• 1
  • 2
2009-07-23, 21:41
Medlem
bodyfitnesss avatar
Har ett litet problem....det är så att oavsett övning så går allt på gluteus.
Vilken övning jag än gör så spänner sig rumpmuskulaturen och låren arbetar nada. Kan någon ge mig tips om hur jag ska göra?

Det är så att jag cyklar en hel del så jag vill gärna få mer volym i mina lårmuskler. Men även cyklingen lägger sig på rumpan.
Citera
2009-07-23, 21:44
Medlem
mxnissens avatar
Vilka benövningar gör du?
Citera
2009-07-23, 21:45
Medlem
Pyramids avatar
Är du säker på att du utför övningarna helt korrekt? Det låter inte som att du får kontakt med tänkta muskler. Jag förmodar att du bara pratar om benövningar nu? Kör du knäböj? Lite mer info skulle vara nödvändigt för bättre svar.
Citera
2009-07-23, 21:47
Medlem
bodyfitnesss avatar
Ja, jag kör dem korrekt, men har märkt att jag tar hjälp av gluteus så fort det börjar bli lite för ansträngande....jag vet att det är fel, men jag vet inte hur jag ska sluta med den ovanan...
Citera
2009-07-23, 21:51
Medlem
Pyramids avatar
Du kanske borde fråga någon på gymmet om tips, skulle vara enklare att hjälpa dig där så man kan se hur du gör. Har du provat att tex luta överkroppen en aning framåt för att belasta just låren och inte rumpan? Kör med lägre vikter och lär dig att få kontakt med låren är mitt tips, börja löjligt lågt, tex med bara stången. När du känner att det bara är låren som arbetar så lägger du på lite, går det bra så lägger du på lite mer osv.
Citera
2009-07-23, 22:03
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Kör benspark för framsidan och liggande curl för baksida lår i maskiner.
Citera
2009-07-25, 12:33
Medlem
bodyfitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Kör benspark för framsidan och liggande curl för baksida lår i maskiner.

Jo, men saken är den att det tar ändå på rumpan.....spänner gluteus för att sedan sparka
Citera
2009-07-25, 12:46
Medlem
Du kan omöjligt träna Gluteus i en sittande benspark!
Citera
2009-07-25, 16:08
Medlem
bodyfitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Du kan omöjligt träna Gluteus i en sittande benspark!

jag vet inte, men jag spänner rumpan i alla fall och jag känner inte så mycket i låren :S nedanför, vid knäna....

Mina lår växer, men känner att resultaten kommer snabbare på gluteus
Citera
2009-07-25, 16:19
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfitness
jag vet inte, men jag spänner rumpan i alla fall och jag känner inte så mycket i låren :S nedanför, vid knäna....

Mina lår växer, men känner att resultaten kommer snabbare på gluteus

Om låren växer så gör du ju inte fel .. bara att rumpmuskeln har lättare för dig att växa, vad är problemet? sänk vikterna och försök få kontakt med låren och slappna av i rumpan om du ser det som ett problem, om inte det funkar är det bara någon konstig känsla du har och du gör inget fel, då är det bara köra på.
Citera
2009-07-25, 19:54
Medlem
Att man får stort arsel av exempelvis knäböj är ingen nyhet. Själv har jag en väl utvecklad Hockeyröv...
Citera
2009-07-25, 21:18
Medlem
bodyfitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Att man får stort arsel av exempelvis knäböj är ingen nyhet. Själv har jag en väl utvecklad Hockeyröv...

Jo, jag vet.....klagar inte på min gluteus direkt...alltid nice med ass....men har man gluteus så ska man ha lår också...ser annars ut som en strut
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in