• 1
  • 2
2009-08-01, 18:31
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vokal
okey fine kalla mig idiot men jag r ingen skattefifflare, har inte ns gjort ngot aavdrag fr dubbeelt boende, bensin eller ngot. Bara mina aktier fr att jag r tvingad.

PLUS att det str p min deklarationsblankett att CMC markets har skickat samma uppgiter till skateverket s doom har papprena varfr i helvetet skulle jag frska fifla d? Jag blandade ihop nummer thats it...

En rttskaffens man! Lter gott att hra!

Men jag frstr inte vad avdrag fr dubbelt boende, bensin etc har med skattefiffel. Om du har giltiga skl fr dubbelt boende och avdrag fr resor till hemorten etc, s r det inget fiffel, det r en rttighet du har att yrka fr sna avdrag.

Glm inte att du kan yrka avdrag fem r tillbaka, s har du lite tid ver ngon dag kan du ju roa dig med att sammanstlla alla avdrag du faktiskt har laglig rtt till att yrka p. Det blir mnga skna tusenlappar ganska fort. Tro mig.

//Brute
Citera
2009-08-02, 11:07
Medlem
vokals avatar
Det jag menade med att jag inte har gjort avdrag r att jag struntar mer eller mindre i vad jag fr tillbaks p skatten, orkar inte hlla p med deklaration.
Vill bara ha det gjort s att sga.
Citera
2009-09-03, 17:11
Medlem
vokals avatar
Nu har jag gjort rtt fr mig och mitt ml har varit uppe hos skatteverket, det hela kalaset slutade p ca: 900 kr totalt( lite bttre n 30 000 va...)
d skatteverket frstod att det var ett mistag d omkostnadsbelopp var korekt men och vre raden ihopblandad ( slarv som dom valt att kalla det )
fortfarande r det ett fel jag har gjort s sjlvfallet betalar jag gladerligen, dom tog hnsyn till min unga lder och att det var frsta gngen jag deklarerar CMC och aktier sjlv samt att jag vart noga med att gra rtt fr mig.

S tack till alla som stttade och handlgaren p SKV var suvern, jag var ven i kontakt med en revisor fr rdgivning.

Och till er som inte trodde p mig, jag hoppas verkligen ni ker p ngon form av olycka d karma slr tillbaks som en bitchslap.

Tack fr mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in