Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-16, 21:59
Medlem
NicJays avatar
Finns ju en hel uppsjö med superkrafter i serietidningarna...men vilka superkrafter finns det som ännu inte har blivit använda? ( om det nu finns några dvs?)

Eller vilka krafter finns det som inte används allt för ofta?
Superstyrka/Snabbhet har ju var och varannan hjälte/skurk
Osynlighet är ju även det relativt vanligt

Citera
2009-07-16, 22:03
Medlem
pokerpavels avatar
Kolla trailern för Prototype-spelet, han har en del godsaker att bjuda på....fast det kanske inte räknas eftersom det nu redan finns i ett spel?

Annars skulle det väl vara typ att ansluta sig trådlöst till olika nätverk med hjärnan och härja ^^ Man hade förmodligen kunnat ta över världen på nån vecka =D
Citera
2009-07-16, 22:07
Medlem
jontäs avatar
hade precis tänkt på sprutbajsa men då såg jag din spoiler hehe
kanske förvandla sig till lökar, potatis och plantor som camoflage.
men att förvandla sig till djur är väl ganska ovanligt tror jag ,,,
Citera
2009-07-16, 22:25
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontä
hade precis tänkt på sprutbajsa men då såg jag din spoiler hehe
kanske förvandla sig till lökar, potatis och plantor som camoflage.
men att förvandla sig till djur är väl ganska ovanligt tror jag ,,,
Shapeshifting är inte alltför ovanligt... Kommer direkt på Rahne "Wolfsbane" Sinclair från New Mutants/X-men. Pokerpavels förslag på elektronisk interaktion är upptagen av både Forge (X-men) & Warlock (New Mutants). Liknande krafter är även teknopati, som även de bägge besitter

OnT så verkar ändå TS ha en poäng... De flesta superkrafter är redan upptagna.

Apropå fekaliska superkrafter och liknande så har jag för mig att det finns en och annan svensk superhjälte med dessa krafter... En från Pubertetspatrullen har jag för mig hade någon jäkla superkuk eller dyl.
Citera
2009-07-16, 22:31
Medlem
Flytande_argots avatar
Common sense?

http://commonsenserepublic.com/wp-co...s-tingling.jpg
Citera
2009-07-16, 22:42
Medlem
NicJays avatar
Hur vanligt är det med att teleportera sig?
vet att Nightshade från dc har den kraften men finns det fler?
Citera
2009-07-16, 23:20
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
Nightcrawler från X-men är ju teleportör... Likaså kan Deadpool teleportera sig kortare sträckor
Citera
2009-07-16, 23:23
Medlem
Wendigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay

En klassiker: Nightcrawler, Spawn, Darkstar och Magik från Marvel kan samtliga teleportera.. och de är bara ett litet urval. Teleportation kan ju var och varannan interdimensionell varelse eller magiker också fixa, så det känns som en uttjatad pryl. För att inte tala om Hiro, allas favorit-asiat från Heroes som också kan teleportera
Citera
2009-07-16, 23:28
Medlem
svampdamps avatar
Återuppväcka döda utan att döda sig själv
Citera
2009-07-16, 23:31
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Återuppväcka döda utan att döda sig själv
Enligt ComicVine så kan bland andra Magik, Dr Strange, Spawn, Green Lantern och Ghost Rider utöva nekromantik...
Citera
2009-07-16, 23:57
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Enligt ComicVine så kan bland andra Magik, Dr Strange, Spawn, Green Lantern och Ghost Rider utöva nekromantik...
Jo, men i vilken form? Green Lantern känns direkt fel, även om jag inte läst så mycket med honom (eller snarare dom) trodde jag inte hans krafter innefattade sådant. Magik vet jag ej vem det är. Ghost Rider evt jag för lite om, en b-version av Spawn på motorcykel eller hur är det? Spawn känns också fel, möjligen göra dem till zombies eller liknande, men göra dem levande som vanliga människor igen? Dr. Strange, kanske, men jag tror också det rör sig om någon slags zombie/undead/annat tjafs och inte om att återge personen livet helt, snarare fejkat liv. Detta kan jag dessvärre inte styrka.

Nekromantik är väl snarare att göra just zombies och annat skit än att ge folk det riktiga livet åter, eller?

Oavsett så är kraften så uppenbar att det helt klart finns någon i en avlägsen serievärld som har kraften.
Citera
2009-07-17, 00:53
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Jo, men i vilken form? Green Lantern känns direkt fel, även om jag inte läst så mycket med honom (eller snarare dom) trodde jag inte hans krafter innefattade sådant. Magik vet jag ej vem det är. Ghost Rider evt jag för lite om, en b-version av Spawn på motorcykel eller hur är det? Spawn känns också fel, möjligen göra dem till zombies eller liknande, men göra dem levande som vanliga människor igen? Dr. Strange, kanske, men jag tror också det rör sig om någon slags zombie/undead/annat tjafs och inte om att återge personen livet helt, snarare fejkat liv. Detta kan jag dessvärre inte styrka.

Nekromantik är väl snarare att göra just zombies och annat skit än att ge folk det riktiga livet åter, eller?

Oavsett så är kraften så uppenbar att det helt klart finns någon i en avlägsen serievärld som har kraften.
Sant. När det gäller Spawn och Ghost rider, så tror jag att det är någon form av Zombies de frammanar (Bägge karaktärerna är ju skapade av helvetets avkommor)

Magik och Dr Strange där emot känns mer som om de kan ta kontakt med, och eventuellt föra tillbaka, döda personer. Även om jag misstänker att det handlar om nyligen avlidna personer som hamnat i Limbo-regionen.

Och precis som du, så har jag noll koll på vad Green Lantern gjorde i listan. Men vem vet vad den där ringen kan ha för krafter.

Magik är Ilyana Rasputin, Peter "Colossus" Rasputins lillassyster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in