Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
det som jag tycker är dåligt med att träna hemma är... ett litet rum gör att det blir lite dåligt med syre och luktar svett som in i helvete efter man tränat dessutom så tycker jag man får mer motivation när man är på gymmet då tänker man att man kör slut på sig själv eftersom man har åkt en bit för att få träna hemma blire mer slappt.
Håller med, då jag tränar hemma så blir det kvavt som fan. Innan jag ens har värmt upp rinner det bokstavligt talat svett om mig och det är en hyffsat varm dag. Sen är det knepigt att få med all utrustning man måste ha för en varierande och rolig träning hemma.
Jag har bara en bänk, en skivstång, 4 hantelstänger samt 80kg i lösa vikter. Inte alltför dyrt och det duger dom där dagarna motivationen att masa sig till gymmet är noll. Men jag hade inte orkat träna regelbundet hemma, det blir trist väldigt fort.
Edit: Glömde säga det att om man som jag köper allt i lösa vikter och inte fasta hantlar så är det ett rent helvete att hålla på skruva av och på vikterna efter ett tag.