2021-06-28, 16:45
Medlem
elbels avatar
Hade han fru eller barn?

Mkt groupies inom han musik?
Citera
2021-06-28, 17:13
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Peps har nog rökt gräs regelbundet sen 1960-talet, ändå blev han 74 år.

Alltså, behöver man inte leva på mineralvatten och sallader och gå på Friskis & Svettis för leva länge.

..de som röker gräs länge brukar också snöa in på diet och fotboll och naturpromenader,så det jämnar ut sig.
Citera
2021-06-28, 17:21
Medlem
Någon som vet vad han dog av??

Han lär ha haft hjärtflimmer.

https://sv.stories.newsner.com/guldk...-gor-han-idag/
Citera
2021-06-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Den här Svensken anser att Bellman är nationalklenoden.. Av de lite mer "bonniga" alternativen är det kanske Torsson som står överst på pallen..

Torsson är i grunden ett lunnaband... Lundensare med ursprung i Klippan.
Citera
2021-06-28, 18:50
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Torsson är i grunden ett lunnaband... Lundensare med ursprung i Klippan.
Kommer inte sångaren från Jönköping ursprungligen..? Han har åtminstone ingen skånsk dialekt, även om de sjunger om både Sjöbo, Malmö och Klippan..
Citera
2021-06-28, 18:56
Medlem
Citat:
Kommer inte sångaren från Jönköping ursprungligen..? Han har åtminstone ingen skånsk dialekt, även om de sjunger om både Sjöbo, Malmö och Klippan..

Kan kanske bara ha bott i Klippan, jag vet inte.

Eagle Eye Cherry föddes Stockholm men väste upp i lilla Farstorp strax bredvid (H-holms kommun) Inte fasen sjunger han på skånska för det.
Citera
2021-06-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solitud
Haha, vilken värdelös människa du är.

Så vad tycker du att vuxna män som gillade hans musik ska göra? Sätta på affischer på Peps i vardagsrummet? Ha hans ansikte på sina tröjor? Skriva i skvallertråden varje dag när han är vid liv?

Exakt vad vill du att folk ska ha gjort?
Jag tycker ni vuxna män som knappt ens kände till honom ska sluta ljuga om att han var eran största idol osv...

Det är exakt samma sak varje någon kändis dör, alla vill låtsas att de hade ett personligt band till den döda... Så jävla pinsamt!

När DMX dog så verkade folk i den tråden iaf känna till honom, här pratar folk om att "åh hyreskasern var hans bästa låt" trots att det är en cover...

Det är inga problem alls att folk gillar musiker eller sörjer när de där men det är så löjligt bara att 99% ljuger om vilket starkt band de hade...

Du kan ju själv jämföra med hur aktiv tråden var innan han dog...
Senast redigerad av Blalotus 2021-06-28 kl. 19:27.
Citera
2021-06-28, 19:47
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag tycker ni vuxna män som knappt ens kände till honom ska sluta ljuga om att han var eran största idol osv...

Det är exakt samma sak varje någon kändis dör, alla vill låtsas att de hade ett personligt band till den döda... Så jävla pinsamt!

När DMX dog så verkade folk i den tråden iaf känna till honom, här pratar folk om att "åh hyreskasern var hans bästa låt" trots att det är en cover...

Det är inga problem alls att folk gillar musiker eller sörjer när de där men det är så löjligt bara att 99% ljuger om vilket starkt band de hade...

Du kan ju själv jämföra med hur aktiv tråden var innan han dog...

Jag är benägen att hålla med. Jag gillar Peps men det är många musikerkollegor och artister som gått ut och lyft honom till skyarna. Faktum är att många i Sverige inte har någon koll på vem han var. Skulle inte säga att Peps var en folklig och bred artist. Hade sin storhetstid på 70-talet och hade en stor hit 92. Där emellan har det varit ganska tyst. Mina föräldrar hade ett par av plattorna som jag gillade men bland mina bekanta är det inte ett namn som dykt särskilt ofta
Citera
2021-06-28, 21:26
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Hade han fru eller barn?

Mkt groupies inom han musik?

Åtminstone en sambo, som var den som meddelade dödsfallet till förläggaren, som i sin tur meddelade media. Barn vet jag inte.

(Vad fan spelar det för roll om det finns skånsk-reggae-groupies eller inte?)
Citera
2021-06-28, 21:56
Medlem
OnkelDoffes avatar
Citat:

OT: Från Wiki, Bo Robert Fredrik Åkerström, född 18 oktober 1952 i Ystads församling,[1] är en svensk artist och sångare i musikgruppen Torsson från Lund.

Han är professor på Biomedicinskt centrum vid Lunds universitet[2]. Han bodde under en del av sin uppväxt i Jönköping.[3]
Citera
2021-06-28, 22:48
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Åtminstone en sambo, som var den som meddelade dödsfallet till förläggaren, som i sin tur meddelade media. Barn vet jag inte.

(Vad fan spelar det för roll om det finns skånsk-reggae-groupies eller inte?)
Tänke om han har utspridda kärleksbarn efter alla turneer
Citera
2021-06-29, 00:28
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Peps har nog rökt gräs regelbundet sen 1960-talet, ändå blev han 74 år.

Alltså, behöver man inte leva på mineralvatten och sallader och gå på Friskis & Svettis för leva länge.

74 är att dö ung.
Han kunde gott ha haft ytterligare 10 produktiva år.

Sverige har åter blivit lite fattigare.
Även om jag inte är ett fan så har jag en skiva med Peps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in