• 1
  • 2
2009-07-24, 17:46
Bannlyst
Tänkte bygga lite muskler på överkroppen, främst biceps och bröst.

Hur mkt bättre är ett gym jämfört med ett par hantlar och en träningsbänk hemma?

Fördelarna med att träna hemma är ju uppenbara, man kan träna närsomhelst och det är gratis och man slipper ta sig till gymet, duscha där osv...

Tar gärna emot tips på övningar med hantlar för bröst, axlar och armar

Ska man införskaffa något mer? Har en träningsbänk och ett par handlar som sagt
Citera
2009-07-24, 17:53
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riktiganyheter.se
Fördelarna med att träna hemma är ju uppenbara, man kan träna närsomhelst och det är gratis och man slipper ta sig till gymet, duscha där osv...

Du måste väl ändo köpa hantar m.m.?

Problemet då är väl att du bara tränar några få muskler på överkroppen, vilket kommer se konstigt ut (Några muskler är stora medans andra knappt existerar...). På gym finns det ju träningsredskap för varje muskel typ.
Citera
2009-07-24, 17:54
Medlem
zodiakens avatar
Citat:

Hur mkt bättre är ett gym jämfört med ett par hantlar och en träningsbänk hemma?

Har du tillräckligt med vikt på hantlarna så behöver du inget mer i min mening.
Det är dock skönt med en stång och gummiband för variation.
Citera
2009-07-24, 18:00
Medlem
epiqs avatar
Skillnaden är tillgång, och motivation när det gäller gym.
Hemma så är du hemma där du har alla dina bekvämligheter, samt att hemmet inte brukar vara så bra anpassat för gymutrustning.

Det är iallafall därför jag går till gymmet
Citera
2009-07-24, 18:08
Medlem
Kimsaans avatar
Citat:

går man till gymmet så gör man ofta det man ska, vilket sällan händer hemma

gå till ett gym x)
Citera
2009-07-24, 18:09
Medlem
Skillnaden mellan att träna hemma och på gym är att det blir en annan intensitet när man tränar med andra,lättare att hålla ångan uppe.
Blir dock en hel del hemmaträning pga tidsbrist.
Annars så räcker hantlar och stång väldigt långt.
Citera
2009-07-24, 18:22
Medlem
T0bbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Skillnaden mellan att träna hemma och på gym är att det blir en annan intensitet när man tränar med andra,lättare att hålla ångan uppe.
Blir dock en hel del hemmaträning pga tidsbrist.
Annars så räcker hantlar och stång väldigt långt.

Jag tränar hemma i mitt garage (tränade på gym i 1 ½ år innan och nu har jag tränat hemma i cirka 1 år) och tycker att det går mycket bättre hemma.
Slipper irritera sig på folk som ockuperar den enda ställningen med fri stång i 30 min innan man får köra, samma sak med hantlar och bänkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kimsaan
går man till gymmet så gör man ofta det man ska, vilket sällan händer hemma

gå till ett gym x)

Det kallas disciplin, jag har tränat med olika scheman, 3 dagar i veckan, varannan dag och just nu 4 dagar träning - 1 dag vila och det enda passen jag missat under de året jag tränat hemma har vart när jag åkte till new york.

Så till ts, välj det som känns bäst. Ifall du vet att du inte har en bra självdisciplin så kanske du ska välja att gymma på ett gym för slippa "jag gymmar om 1 timma, jag väntar en till sen gymmar jag" som vissa gör.
Citera
2009-07-24, 18:34
Medlem
cliqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T0bbas
Det kallas disciplin, jag har tränat med olika scheman, 3 dagar i veckan, varannan dag och just nu 4 dagar träning - 1 dag vila och det enda passen jag missat under de året jag tränat hemma har vart när jag åkte till new york.

Så till ts, välj det som känns bäst. Ifall du vet att du inte har en bra självdisciplin så kanske du ska välja att gymma på ett gym för slippa "jag gymmar om 1 timma, jag väntar en till sen gymmar jag" som vissa gör.

+1!

Har man bra självdisciplin, en stång med vikter och lite hantlar kan man köra igenom hela jävla kroppen på ett väldigt bra sätt och spara massa pengar i längden. Snickra gärna ihop en bänk också eller köp billigt på nått ställe
Citera
2009-07-24, 18:47
Medlem
börja hemma tills du inser att gym är det enda alternativet om du vill bli jämnt tränad, effektivt. Så gjorde i alla fall jag. Jag köpte hantlar+stång, körde nästan ett år och började på gym för inte så länge sen nu. STOR skillnad då du kan variera mycket mer och överbelasta musklerna.

ps. Glöm inte benen.
Citera
2009-07-24, 18:53
Medlem
cliqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RememberTheName
börja hemma tills du inser att gym är det enda alternativet om du vill bli jämnt tränad, effektivt. Så gjorde i alla fall jag. Jag köpte hantlar+stång, körde nästan ett år och började på gym för inte så länge sen nu. STOR skillnad då du kan variera mycket mer och överbelasta musklerna.

ps. Glöm inte benen.

jag anser att du var för okreativ med övningarna då när du tränade hemma. man kan göra bra träningsscheman med bara användande av stång och hantlar och lösa vikter
Citera
2009-07-24, 19:04
Bannlyst
Finns det bilder på de övningar man bör göra med handlar och stång nånstans?

När behövs stång? Räcker det inte med hantlar?
Citera
2009-07-24, 20:22
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Finns det bilder på de övningar man bör göra med handlar och stång nånstans?

När behövs stång? Räcker det inte med hantlar?
Finns mycket nyttigt här: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Edit: ska du på disco eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här