Flashback bygger pepparkakshus!
2012-05-14, 12:16
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cola_
Flera tros ligga bakom försvinnandet/mordet.
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...a-bakom-mordet

Det va som förutspått då. Kan de vara de som vi talat om tidigare i tråden? Kan polisen ha knäckt 46-åringen på information?
Senast redigerad av Schlaktarnn 2012-05-14 kl. 12:44.
Citera
2012-05-14, 13:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Han blev bara häktad på skälig misstanke.
Citera
2012-05-14, 13:34
Medlem
watcher1970s avatar
Då får vi hoppas att det är rätt gubbe och att han blir rejält "mörad"av att sitta isolerad och att han väljer att berätta vad han vet!
Citera
2012-05-14, 15:26
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Ok, jag har en liten teori, förutsatt att det är GM polisen fått tag på:
Den försvunne var pundare, de försörjer sig generellt sett på småstölder och inbrott. Det misstänkte GM har drabbats av inbrott på sin firma. Kan det varit så att GM sett BO någon gång då han begått inbrott, konfronterat BO med detta på krogen vilket lett till tjafset och, får vi anta, mordet?
Citera
2012-05-14, 16:47
Medlem
Allocess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Ok, jag har en liten teori, förutsatt att det är GM polisen fått tag på:
Den försvunne var pundare, de försörjer sig generellt sett på småstölder och inbrott. Det misstänkte GM har drabbats av inbrott på sin firma. Kan det varit så att GM sett BO någon gång då han begått inbrott, konfronterat BO med detta på krogen vilket lett till tjafset och, får vi anta, mordet?

Nej den där tror jag inte på, det är inte den typen av snubbar som står och tittar när någon gör inbrott hos dom för att sedan ta tag i saken...
Citera
2012-05-14, 17:00
Medlem
yamahafs1s avatar
kan ge lite info till tråden. den misstänkte hade en bilverksta vid namn finshop eller något liknande. han har varit dålig hela livet. enda sen när han var i 16 års åldern har han misshandlat och hotat folk. en nära vän till migs pappa kände igen killen. han är som sagt kriminel och han är stammis på dannesbar sedan 14-15 års tbx. han sålde även träsprit till smååringar typ 11-13 åringar. och det det rykte om att han är pedofil. har sett han flera gånger. och offrets vänner har trott att det hade varit han med.
Citera
2012-05-14, 17:19
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alloces
Nej den där tror jag inte på, det är inte den typen av snubbar som står och tittar när någon gör inbrott hos dom för att sedan ta tag i saken...

Jag menar alltså att han sett en pundare knacka sig in i hans verkstad för att ta det senare, utan snarare jagat pundaren men inte fått tag i honom och sedan: en kväll på bottenskrapets bottenskrap till ställe stött ihop med pundaren, alternativ, GM har letat efter BO/tjyven och frågat ziggisarna om de sett honom/vet vem han är, ziggisarna stöter ihop med BO och ringer GM som kommer till dannes.

Rena spekulationer men det passar rätt bra ihop med både GM och BOs levnadsgärning.
Citera
2012-05-14, 18:14
Medlem
Någon som kan försöka fixa fram några bilder på finnen? I hans Facebook finns det inga bilder på honom.
Citera
2012-05-14, 18:20
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yamahafs1
kan ge lite info till tråden. den misstänkte hade en bilverksta vid namn finshop eller något liknande. han har varit dålig hela livet. enda sen när han var i 16 års åldern har han misshandlat och hotat folk. en nära vän till migs pappa kände igen killen. han är som sagt kriminel och han är stammis på dannesbar sedan 14-15 års tbx. han sålde även träsprit till smååringar typ 11-13 åringar. och det det rykte om att han är pedofil. har sett han flera gånger. och offrets vänner har trott att det hade varit han med.

Stämmer ju bra överens med detta isåfall "Ett år och åtta månader har nu gått sedan Victor försvann. Allt verkade vara som vanligt när han skulle gå Dannes Bar, tillsammans med en kompis. Men Victor kom aldrig hem igen. Det senast kända spåret efter honom är en storväxt man i 45-årsåldern, som han pratade med utanför krogen. Polisen har gjort en omfattande utredning om vad som kan ha hänt. Och nu har sökningarna efter honom intensifierats, med polishelikoptrar och hundsök.

För Victors familj är ovetskapen fruktansvärd att leva med. – Jag saknar att jag inte fick se honom växa upp till en man. Jag var jättestolt över honom, säger hans mamma Mona Gustafsson.

Nu vill polisen komma i kontakt med alla de personer som ännu inte hörts och som var ute i Eskilstuna natten mellan den 18 och 19 mars förra året. De är intresserade av alla upplysningar som kan ge ett svar på vad som har hänt Victor Hasselström.
"
Citera
2012-05-14, 18:35
Medlem
RevolverRoffes avatar
Bögmord?
Citera
2012-05-14, 18:49
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
i´m back in the game... time to work

ESKILSTUNA TINGSRÄTT - Dagbok - B 1308-12 (Victor Hasselström)
http://minfil.se/wFme/B_1308-12_Dagboksblad.pdf

ESKILSTUNA TINGSRÄTT - 2011-02-07 - DOM B 3403-10
Stöld
Olovlig körning
Olovlig körning
Rattfylleri

Villkorlig dom/Dagsböter 60 å 50 kr

Aki Liukko ska utge skadestånd till Nya Silk Screen Company AB med 4 711.30 kr.

http://minfil.se/vFme/eskilst_tr_dom_B_3403-10.pdf

ESKILSTUNA TINGSRÄTT - 2006-04-28 - K 95-06
KONKURSGÄLDENÄR AKI Antero Liukko
PROTOKOLL
avskrivning av konkurs
Konkursen avskrivs enligt 10 kap 1 § konkurslagen.

http://minfil.se/xFme/eskilstu_tr_protok_K_95-06.pdf

glömde belastnreg:
http://minfil.se/yFme/belastnreg.pdf

Ev GM verkar vara finsk medborgare?!?!
Kan vi få GM utvisad om de lyckas koppla honom till mordet?
Citera
2012-05-14, 18:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Visst är det zigenarna som haft ihjäl honom och Aki är bara medhjälpare, vilket förklarar varför han häktades för "medhjälp till mord".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in