Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-24, 16:35
Medlem
Aquabots avatar
Jag brukar vara snabb att klaga på förändringar och direkt jag läste rubriken såg jag rött. Men efter att ha prövat funktionen så tror jag faktiskt att detta kan vara en bra förändring. Får vi nu bara tillbaka "mouse-over"-funktionen och den gamla (blå-gråa) designen så vore det perfekt...
Citera
2009-07-24, 17:02
Medlem
Sorkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Tidspåverkan är tidspåverkan oavsett om det är mycket eller inte, ett extra klick kan i många sammanhang vara en viktig faktor.
That goes both ways, även i sammanhang där användaren försöker hitta sökfunktionen.
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Om fler börjat använda funktionen för att den är lättare att hitta är det självfallet en ändring i rätt riktning.
Vad jag försöker säga är att man får inte bara kolla på de negativa sidorna av förändringarna, det har kommunalare ensamrätt på.
Citera
2009-07-24, 18:10
Medlem
micaeles avatar
Kul och se att någon tekniker lever iaf. Men ifall det läggs krut och kraft på rätt saker...
Citera
2009-07-24, 18:19
Medlem
b0gfettos avatar
När du ändå pillar med Sök så kanske du missat detta inlägg då tråden om forumbuggar får rätt många inlägg: https://www.flashback.org/showpost....postcount=1905
Citera
2009-07-24, 18:22
Medlem
TKD_1337s avatar
Jag tycker inte det blev någon försämring - tvärtom. Tycker det bättre då allt är samlat på ett och samma ställe.

Men det finns någonting som har blivit sämre med denna funktion, än för ett år sedan.

När jag skrev in ett ett användarnamn i "Sök i detta ämne" - så kom det även upp träffar på användarnamnet. Det gör det inte nu längre.. vilket är en försämring jämfört med då det funkade (ca. ett år sedan, om jag minns rätt).
Citera
2009-07-24, 18:56
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Jag tycker inte det blev någon försämring - tvärtom. Tycker det bättre då allt är samlat på ett och samma ställe.

Men det finns någonting som har blivit sämre med denna funktion, än för ett år sedan.

När jag skrev in ett ett användarnamn i "Sök i detta ämne" - så kom det även upp träffar på användarnamnet. Det gör det inte nu längre.. vilket är en försämring jämfört med då det funkade (ca. ett år sedan, om jag minns rätt).
Det håller jag med om, har stört mig som fan på detta. Det var så lätt att hitta sina egna eller andras gamla inlägg genom att bara söka på användarnamnet.

Sedan så noterar jag att man den separata sökfunktionen finns kvar för olika subforum, t ex om man går in i "Musik" så kan man trycka på "Sök i detta forum". Den funktionen finns ju också samlad under "Sök" och kan kanske tas bort?
Citera
2009-07-29, 20:09
Medlem
rotten_88s avatar
Föredrog det som det var förut, men det spelar ingen större roll för mig.
Citera
2009-07-29, 21:02
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beng
Som rubriken lyder. "Sök i detta ämne" är bara flyttad och inte borttagen.
Bra, fint, tack, tack.

Fram med medlemslistan nu beng!
Citera
2009-08-11, 09:34
Bannlyst
Är man inne i en tråd så borde väl sökfunktionen vara förvald att söka just i "Detta ämne"? Samma sak när man är inne i ett delforum så borde sökvalet vara förvalt till att söka just i det forumet.
Citera
2009-08-15, 09:50
Bannlyst
Kom igen, att ta bort sökrutan för trådar är helt ologiskt, speciellt eftersom den är kvar där för forumdelar t ex. Varför inte ha två sökställen, både i menyn och där nere brevid verktyg-länken?

Som det är nu kan jag tro att många hellre bara skriver det som de vill ha sagt istället för att först söka i tråden och se om det redan är sagt!
Citera
2009-08-15, 15:41
Medlem
volvo 240s avatar
Fungerar bra, var lite förvirrande först men listade snabbt ut vart funktionen tagit vägen.

Så nu får du börja jobba på att få visa mina inlägg i ens profil att fungera igen.
Citera
2009-08-15, 15:58
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyBonds
Kom igen, att ta bort sökrutan för trådar är helt ologiskt, speciellt eftersom den är kvar där för forumdelar t ex. Varför inte ha två sökställen, både i menyn och där nere brevid verktyg-länken?

Som det är nu kan jag tro att många hellre bara skriver det som de vill ha sagt istället för att först söka i tråden och se om det redan är sagt!

Jag skulle inte tro att någon förändring skett på den punkten, de som tidigare använt "sök i det här ämnet" har nog letat sig fram till den nya placeringen. De som aldrig söker innan de skriver kan man inte gör så mycket åt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in