2014-01-09, 18:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilium
De lägger ner din förundersökning för att personen redan står åtalad för annan brottslighet.
Men hur blir det då med skadestånd?
Citera
2014-01-09, 21:13
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Men hur blir det då med skadestånd?

Blir ingenting.
Citera
2014-01-09, 23:00
Medlem
Lillstarks avatar
Är det det som kallas straffrabatt? Köp två plagg, -betala bara för det dyraste. Begå flera brott, -bli bara straffad för det grövsta?
Citera
2014-01-10, 01:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Blir ingenting.
Återigen skyddas brottsligen medans offret får stå ensam ute i kylan...
Citera
2014-01-10, 20:33
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejputin
Vad i hela friden? Det där är min annons och min text till alla 40-50 som mailade mig och det är inget jävla bedrägeri!

Det här är varför dessa trådar är livsfarliga. Snart hänger ni ut någon oskyldig som inte ens gjort något och blir negativt kopplad till flashback där inga trådar tas bort och går att finna via google.

Jävla pucko. Tänk efter lite före innan du sitter och spyr ut din dynga publikt!

Hmm, varför erbjöd du bara kontoinsättning......:? Namnet stämde ej på Swish.....4000kr för en ps4:a är för bra för att vara sant.
Citera
2014-01-11, 15:59
Medlem
tripxplodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Är det det som kallas straffrabatt? Köp två plagg, -betala bara för det dyraste. Begå flera brott, -bli bara straffad för det grövsta?

Det kallas straffrabatt. Ex ja vart dömd för något betydligt grovare och de bedrägeriena ja begick försvann I sanden !
Citera
2014-01-11, 20:06
Medlem
Citat:
Hmm, varför erbjöd du bara kontoinsättning......:? Namnet stämde ej på Swish.....4000kr för en ps4:a är för bra för att vara sant.

PS4 kostar ju inte så mycket mer än 4000 kr nytt, http://www.pricerunner.se/pl/52-2876...4-(PS4)-priser
Citera
2014-01-11, 20:24
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amaryllis92
PS4 kostar ju inte så mycket mer än 4000 kr nytt, http://www.pricerunner.se/pl/52-2876...4-(PS4)-priser
Slutsålt överallt
Citera
2014-01-11, 22:47
Medlem
Citat:

För blocketpaket är helt värdelöst kanske?
Vad stämde inte? För att jag har mitt andranamn på mailen?

Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Slutsålt överallt

Nej, finns i lager på flera stycken Mediamarkt men bara för att Mediamarkt inte finns med på prisjakt så tror alla att det är slutsålt när faktum är att det funnits i lager på Mediamarkt i stort sett hela tiden. I alla fall här i staden så alla som betalt överpriser är ju helt blåsta.
Senast redigerad av hejputin 2014-01-11 kl. 22:51.
Citera
2014-01-11, 23:04
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejputin
finns i lager på flera stycken Mediamarkt men bara för att Mediamarkt inte finns med på prisjakt så tror alla att det är slutsålt när faktum är att det funnits i lager på Mediamarkt i stort sett hela tiden. I alla fall här i staden så alla som betalt överpriser är ju helt blåsta.
Jaha, kan ju stämma, finns inte online iaf. ^^
Citera
2014-01-13, 20:56
Medlem
FarsanDragoss avatar
Snutsäker metod för blåsningar på Blocket

Hej,

Jag har funderat ut ett upplägg om blåsningar på Blocket, men det blev visst inte nån respons där jag la upp inlägget. Jag provar här istället, med en länk till mitt inlägg:

(FB) Snutsäker position, ta emot samtal på hemlig plats

Finns det någon som har synpunkter?
Citera
2014-01-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarsanDragos
Snutsäker metod för blåsningar på Blocket

Hej,

Jag har funderat ut ett upplägg om blåsningar på Blocket, men det blev visst inte nån respons där jag la upp inlägget. Jag provar här istället, med en länk till mitt inlägg:

(FB) Snutsäker position, ta emot samtal på hemlig plats

Finns det någon som har synpunkter?

Alltså. Det som är problemet är vart man får in sina pengar. Allt annat är ganska enkelt att komma runt.

Det finns bara ett "säkert" alternativ, det är målvakt. Du tar i mot pengarna på en annan persons konto,den personen tar smäller för en liten del av pengarna. Eller så kan man använda sitt eget konto och se fram i mot en resa till anstalten.

Sen så har jag hört om startade bank konton i andras namn. Men det tror jag inte är specielt vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in