Hej! Jag funderar på att skaffa mobilt bredband men är en novis på teknik.
Min fråga lyder som följer: Bland alla leverantörer skryter man om surfzoner. Det jag undrar över är om man måste betala för surfzoner varje månad även om man inte använder dem? Lägger de på en avgift automatiskt?
Det varierar nog ifrån leverantör till leverantör.
Kolla med leverantörerna innan du bestämmer dig.
Vet iaf att när man skaffa mobilt bredband ifrån telia förra året fick man fritt till telia surfzoner och homerun. Har använt det ett par gånger och fungerar kanon. vet inte hur det är längre.
Surfzonerna på telia är fortfarande fria, man får lösenord och användarnamn så att man kan använda dom. Och du slösar ingen av din gräns på mobila bredbandet (1gb/3gb/5gb).
Surfzonerna på telia är fortfarande fria, man får lösenord och användarnamn så att man kan använda dom. Och du slösar ingen av din gräns på mobila bredbandet (1gb/3gb/5gb).
ingår homerun fortfarande?
isånnfall så får man ju upp till 54 mbit istället för 24 mbit som är i surfzonerna. (om jag minns hastigheterna rätt?)
Jo, homerun ingår alltid. Fast på nya usb-modemet så ligger hastigheten på 14,2 mbit/s. Så snabbare blir ganska svårt att komma upp till. Iaf tills dom lanserar 4g.
Bumpar den här tråden lite, fick idag hem ett brev från Telia nämligen om surfzon/homerun/Telia mobilt bredband fastpris.
Nu är det så att längre ner i texten i detta brev så står det "Om du, som privatkund, använder mer än det antal GB som ingår i ditt abonnemang under en kalendermånad, sänks hastigheten till 57 kbit/s under resterande tid av månaden.
Vad är det som gäller för vad?
Bumpar den här tråden lite, fick idag hem ett brev från Telia nämligen om surfzon/homerun/Telia mobilt bredband fastpris.
Nu är det så att längre ner i texten i detta brev så står det "Om du, som privatkund, använder mer än det antal GB som ingår i ditt abonnemang under en kalendermånad, sänks hastigheten till 57 kbit/s under resterande tid av månaden.
Vad är det som gäller för vad?
detta gäller enbart när du surfar med det mobila bredbandet. använder du en surfzone så räknas inte de gb du använder.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!