Jag har märkt att det dykt upp fler och fler trådar och frågor om vad som kan vara fel med ens planta och hur man åtgärdar detta. Därför tyckte jag att det var bäst att skapa en tråd där sådana frågor kan tas, så att det inte blir så många trådar över hela forumet.
Några böcker och hemsidor jag kan rekommendera är;
"
Marijuana Garden saver - Handbook for healthy plants" av J.C. Stitch och Ed Rosenthal. Här står praktiskt taget allt man kan behöva att veta.
"
Cannabis Breeders Bible" av Greg Green. Står inte mycket om sjukdomar eller näringsbrist/näringsbränna här, men det står hur man motverkar att hamna i en sådan situation.
http://swecan.org/modules.php?name=F...wtopic&t=14186 - En guide på Swecan om näringsbrist och näringsbränna.
Här är en mycket snabb genomgång om vilken näring som saknas och vad symptomen är:
Det beror mycket på strain, belysning, hur ofta du vattnar och vad du använder för näring (om du använder näring) när det kommer till vad som kan vara fel.
Därför vore det bästa om du som vill ha hjälp postade en bild på det området som är värst, samt mycket gärna en bild på ett mindre dåligt område så att man får se på ett ungefär hur plantan ser ut.
Sedan om den som vill ha hjälp kunde svara på dessa frågor med så vore det, det absolut bästa. =)
Kod:
Inomhus eller utomhus;
Substrat: Jord, Cocos, Hydro;
Belysning;
Hur ofta vattnar du;
Använder du näring, om ja - vilken;
Strain;
Ålder på plantan;