2009-07-23, 00:30
Medlem
Vidfamnes avatar
Ja, snart r det dags.
Om sexdagar lottas spelschemat och klubbarna r otroligt upptagna med vergngar in och ut.
Hur tror ni rets upplaga kommer arta sig.
Kan Inter frsvara titeln utan Zlatan som ersatts av Etoo samt Milito?
Hur klarar sig Milan som inte misslyckats med sina vrvningar?
Kan det mjligtvis vara Juventus r i r?
Hur klarar sig Genoa utan Diego Milito?
Kan Roma n Champions league trots att spelartruppen inte utbreddats?
Och kan de italienska lagen n lngre i champions league n det frra ret? vilket var nrmast fiaskoartat!
Hur kommer det g fr rets nykomlingar; Bari, Parma och Livorno?

Ja mina tankar r mnga infr rets stundande ssong.

Sjlv tippar jag p att serie A slutar shr den sextonde maj 2010:
1.Juventus
2.Inter
3.Milan
4.Roma
5.Fiorentina
6.Genoa
7.Palermo
8.Udinese
9.Sampdoria
10.Napoli
11.Atalanta
12.Cagliari
14.Lazio
15.Catania
16.Parma
17.Livorno
18.Bari
19.Bologna
20.Chievo
Citera
2009-07-23, 00:54
Medlem
MonkeyMens avatar
We like: Cannavaro tillbaka hem till Juve
We don't like: Nedved slutar...

We think: 1. Juve eller Inter

Milan floppar och kper en bra spelare fr ett fr hgt pris och sedan presterar han inte

Juve kommer ha backproblem d Cannavaro R gammal och seg men fansen gillar honom som fan.

Inter kommer sakna Zlatan ett tag, ca en eller tv matcher tills Eto'o har gjort ett par ml

Juve inser inte frns det r fr sent att halva laget bestr av pensionrer i fotbollsvrlden (sen att de r bland de bsta klagar jag inte p)
Citera
2009-07-23, 02:31
Bannlyst
Skulle tro Juve lr Milan tar hem detta..
Citera
2009-07-23, 02:56
Medlem
xtroes avatar
Vilka som kommer vinna har jag ingen aning om, dremot hoppas jag det gr bra fr Diego s att Juventus skulle vinna vore ju inte fel! Sjukt underskattad spelare, iaf utanfr Bundesliga..
Citera
2009-07-23, 05:17
Medlem
Fiorentina stndigt utanfr topp 4 innan ssongen...
Jag tror dem kommer top 4 i r igen...
Genoa r intressanta... bra vrvningar och dem kan nog vara ett hot..
Men vinnande lag blir nog Inter...
Milito / Etoo kan bli vasst dr uppe.
Citera
2009-07-23, 11:24
Medlem
Shuyins avatar
Det tunga fr Fiorentina r sklart att tappa Felipe Melo, men han vrvades fr enbart runt sju miljoner euro och sldes fr tjugofem s man fr ju sga att affren blev extremt lyckad ur det perspektivet.

Men han r en klassisk "lska att spela med, hata att spela emot" spelare. Hittills s har man knappast utnyttjat de pengarna, Marchionni kom i samband med Melo, Cesare Natali vrvas ifrn "vra vnner" Torino som dessutom kte ut, kan inte ha varit dyrt och till sist Castillo, 34, frn Lecce som nummer nio, jag vet inte... har inte sett honom eller Lecce s mycket, men det r tunnstt hittills fr Viola.

Drmmer fortfarande om en mittback, grna Zapata. ven om det verkar som att Luiso ifrn SL Benfica verkar vara nrmast, ocks en vldigt bra mittback som r riktigt underskattad, har vad jag vet ftt anbud ifrn stora europeiska klubbar under sina r i Portugal men aldrig velat lmna, kanske nu d?
Citera
2009-07-23, 11:32
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potatismosen
Men vinnande lag blir nog Inter...
Jag har svrt att tro p det om man tnker p deras mittflt som gjort sitt fr lnge sen;Zanetti, Cambiasso, Stankovic, Viera.
Inter har alltid haft en dlig backlinje som ocks gjort sitt fr lnge sen; Cordoba, Maicon och Materazzi.

Juve har alltid haft ett gammalt och rutinbetonat lag men i frra ret hade dem bttre synkronisering mellan anfall och mittflt vilket inter saknar helt.
Tnk dig dem unga hungriga dem har p mittfltet tex; Marchisio, Melo, Diego, Giovinco, Sissoko.
ven anfallet dr man har Iaquinta, ven del piero (dem f gnger han hller) och Camoranesi r som vanligt en bra trio.
ven trio i backlinjen blir en svr nt att kncka dr vi har nytillkomne Cannavaro som enligt mig r underskattad sen han ville hva in lite pengar i Real.
Dem har Chiellini som utan tvekan blommar ut vilken ssong som helst samt Grygera. Samt vrldens bsta mlvakt mellan stolparna.
Tror tyvr att Juve vinner i r.
Citera
2009-07-23, 12:23
Bannlyst
Tror p Inter stenhrt, hoppas Eto kommer spela s bra som han beskrivs av barca fans. Hoppas ven Milito levererar! Fr vl hoppas d.
Citera
2009-07-23, 13:00
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
Jag har svrt att tro p det om man tnker p deras mittflt som gjort sitt fr lnge sen;Zanetti, Cambiasso, Stankovic, Viera.
Inter har alltid haft en dlig backlinje som ocks gjort sitt fr lnge sen; Cordoba, Maicon och Materazzi.

Juve har alltid haft ett gammalt och rutinbetonat lag men i frra ret hade dem bttre synkronisering mellan anfall och mittflt vilket inter saknar helt.
Tnk dig dem unga hungriga dem har p mittfltet tex; Marchisio, Melo, Diego, Giovinco, Sissoko.
ven anfallet dr man har Iaquinta, ven del piero (dem f gnger han hller) och Camoranesi r som vanligt en bra trio.
ven trio i backlinjen blir en svr nt att kncka dr vi har nytillkomne Cannavaro som enligt mig r underskattad sen han ville hva in lite pengar i Real.
Dem har Chiellini som utan tvekan blommar ut vilken ssong som helst samt Grygera. Samt vrldens bsta mlvakt mellan stolparna.

Tror tyvr att Juve vinner i r.

Inter har den verlgstet bsta backlinjen i Serie A med Maicon - Lucio - Samuel - Santon/Chivu... Det enda problemet Inter haft r kreativiteten p mittfltet annars har dom varit ohotad i flera r nu.
Citera
2009-07-23, 13:24
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Inter har den verlgstet bsta backlinjen i Serie A med Maicon - Lucio - Samuel - Santon/Chivu... Det enda problemet Inter haft r kreativiteten p mittfltet annars har dom varit ohotad i flera r nu.
S dem dr sexton pongen de tog p felaktiga domslut frra ret pverkade inte toppstriden i hgsta grad d?

Jaja, det hr inte hemma hr, det r en ny ssong och frhoppningsvis fr inte inter samma hjlp av domarkren.
Citera
2009-07-23, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
S dem dr sexton pongen de tog p felaktiga domslut frra ret pverkade inte toppstriden i hgsta grad d?

Jaja, det hr inte hemma hr, det r en ny ssong och frhoppningsvis fr inte inter samma hjlp av domarkren.

Haha, alltid samma saga. Vi fr vl se nrkommande ssong, jag tror inte Juventus hller sig p benen heller ssom du slickar och och torkar rvhlet.
Citera
2009-07-23, 14:11
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Haha, alltid samma saga. Vi fr vl se nrkommande ssong, jag tror inte Juventus hller sig p benen heller ssom du slickar och och torkar rvhlet.
Du kan vl i alla fall tala klarsprk istllet fr att anvnda ofrsteliga metaforer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in