2002-09-11, 22:58
Medlem
De flesta böcker idag innehåller till stor del beskrivningar av sex, missbruk och våld.
Böckerna blir mer och mer lika tv-programmen. Varför?

Beror det på att det har tillkommit folk som tidigare enbart sett på TV men idag även kan tänka sig att läsa en enkel bok med samma handling som favoritprogammet? Eller är efterfrågan på mer seriösa böcker mindre än tidigare?
Citera
2002-09-12, 05:58
Bannlyst
Så en seriös bok kan inte innehålla missbruk och sex?

Berätta för mig vad en seriös bok är!
Citera
2002-09-12, 15:13
Medlem
Böcker med sex och våld några exempel, Bibeln, en del av Shakespeares pjäser, Canterbury Tales osv osv.
Citera
2002-09-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Så en seriös bok kan inte innehålla missbruk och sex?

Berätta för mig vad en seriös bok är!

Inte om det är på bekostnad av en någorlunda intelligent handling.
Moment 22 innehåller sexscener, likaså spionen som kom in från kylan.
Citera
2002-09-15, 20:30
Medlem
Re: Varför så mycket skräplitteratur?

Citat:
Ursprungligen postat av sven-åke
De flesta böcker idag innehåller till stor del beskrivningar av sex, missbruk och våld.
Böckerna blir mer och mer lika tv-programmen. Varför?

Beror det på att det har tillkommit folk som tidigare enbart sett på TV men idag även kan tänka sig att läsa en enkel bok med samma handling som favoritprogammet? Eller är efterfrågan på mer seriösa böcker mindre än tidigare?
Jag dristar mig att tro att du helt enkelt är för trångsynt för att se att det inte alls förhåller sig som du säger.
Citera
2002-11-03, 04:30
Medlem
Iag instämmer i att en bok kan innehålla både sex, våld och missbruk, och fortfarande ha ett litterärt värde. Dessutom så tycker jag att du har fel i sak, långt i från alla böcker som skrivs i dag berör de ämnena.
Citera
2002-11-06, 12:06
Medlem
PikeWakes avatar
Ja du, sven-åke... jag försöker fatta vart du vill komma med ditt inlägg. Jag har tre teorier:
1) Du är fullkommligt omedveten om att ditt inlägg i sig dödar all fortsatt debatt.
2) Du vill visa att du har en "finare" kulturell bildning än alla sluskar som bara läser "skräplitteratur".
3) Du är ute och trålar.

Om 2:an är sann tycker jag bara synd om dig.

Om 3:an är sann får du nog ta i lite mer innan de riktiga flammorna börjar sveda polisongerna på dig.

Om 1:an är sann så är det trist, men reparerbart. Posta ett nytt inlägg utan att använda ordet "skräplitteratur". Det låter så in i helvete pretentiöst och lockar knappast någon att verkligen diskutera innehållet i modern litteratur med dig.

__________________________________________________ ___________
Pike Wake Turbulence
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in