2009-07-28, 22:28
Medlem
rosenqvists avatar
Har sökt runt en del och har inte kunnat hitta en 'riktig' innebandytråd, bara en massor utav småtrådar om diverse klubbar, utrustning etc.

Här kan vi prata om allt som har att göra med innebandy! Utrustning, klubbar, superligan etc!

Nå, för att börja starta en diskussion eller något, vilken klubb/division lirar ni i och hur länge har ni lirat?

Jag började med innebandy för ungefär tre år sedan, då jag hade haft ungefär ett års uppehåll från sport efter att ha lirat Hockey i åtta år.
Lirar nu i en mindre klubb utanför Helsingborg (Höganäs IBF), i J18-laget.
Citera
2009-07-28, 22:37
Medlem
Har du baxat någons signatur månne?
Citera
2009-07-28, 22:39
Medlem
rosenqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Har du baxat någons signatur månne?

Japp, jag har "baxat" den, tyckte att den var så bra. Är det emot någon regel att kopiera någons signatur? Isåfall får jag ju ändra!
Citera
2009-07-29, 00:33
Medlem
Ozknybergs avatar
Jag har lirat innebandy nu i ca 6 år kanske?
Från början var jag en forward men dom två senaste säsongerna eller nånting i den stilen så har man blivit en center vilket jag trivs jättebra med!
Är inte allt för bra på att teka bara så det behöver jag bli bättre på.
Älskar att vara center för det känns att man får ta ett väldigt stort ansvar i både defensiven som offensiven vilket jag tycker är skönt.

Nu denna säsong ska både klubba och skor inhandlas.
Förra säsongen körde jag med Adidas stabilskor men dom gillar jag inte, är för klumpiga att springa med så vill gärna ha tips på 'lättare' skor att springa i.

Klubba då. Är riktigt teknisk (utan att skryta hehe) och vill ha en lätt klubba med mjukt blad tror jag.
Hade en Jolly förra säsongen och det var den sämsta klubban jag har haft, kunde absolut inte skjuta dragskott så ABSOLUT INTE en Jolly, splasch kanske ska tilläggas.
Funderar på Exel eller en Unihoc, får se vad det blir.

Trevligt iniativ med en innebandytråd!
Citera
2009-07-29, 02:52
Medlem
Jag har spelat innebandy i 12 år.
Denna säsongen blir det förmodligen spel i Danmark då jag har fått en hel del anbud därifrån.
Jag spelar med min Exel klubba och har några sköna basketskor när jag spelar.
Citera
2009-07-29, 11:58
Medlem
rosenqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Jag har lirat innebandy nu i ca 6 år kanske?
Från början var jag en forward men dom två senaste säsongerna eller nånting i den stilen så har man blivit en center vilket jag trivs jättebra med!
Är inte allt för bra på att teka bara så det behöver jag bli bättre på.
Älskar att vara center för det känns att man får ta ett väldigt stort ansvar i både defensiven som offensiven vilket jag tycker är skönt.

Nu denna säsong ska både klubba och skor inhandlas.
Förra säsongen körde jag med Adidas stabilskor men dom gillar jag inte, är för klumpiga att springa med så vill gärna ha tips på 'lättare' skor att springa i.

Klubba då. Är riktigt teknisk (utan att skryta hehe) och vill ha en lätt klubba med mjukt blad tror jag.
Hade en Jolly förra säsongen och det var den sämsta klubban jag har haft, kunde absolut inte skjuta dragskott så ABSOLUT INTE en Jolly, splasch kanske ska tilläggas.
Funderar på Exel eller en Unihoc, får se vad det blir.

Trevligt iniativ med en innebandytråd!

Jag känner som dig när det gäller tekniken, det är väl min starkaste sida om man säger så. Ett tips på en riktigt skön och lätt klubba som underlättar en del är "Unihoc Player Bubble" (http://i.mall.cz/3767237/), den klubban är riktigt bra för tekniska spelare enligt mig.
Citera
2009-07-29, 15:07
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosenqvist
Jag känner som dig när det gäller tekniken, det är väl min starkaste sida om man säger så. Ett tips på en riktigt skön och lätt klubba som underlättar en del är "Unihoc Player Bubble" (http://i.mall.cz/3767237/), den klubban är riktigt bra för tekniska spelare enligt mig.

Okej tackar!
Ska kolla in den där klubban när det är daxs att skaffa vilket blir nästa vecka skulle jag tro.
Hur är bladet på den där då? Mjukt?
Citera
2009-07-29, 15:33
Medlem
rosenqvists avatar
Citat:
Okej tackar!
Ska kolla in den där klubban när det är daxs att skaffa vilket blir nästa vecka skulle jag tro.
Hur är bladet på den där då? Mjukt?

Bladet är medium tror jag, ifall du gillar hårda blad så rekommenderar jag att du frågar ifall du kan få köpa skaftet med ett vitt playerblad istället, då det är det hårdaste, men det blåa fungerar helt klart bra!
Citera
2009-07-29, 19:42
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosenqvist
Bladet är medium tror jag, ifall du gillar hårda blad så rekommenderar jag att du frågar ifall du kan få köpa skaftet med ett vitt playerblad istället, då det är det hårdaste, men det blåa fungerar helt klart bra!

Aha okej, skulle gärna vilja ha ett mjukt denna gång.
Hade ett blad som var hårt för ett litet tag sen och kunde inte alls skjuta dragskott, hur roligt är det liksom? Det skott som man oftast använder.
Med Jolly Splashen blev det bara slagskott och handledare.
Men ska kolla in den där klubban.

Funderar också vilka skor som ska införskaffas denna säsong, vägrar springa runt med klumpiga Adidas stabil.
Citera
2009-07-29, 19:57
Medlem
Citat:

Funderar också vilka skor som ska införskaffas denna säsong, vägrar springa runt med klumpiga Adidas stabil.

Asics är alltid ett säkert kort när man ska ha skor som passar till innebandy. Jag var så klantig och köpte ett par Stabil inför en säsong när de var ganska nya. Det misstaget gör jag aldrig om, köpte ett par nya efter bara någon vecka. Det gick verkligen inte att använda såna oerhört klumpiga skor till innebandy.
Citera
2009-07-29, 20:40
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Asics är alltid ett säkert kort när man ska ha skor som passar till innebandy. Jag var så klantig och köpte ett par Stabil inför en säsong när de var ganska nya. Det misstaget gör jag aldrig om, köpte ett par nya efter bara någon vecka. Det gick verkligen inte att använda såna oerhört klumpiga skor till innebandy.

Ska kolla upp dom där skorna.
Håller med, har haft mina Stabil skor allt för länge men nu får det vara slut på det, måste ju kunna springa ikapp motståndarna iaf, går ju inte med dom där betongklumparna på fötterna.
Det roliga är att när jag köpte dom så rekommenderade Intersport (eller så var det Team Sportia?) Hur som helst att Adidas Stabilskor var till för innebandy typ.
Citera
2009-07-30, 12:49
Medlem
rosenqvists avatar
Citat:
Ska kolla upp dom där skorna.
Håller med, har haft mina Stabil skor allt för länge men nu får det vara slut på det, måste ju kunna springa ikapp motståndarna iaf, går ju inte med dom där betongklumparna på fötterna.
Det roliga är att när jag köpte dom så rekommenderade Intersport (eller så var det Team Sportia?) Hur som helst att Adidas Stabilskor var till för innebandy typ.

Stabilskorna är ju egentligen till för innebandy, eller från början klassades de ju som "innebandyskor". Jag antar att det är därför som de rekommenderar Stabil

Jag ska själv köpa nya skor inför den kommande seriestarten. Måste ha lättare skor så att man får lite mer speed

Något bra tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in