2009-07-18, 11:34
Medlem
jaha, fan nu har man blivit blåst på 3124:- suger riktigt hårt men men, dum som man är så kör man via förskottsbetalning.
var via tradera, köpte en sony laptop och en nokia N95 för 3000:- lät billigt och bra, han hade ju iofs 2 positiva omdömen..
någon mer som har blivit lurad på blocket / tradera som kan dra sin historia här?
ska anmäla detta till polisen på måndag, men förmodligen lär det inte hända något....
Citera
2009-07-18, 12:58
Medlem
whiizzs avatar
Jag var riktigt nära på att bli blåst när jag skulle köpa ett Playstation 3. Var dock ganska naiv och dum eftersom jag ville ha det så mycket. Men han sa att han ville ha 1500 kr i handpenning, så jag skickade det till honom men sen fick jag inget playstation och han hörde inte av sig på ca. 1 månad.

Det slutade med att han hörde av sig och som ursäkt sa han att han höll på att flytta. Så jag fick ta till med att hota honom och tillslut fick jag mina pengar tillbaka.
Citera
2009-07-18, 13:41
Medlem
sq92s avatar
Är man så dum att man skickar pengar i förskott förtjänar man fan att bli blåst haha!
Citera
2009-07-18, 14:56
Medlem
kings1zes avatar
Är något misstänkt billigt är det ett extra bra läge att betala i förskott.
Citera
2009-07-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kings1ze
Är något misstänkt billigt är det ett extra bra läge att betala i förskott.

haha ja, gärna en liten bonuspeng också som uppskattning till dessa fina säljare i som kan gå ner i pris för att göra en "bra affär" !
Citera
2009-09-17, 15:36
Medlem
Utopia.s avatar
Blev just blåst på en ipod nano på 700 spänn. Säljaren hade 100% bra omdömen när jag betalade, kollade nu några dagar senare och omdömena är nere på 50%. Massa som blivit blåsta, jag är väl en i mängden. Vad kan man göra egentligen?
Citera
2009-09-17, 15:58
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Blev just blåst på en ipod nano på 700 spänn. Säljaren hade 100% bra omdömen när jag betalade, kollade nu några dagar senare och omdömena är nere på 50%. Massa som blivit blåsta, jag är väl en i mängden. Vad kan man göra egentligen?
Tyvärr så kan man inte göra ett skit
visst en polisanmälan då men det är det enda & polisen kommer inte göra ett skit åt saken & Tradera stänger möjligtvist av personen

blev själv blåst på 560kr för några år sen
köpte ett par kängor med dödskallar på skulle ha dessa på en Iron Maidenspelning
säljaren hade 100% i posetiva omdömen & jag litade på att bitchen skulle skicka dessa dock så gjorde hon aldrig detta
så igentligen kan man blåsa folk rätt friskt på Tradera eller göra det en gång
för det enda du får är ett negativt omdöme

sen så är det ju i princip jämt så att man måste betala först för att få varan hemskickad
knappt en jävel som kör med Paysongaranti på Tradera alt skickar varan först.
Senast redigerad av techno_the_king 2009-09-17 kl. 16:00.
Citera
2009-09-17, 17:17
Medlem
Aerialss avatar
Trist att vi är många. Jag "slog till" på ett nytt ps3 för 2000 kronor då histiorian om den 14 åriga pojken som heldre ville spela på sitt xbox 360 kändes genuin. Det ironiska:
Jag har transanktionen på svart och vitt till vederbörandes Personkonto, mail-historik samt annons adress, personnummer, mobilnummer och hemtel, allt i samklang som visar på att ett avtal och köp träffats och att jag, köparen fullföljt min del men inte säljaren. Och polisen kan inte göra någonting, har pressat dem i ett antal månader för att nu ge upp. Det är nu över 6 månader sedan blåsningen, polisanmälan är nedlagd -.-

Mer ironiskt: Vi , jag sitter och betalar blattens uppehälle samtidigt som han rippar folk i Sverige då han är arbetslös och inkasserar socialbidrag, bor i Rosengård.

Eftersom jag var så jävla förbannad sa jag efter ett tag att jag skulle åka ner och hälsa på honom eftersom jag har hans adress om inte dem (polisen) gjorde något fick jag mig en liten tillsägelse och för tillfället känns det inte så värt att göra den vistelsen.

Det man kan göra, då bedrägerier både är svårutredda, många och långa sett till process för polisen, är att driveigenom en stämning mot vederbörande, då han/hon med största säkerhet inte kommer dyka upp (om det är en systematisk bedragare) så vinner man automatiskt målet och dem kan sedan dra av summan succesivt från idioten (oftast invandrare)

Lycka till.
Citera
2009-09-17, 19:26
Medlem
ButtiBoys avatar
Blåst på ca 2500kr.. ett Ps3 på Eniro..

Nu i efterhand har man ju sett ett antal skumma annnonser på Eniro.. Är ju gratis att annonsera där så drar väl till sig en hel del skit.
Citera
2009-09-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Verkar som om vi har råkat ut för samma person... Jag skulle ha en batteriladdare... Har polisanmält men förväntar mig inget gehör därav...
Citera
2009-09-18, 15:00
Medlem
blev även blåst på en iphone 2g, skulle betala hälften först och hälften sen när jag fick varan, betalade in 900:- men ingen vara kom. så då har man blivit blåst på sammanlagt ca: 4100 kr på 1 månad.

har handlat via blocket och tradera i säkert 3 års tid, första gången man blev blåst.
nu lägger jag ner denna verksamheten med förskottsbetalningar. man tjänar inte de på de i längden
Citera
2009-09-18, 20:23
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exxoritas
jaha, fan nu har man blivit blåst på 3124:- suger riktigt hårt men men, dum som man är så kör man via förskottsbetalning.
var via tradera, köpte en sony laptop och en nokia N95 för 3000:- lät billigt och bra, han hade ju iofs 2 positiva omdömen..
Är man så naiv får man faktiskt skylla sig själv. Nypriset på N95:an ligger ju närmare fyra papp och Sonys laptops är bland de dyraste på marknaden (billigaste modellen går för runt åtta papp), och så förväntar du dig både mobilen och en laptop för 3,000SEK? Dessutom av en användare med hela två (!) positiva omdömen?

Man ska alltid vara kritisk när det gäller förskottsbetalningar och affärer där man inte får träffa säljaren.
Jag personligen skulle inte ens köpa en isskrapa för 50 spänn av en person med två positiva omdömen.

Nu är ju omdömessystemet inte någon hundraprocentig garanti, men det är ju något i alla fall.
Senast redigerad av antagonisten 2009-09-18 kl. 20:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in