• 1
  • 2
2009-07-30, 17:00
Medlem
Stums avatar
Har en polare som har nyss börjat att gå och träna, även jag också.

Polaren har tråkigt på dagarna och han säger även att han är understimulerad, då han vill träna varje dag. Han är lite vältränad men har suttit i wow-träsket
en period.

Som vi tränar nu är det 3-4 dagar i veckan och det funkar fint fint, men som jag har läst och hört av folk så räcker dom dagarna och inte köra varje dag, då jag tror det inte är så bra.

Så nu ber jag er att berätta för mig/honom hur det ligger till.
Citera
2009-07-30, 17:08
Medlem
Räcker gott att köra 3-4 dar i veckan, det hinner man ju göra en jävla massa på. Men ni kan ju köra cardio ett par dar till om ni bums vill gå dit varje dag?
Citera
2009-07-30, 17:09
Medlem
apintofstellas avatar
1-2 vilodagar i veckan behover man allt. Ju fler vilodagar ju battre. Fast man ska ju givetvis trana ett par dagar i veckan for att vilodagarna ska kunna vara bra dvs.

Sen behover musklerna som du har tranat minst 48h vila innan du tranar gruppen igen. Till exempel sa gar det bra att kora biceps en dag och sen vader nasta dag.
Citera
2009-07-30, 17:11
Medlem
Stums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petsy
Räcker gott att köra 3-4 dar i veckan, det hinner man ju göra en jävla massa på. Men ni kan ju köra cardio ett par dar till om ni bums vill gå dit varje dag?

Polaren som envisas att gå dit varje dag, då menar han att man ska köra olika grejer varje gång, tex armar dag 1 och ben dag 2 osv.

Jag är nöjd med 3-4 dagar veckan helt klart.
Citera
2009-07-30, 17:11
Medlem
Kan ni inte syssla med någon sport på era vilodagar?

Något som inte är så jättefysiskt ansträngande typ pingpong.
Citera
2009-07-30, 17:12
Medlem
Stums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbesmamma
Kan ni inte syssla med någon sport på era vilodagar?

Något som inte är så jättefysiskt ansträngande typ pingpong.

Finns nog ingen sport som intresserar mig, inte med kompisen heller.
Citera
2009-07-30, 17:13
Medlem
Jag tränar två pass om dagen och har en vilodag ungefär varannan vecka. Det går alldeles utmärkt.

Tänk på att öka successivt bara. Och ät.
Citera
2009-07-30, 17:16
Medlem
Stums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetis
Jag tränar två pass om dagen och har en vilodag ungefär varannan vecka. Det går alldeles utmärkt.

Hehe jora, resultat har jag märkt. Men jag vet inte om kompisen vill se resultat direkt, eftersom han vill gå dit varje dag.
Citera
2009-07-30, 17:17
Medlem
Stums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetis

Hur länge har du tränat, innan du började göra som du gör nu?
Citera
2009-07-30, 17:19
Medlem
apintofstellas avatar
Sag at han att han kan ga sjalv om han vill kora sa ofta. Man bygger muskler nar man vilar.. inte pa gymmet.
Citera
2009-07-30, 17:27
Medlem
Stums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apintofstella
Sag at han att han kan ga sjalv om han vill kora sa ofta. Man bygger muskler nar man vilar.. inte pa gymmet.

Jo precis, och han har kanske tränat 2 veckor, om man nu ska träna mer så borde man minst ha tränat en längre period. Eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2009-07-30, 17:49
Medlem
om ni bara har tränat i 2 veckor så tycker jag att ni delar upp kroppen i 2 delar och kör 4 gånger i veckan , och så kan ni köra intervall träning 1 gång i veckan också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in