigt, ett typiskt kms-avsnitt.
Stackarna hade inte ens en diskmaskin utan stod och handdiskade men fick en diskmaskin som stod p golvet, ett snt som brukar finnas i barer s baren kan diska sina egna glas. Inte den bsta lsningen som en restaurangdiskmaskin.

Ja, de var ju verkligen inte som dem dr i Gddede. Herregud

Tycker att man kan hitta rtt mnga exempel p intressanta efterspel frn det hr programmet, lite mrkligt nstan. Ngra exempel som jag funnit nyligen utver Kamran d.

- Therese Tang jobbade i restaurangen som besks i ssong 2 avsnitt 8 och r d gift/sambo med en av garna som driver det tillsammans med sin mamma. Therese verkar ha avslutet sitt dvarande frhllande och ngra r senare kom hon att jobba som operativ chef p Missing People i Kalmar. Sedan, r 2014, s "lste" hon Frlsamordet efter att en av grningsmnnen blivit kr i Therese och erknt sitt brott fr henne. Under rttegngsprocessen s verkar Therese ha ftt sparken frn Missing People p "luddiga grunder" som hon sjlv beskriver. Hon har drefter gett ut ngon bok angende detta och r rtt aktiv p sociala medier/podcasts frn vad jag kan se.

- Carolin(e) Solskr jobbade som servitris i restaurangen som besks i ssong 5 avsnitt 5. Inte lngt efter programmet s verkar Carolin ha gjort stor karrir inom IT-branschen med olika start-ups etc. Men framfrallt s var hon en stor initiativtagare till att Metoo rrelsen i Sverige spreds r 2017 genom att bland annat ka p turn i hela Sverige i detta syfte. Hon har medverkat i dokumentrer angende detta och i vrigt s finns det vldigt mycket lsning om henne samt en TED-talk som hon gjorde fr ngra r sedan "Anyone can become an activist". Restaurangen i KMS var dock inte listad bland hennes erfarenheter p Linkedin.

- Amanda Capdevila Askerlund jobbade som servitris i restaurangen som besks i ssong 5 avsnitt 9 och hon var ven garinnans dotter. Frst s verkar restaurangen ha haft ppet tills bara fr ngra mnader sedan d det skulle lggas ned pga stigande elpriser enligt Google-recensioner. Lite oklart om det har varit samma gare fram till nu d jag inte kan hitta info om dem utver artiklar frn 2008 nr de tog ver Herrgrden. Amanda dk i alla fall upp i en trd hr p Flashback om hennes pojkvn/fstman (lite oklart) som blev ihjlskjuten av polis 2018. Baserat p lite lsning av trden s verkar det ha rrt sig om "suicide by cop".
Senast redigerad av NotNowMadame 2023-01-06 kl. 03:02.
Citera
2023-01-06, 12:09
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotNowMadame
Ja, de var ju verkligen inte som dem dr i Gddede. Herregud

Tycker att man kan hitta rtt mnga exempel p intressanta efterspel frn det hr programmet, lite mrkligt nstan. Ngra exempel som jag funnit nyligen utver Kamran d.

Det var snyggt uppsnappat. Ska ocks hlla koll.
Har precis sett avsnittet dr dom r p Mousquet i Sderhamn. Stllet heter nt annat nu, men dom slde redan efter en mnad att Alex varit dr.

Altona Slvesborg r ocks annan restaurang nu. Nr ett stlle byter namn, gare och inriktning s r ju inte gamla restaurangen kvar, bara lokalen, s r ju lite elakt att sammankoppla nya verksamheter med den gamla bara p grund av lokalen i sig.
https://www.expressen.se/noje/tv-koc...lvesborgskrog/

Finns rtter som terkommer p skitkrogar. Brjar oftast med sin inplastad menyprm i marmorerad brunrd frg, klibbiga blad. Alltid skagen, nt baconlindat, och glass till dessert.
Citera
2023-01-10, 23:59
Kul att det numera finns flera ssonger av den hr serien uppladdade p youtube. Alexander r ju s skn, och alla bisarra restauranger han besker bjuder p stor humor. Inte sett alla avsnitt n, men Emelie som var servitris p krogen i Hjo r s jkla gullig, man blir ju helt kr.

Tydligen fick han alkoholproblem efter att han slutade med programmet, lste ven att han fick hepatit C. Hur fick han det egentligen? Var han ven sprutnarkoman? Hoppas det gr bra fr krogen han driver numera.
Citera
2023-01-11, 10:36
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Kul att det numera finns flera ssonger av den hr serien uppladdade p youtube. Alexander r ju s skn, och alla bisarra restauranger han besker bjuder p stor humor. Inte sett alla avsnitt n, men Emelie som var servitris p krogen i Hjo r s jkla gullig, man blir ju helt kr.

Tydligen fick han alkoholproblem efter att han slutade med programmet, lste ven att han fick hepatit C. Hur fick han det egentligen? Var han ven sprutnarkoman? Hoppas det gr bra fr krogen han driver numera.

Han hade problem lngt innan med alkoholen.
Citera
2023-01-11, 16:57
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Han hade problem lngt innan med alkoholen.
Bertta mer.
Citera
2023-01-11, 17:09
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Bertta mer.

Bara att Googla. Finns en hel del.

Det byggdes upp ett problem genom mnga r.

Och han har tagit en del kola i sin karrir ocks kan jag tillgga.

Trffade honom hg som ett jvla fyrtorn i Stockholm p Berns (om jag kommer ihg rtt) av alla stllen och det var mnga herrans r sedan.

S missbruket har funnits dr i vldigt mnga r vilket Alexander inte precis har hymlat med.
Citera
2023-01-13, 03:25
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf

r det sant? Jklar, nu blir det till att strckkolla. lskade det hr programmet nr det begav sig, som en parodiskt dlig men nd rolig variant av Gordon Ramsey's Kitchen Nightmares. 😅
Citera
2023-01-18, 22:46
Medlem
Jag har lite svaga minnen frn ett avsnitt dr unga killar hade en restaurang/nattklubb, dom ville vara lite tuffa/gangsters, och kocken vgrade laga viss mot osv, ngon som vet vilket avsnitt det r?
Citera
2023-01-18, 22:54
Medlem
Saknar kniven mot strupen, hoppas p nya ssonger. Om inte Alexander vill/fr s tycker jag Claes kan fortstta.
Citera
2023-01-19, 06:43
Medlem
Programledaren Alexander var den som gjorde hela programmet. Underhllande men samtidigt stenhrd.
Dessutom tror jag att han privat r en hyvens kille med stor dmjukhet.

Trkigt att han fick (till stora delar sjlvfrvllade) hlsoproblem. Men det ser numera ut att ha lst sig fr honom.

Melker och Claes fick en att somna p nn minut. ...
Citera
2023-01-19, 10:20
Medlem
BigFatCones avatar
Finns Alexander p ngra sociala medier? Jag vill ge lite krlek till grabben. Han gjorde verkligen vad han kunde fr att gra bra TV av det material som fanns.
Citera
2023-01-19, 12:48
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Finns Alexander p ngra sociala medier? Jag vill ge lite krlek till grabben. Han gjorde verkligen vad han kunde fr att gra bra TV av det material som fanns.
Argakocken.se Instagram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in