Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-29, 16:43
Medlem
Hej!

Jag har en Compaq-laptop med inbygg mikrofon som hittills funkat alldeles utmärkt, men på senare tid har jag fått en del problem. När man försöker spela in ljud eller samtala i MSN och Skype så är ljudnivån märkbart mindre än den varit förut, trots att jag höjer på alla inställningar jag kan hitta. Om man talar riktigt nära micken hörs ljudet, men det går knappast att ha ett normal samtal. Någon som vet hur man kan få bukt med det? Jag tycker det är märkligt, för det fungerade förut. Antagligen är det inte värre än att jag inte kan hitta rätt inställningar.

För ett tag sedan installerade jag ett program för att kunna spela in video och ljud med webcamen och spara filmerna på datorn. Jag vet inte om det kan ha något samband, men jag inbillar mig att programmet knasade till mina inställningar och att micken ej fungerat normalt sedan dess. Hur som helst är programmet avinstallerat nu, men ljudnivån är fortfarande inte som den ska.

Väldigt tacksam för hjälp!
Citera
2009-07-30, 23:45
Medlem
Vet ingen vad detta kan beror på?

Har en känsla av att det är egentligen är ganska lätt åtgärdat, bara att jag inte är tillräckligt high på datorer för att fatta var det har blivit fel nånstans...
Citera
2009-07-31, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sundance_bowie
Vet ingen vad detta kan beror på?

Har en känsla av att det är egentligen är ganska lätt åtgärdat, bara att jag inte är tillräckligt high på datorer för att fatta var det har blivit fel nånstans...

Kollat så det inte är massvis med dam o skit ivägen? Samt att kanske o testa med nyare drivare till ljudet. Det funkade på en annan dator ja höll på med. Va samma problem för han, dåligt ljud när man prata i mic.
Citera
2009-08-09, 15:12
Medlem
Nu verkar den knappast fungera alls, jag blir galen. Vet inte vad jag ska göra...

Jag har försökt installera ny "audio driver" men det verkar inte gå att installera dom drivrutinerna. Står något om att den inte hittar enheten.

SNÄLLA kom med idéer på hur jag skulle kunna lösa det här.
Datorn är en Compaq Presario CQ61 om det är av intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in