• 2
  • 3
2009-07-25, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riktiganyheter.se
Nån som har tips på ett billigt skivstångsset?

Finns ett på rusta för 1299 kr men har för mig att jag sett nåt liknande för runt 800 kr nånstans för ett tag sen...

http://öob.se/produktexempel/traning...gsset.381.html

Funkar för mig =)
Citera
2009-07-25, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Padman
http://öob.se/produktexempel/traning...gsset.381.html

Funkar för mig =)

Vad kostade stången?
Citera
2009-07-26, 17:31
Bannlyst
Citera
2009-07-26, 17:34
Medlem
Wheeler88s avatar
det som jag tycker är dåligt med att träna hemma är... ett litet rum gör att det blir lite dåligt med syre och luktar svett som in i helvete efter man tränat dessutom så tycker jag man får mer motivation när man är på gymmet då tänker man att man kör slut på sig själv eftersom man har åkt en bit för att få träna hemma blire mer slappt.
Citera
2009-07-26, 19:05
Medlem
Leavemealones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
det som jag tycker är dåligt med att träna hemma är... ett litet rum gör att det blir lite dåligt med syre och luktar svett som in i helvete efter man tränat dessutom så tycker jag man får mer motivation när man är på gymmet då tänker man att man kör slut på sig själv eftersom man har åkt en bit för att få träna hemma blire mer slappt.
Håller med, då jag tränar hemma så blir det kvavt som fan. Innan jag ens har värmt upp rinner det bokstavligt talat svett om mig och det är en hyffsat varm dag. Sen är det knepigt att få med all utrustning man måste ha för en varierande och rolig träning hemma.

Jag har bara en bänk, en skivstång, 4 hantelstänger samt 80kg i lösa vikter. Inte alltför dyrt och det duger dom där dagarna motivationen att masa sig till gymmet är noll. Men jag hade inte orkat träna regelbundet hemma, det blir trist väldigt fort.

Edit: Glömde säga det att om man som jag köper allt i lösa vikter och inte fasta hantlar så är det ett rent helvete att hålla på skruva av och på vikterna efter ett tag.
Citera
2009-07-27, 01:56
Bannlyst
Det som irriterar mig är att alla gym kräver att man ska signa upp sig i minst ett år. Man kan inte betala en gång i månaden och sedan sluta efter ett par månader, så jävla irriterande......

E det så på alla jävla fittgym eller?
Citera
2009-07-27, 02:03
Medlem
TheOtherss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riktiganyheter.se
Det som irriterar mig är att alla gym kräver att man ska signa upp sig i minst ett år. Man kan inte betala en gång i månaden och sedan sluta efter ett par månader, så jävla irriterande......

E det så på alla jävla fittgym eller?

Man kan la köpa månadskort eller 3-månaderskort på de flesta ställena. Dock så får man ju så mycket bättre pris om man binder sig 1 år, så är det la med de mesta.
Citera
2009-07-27, 02:38
Medlem
Enzymes avatar
Om man någon gång köper en villa så är drömmen att ha ett viktrum med ställningar, stänger, vikter, bänkar och lite hantlar. Golvet bör även va anpassat för att han ska kunna släppa stången osv.
Bra skit ska det va med typ Eleiko eller motsvarande.
dyrt lär det bli 50 papp?
Citera
2009-07-27, 08:00
Medlem
Aa, har aldrig varit med om att månadskort inte erbjuds. Jag köper alltid det, oavsett dyrare pris. Vet ju aldrig var man är om några månader.
Citera
2009-07-27, 08:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Om man någon gång köper en villa så är drömmen att ha ett viktrum med ställningar, stänger, vikter, bänkar och lite hantlar. Golvet bör även va anpassat för att han ska kunna släppa stången osv.
Bra skit ska det va med typ Eleiko eller motsvarande.
dyrt lär det bli 50 papp?

Japp ett hemmagym vore inte fel, kräver ju dock en hel del plats om man ska ha ordentliga grejer...
Citera
2009-07-27, 09:06
Medlem
Methones avatar
ett par lätta hantlar och en bänk för 1000+ eller ett årskort på gym för ungefär samma pris, och massa hantlar, bänkar och maskiner.
Citera
2009-07-27, 14:19
Medlem
Jag byggde om garaget till gym. Mest för att bli mer tidseffektiv när jag fick familj o så. Jag går till garaget på samma sätt som när jag gick till gymmet. Jag kör min 4-split som vanligt. Ingen skillnad på intenistet. Tvärtom nästan. Bra musik i lurarna o ingen som stör en. Sen vet jag andra som börjat träna hemma o det blir bara skit,så beror naturligtvis på hur man är som person. Det krävs ju disiplin,men det gör de ju att släpa sig till gymmet också. För mig krävs det nog mindre faktiskt iom enkelheten. Inga resor osv.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in