Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-24, 15:23
Medlem
bengs avatar
Som rubriken lyder. "Sök i detta ämne" är bara flyttad och inte borttagen.
Citera
2009-07-24, 15:31
Medlem
Ödlans avatar
Vad är syftet med detta? Nu tar det två musklick istället för bara ett, var inte funktionen tillräckligt välanvänd för att förtjäna minimalism?
Citera
2009-07-24, 15:39
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beng
Som rubriken lyder. "Sök i detta ämne" är bara flyttad och inte borttagen.
Men vafaan?!? Ytterliggare ett "festligt" grepp. Jag hoppas verkligen att detta var en nödvändig förändring för att få plats för någon av de tidigare borttagna funktionerna.
Citera
2009-07-24, 15:45
Medlem
bengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Vad är syftet med detta? Nu tar det två musklick istället för bara ett, var inte funktionen tillräckligt välanvänd för att förtjäna minimalism?

Det var väldigt få som hittade fliken där den satt från början. När jag lade till funktionen under sökrutan så var det fler som började använda den funktionen.

Flashback är extremt rörig med flikar, knappar, rutor, iconer osv som väldigt få ens vet finns. Vi vill försöka förtydliga saker och göra sidan mindre rörig.

Ett av sätten är att samla saker på samma ställe.
Citera
2009-07-24, 15:47
Medlem
Sorkus avatar
Varför ens bemöda att klaga på en sådan skitsak.
Man får mer ut av den "nya" sökrutan (då den ger en fler alternativ) än av den gamla, så varför behålla den gamla?
Det är väl bra att användergränssnittet uppdateras och blir mer konsistent!
Citera
2009-07-24, 15:50
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku
Varför ens bemöda att klaga på en sådan skitsak.
Man får mer ut av den "nya" sökrutan (då den ger en fler alternativ) än av den gamla, så varför behålla den gamla?
Det är väl bra att användergränssnittet uppdateras och blir mer konsistent!
Det är ingen förbättring. Det är en försämring, hur man än försöker att sätta läppstift på grisen. Det tar längre tid att söka i det aktuella ämnet helt enkelt.
Citera
2009-07-24, 15:53
Medlem
Sorkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Det är ingen förbättring. Det är en försämring, hur man än försöker att sätta läppstift på grisen. Det tar längre tid att söka i det aktuella ämnet helt enkelt.
Åh nej, ½ sekund extra att kryssa i "Detta ämne". Jävla bakåtsträvare.
Citera
2009-07-24, 15:58
Medlem
across avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beng
Det var väldigt få som hittade fliken där den satt från början. När jag lade till funktionen under sökrutan så var det fler som började använda den funktionen.

Flashback är extremt rörig med flikar, knappar, rutor, iconer osv som väldigt få ens vet finns. Vi vill försöka förtydliga saker och göra sidan mindre rörig.

Ett av sätten är att samla saker på samma ställe.
Det fetmarkerade är ju ett bra kvitto på att man gjort helt rätt. Möjligen kan man göra Detta ämne till default om det visar sig att det används oftast när man är inne i en tråd.
Citera
2009-07-24, 16:02
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Vad svär du för? Det är min åsikt att det är en försämring. Det gör mig inte till bakåtsträvare. Eller är de som är ledsna över medlemslistan också bakåtsträvare.

lite matte: 1 sekund x 20 sökningar= 20 sekunder per dag 20 x 250 FB-dagar= en långfilm om året.
Citera
2009-07-24, 16:03
Medlem
Big_Bites avatar
Bra flytt.
Ser ingen anledning till att inte ha alla sök-funktioner samlada under just sök.

Visserligen kommer en tillvänjningsperiod men jag är positiv.
Citera
2009-07-24, 16:04
Medlem
Ödlans avatar
Citat:

Tidspåverkan är tidspåverkan oavsett om det är mycket eller inte, ett extra klick kan i många sammanhang vara en viktig faktor. Om fler börjat använda funktionen för att den är lättare att hitta är det självfallet en ändring i rätt riktning.
Citera
2009-07-24, 16:13
Medlem
ZloHs avatar
Tycker att det är bra att ha alla sökverktyg på samma ställe. Kanske det att jag inte hunnit vara på FB så länge så att jag blivit allt för van med hur det har varit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in