Citat:
Jag vet inte vilken exakt sida. Att han hotade honom verkar vara en myt ocks. ven om det hade varit sant, s var han en tonring vid denna tid.
Varfr r du s besatt av kommunistiska propagandalgner? Det bsta du kan gra r att lsa Klarstrms bok Prima Victoria. Han gr igenom allt dr.
Varfr r du s besatt av kommunistiska propagandalgner? Det bsta du kan gra r att lsa Klarstrms bok Prima Victoria. Han gr igenom allt dr.
Gllande ddshotet s medger ju Klarstrm att han tminstone var med nr samtalet ringdes in:
Enligt Klarstrm (sid 46; 49-50) s var det som skedde att han under denna period, 1984-1985 vid 17-18 rs lder, med i Nordiska Rikspartiet i ngra mnader. Ett parti han insg var fel vg och sjlvmant lmnade. Vid ett tillflle sp de sig berusade och gick ut och slog snder fnsterrutor. Klarstrm sger sig inte minnas vem som kastade stenarna. Sedan ringde ngon i gnget ett bombhot till KPML(r). Klarstrm blev dmd fr frstrelsen och fr medhjlp till falskt larm, samt fr att ha ls ammunition i sin lgenhet ngot som han fick med sig frn armtjnstgring.
Gnget ringde ven till Geigert och skrek och hade sig, och ngon uttalade hot mot Geigert: "Vi ska brnna dig ditt jvla judesvin. Fy fan ditt ckliga lilla judesvin. Passa dig! Vi ska komma och dda dig!". [...]
"Klarstrm medger att han vid tminstone ett tillflle varit med och ringt upp och hotat Hagge Geigert. Talat in ett meddelande p hans telefonsvare, och att du sagt ngot i stil med 'Vi ska dda dig'"
P vilket Klarstrm i videon svarar: "Det kan hnda att jag vid ngot tillflle kan ha ringt och sagt ngonting, dremot om det varit ett direkt uttalat hot... jag uppfattade det inte p det viset."
http://allasolikavarde.bloggplatsen....n-mot-geigert/