2013-09-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Shit va e det för en lirare, mer än 1800 negativa omdöme, vad sålda han?

Han sålde ingenting. Bara tog pengarna.
Citera
2013-09-22, 09:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AfSvinhufvud
Han sålde ingenting. Bara tog pengarna.

men han måste ju annonserat ut något för att få in pengar, han har dessutom typ 50 positiva
omdömen så något har han sålt!?
Citera
2013-09-22, 10:31
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Shit va e det för en lirare, mer än 1800 negativa omdöme, vad sålda han?

Han sålde skor.
Han sålde faktiskt några stycken för att få bra ryckte innan blåsningarna började.
Finns ganska mycket info om det här fallet om man söker lite.
Jag vill minnas att ärendet har diskuterats i något granskningsprogram på tv.
Finns info här: https://www.flashback.org/t592083
Senast redigerad av MonsterMagnus 2013-09-22 kl. 10:37. Anledning: Lade till info.
Citera
2013-09-22, 10:43
Avstängd
Hittade detta inlägget om vad Shoe San Import fick för straff för sitt jättebedrägeri

J**my dömdes till villkorlig dom, 120 dagars samhällstjänst och 25.000 kronor i böter. Det var ju en jättebillig semester i Thailand ett helt år!
http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Sa...en-100427.aspx
Citera
2013-09-26, 08:33
Medlem
252lifes avatar
Finns en person på Tradera som säljer bla. ABUS hänglås, Assa lås, Hultafors vattenpass, badrumsfläktar, CTEK laddare, bewator kodlås. Använder olika konton hela tiden, men har under en längre tid vräkt ut för 1 kr utrop. Var får personen sakerna ifrån, hur kan det löna sig att sälja under marknads pris?
Citera
2013-09-26, 08:48
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 252life
Finns en person på Tradera som säljer bla. ABUS hänglås, Assa lås, Hultafors vattenpass, badrumsfläktar, CTEK laddare, bewator kodlås. Använder olika konton hela tiden, men har under en längre tid vräkt ut för 1 kr utrop. Var får personen sakerna ifrån, hur kan det löna sig att sälja under marknads pris?

Vad har personen för nick, du kan byta ut en bokstav mot ett * i nicket om du inte vill lägga ut den fullt sökbar, lägg till vilken bokstav som saknas inom parentes i så fall, alternativt länka till personens sida på tradera.

Många köper saker på rea och säljer sedan på tradera, det märker man ganska tydligt på verktygsdelen, när en butik säljer ut någon vara så kan man snabbt se att den dyker upp på tradera till ett högre pris.

För ett par år sedan sålde clas ohlson ut en skruvdragare från AEG tror jag det var, resultatet vart att 5-10 olika säljare köpte upp allt de kunde och lade ut på tradera och sålde av dessa i x antal veckors tid.
Citera
2013-09-26, 08:56
Medlem
henki420s avatar
Citat:

Det är mycket stöldgods som omvandlas till reda penningar på Tradera. Kanske jobbar personen på ett lager och tar lite i taget? Kanske är det en container som försvunnit. Det var väl en polis som blev dömd för att ha sålt lite av varje som hen hittat på stationen? Någon har hittat ett förträffligt sätt att dryga ut lönen på.
Citera
2013-09-27, 20:55
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Det är inte så att säljaren har reservationspris?
Många med 1kr i utrop har det.
Jag vet om en som säljer knivar och han har oftast 1kr som utropspris utan reservationspris.
Han får nästan alltid bra betalt för sina knivar ändå.
Men visst det låter skumt det du skriver med kontona.
Är du helt säker på att det är samma person?
Citera
2013-09-28, 21:45
Medlem
Varning för Blocket-bedragare

Hoppas jag skriver under rätt ämne nu?

Se upp om ni annonserar under köpes på Blocket!

Jag annonserade för ett tag sedan efter en sak på Blocket. Fick svar av en kvinna som kallade sig Minette Olsson. Hon verkade förtroendeingivande så jag betalade i tron att hon samtidigt skulle skicka via Schenker. Konto nr 3048 2107979 (går till Nordea i Örebro).

Har anmält till Blocket, Polisen och Nordea. Har nu även kommit i kontakt med andra drabbade som liksom jag annonserat under rubriken "Köpes" på Blocket och råkat ut för samma sak. Namnen varierar men kontonumret tycks i flera fall vara detsamma.

Hör av er om ni har tips!
Citera
2013-09-28, 21:57
Medlem
Gresks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasslan
Hoppas jag skriver under rätt ämne nu?

Se upp om ni annonserar under köpes på Blocket!

Jag annonserade för ett tag sedan efter en sak på Blocket. Fick svar av en kvinna som kallade sig Minette Olsson. Hon verkade förtroendeingivande så jag betalade i tron att hon samtidigt skulle skicka via Schenker. Konto nr 3048 2107979 (går till Nordea i Örebro).

Har anmält till Blocket, Polisen och Nordea. Har nu även kommit i kontakt med andra drabbade som liksom jag annonserat under rubriken "Köpes" på Blocket och råkat ut för samma sak. Namnen varierar men kontonumret tycks i flera fall vara detsamma.

Hör av er om ni har tips!

Verkligen tråkigt att höra, får man fråga hur stor summa du blev bedragen på?
Citera
2013-09-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gresk
Verkligen tråkigt att höra, får man fråga hur stor summa du blev bedragen på?

Endast ett par hundra kronor har Trasslan skrivit på ett annat forum men inte det som är drivkraften. Snarare viljan att stoppa bedragaren från att lura andra. Helt rätt och bra initiativ Trasslan!
Citera
2013-09-29, 01:08
Medlem
Sålde lite kläder på tradera en gång. När majoriteten av kunderna hade betalat så postade jag paketen då jag inte hade möjlighet att posta dem senare. Alla resterande betalningar kom in förutom en.

Efter ett obesvarat mail och ett obesvarat sms till kunden så fick jag nog. Lyckades lista ut att det var en tonårig tjej som använt sin mammas konto. Söker runt lite och lyckats hitta deras hemnummer. Ringde från ett hemligt nummet och presenterade mig som "Nathalie från Tradera" och bad att få prata med den tidigare nämnda dottern. Rabblade upp lite auktionsnummet och datum för att verka auktoritär. Förklarade för henne att hon måste betala in pengarna direkt, och att jag "ger henne en sista chans eftersom att jag inte vill låta hennes mammas konto lida för det".

Hon trodde säkert att jag jobbade där så pengarna åkte in direkt på kontot. Blev väll lite för mycket för henne när hon blev tagen på sängen sådär. Det var knappast mycket pengar det handlade om, men inga små skitungar ska komma undan med sina oärligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in