Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-06, 20:04
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Är baclofen i klass med gabapentin, lyrica eller benzo rent effektmässigt? Tänkte införskaffa mig detta snart.

Går inte att jämföra baklofen med dom du tar upp eftersom baklofen verkar på GABA-B som dom andra inte gör.

Baklofen är mer som en svag benso när det kommer till ångestdämpning på höga doser, sedan dämpar det sug efter alkohol/gobbe/kokain med mera så det är en intressant substans.

När kommer till ångestdämpning är GABA-A mer ångestdämpande än GABA-B.
Citera
2013-03-18, 23:53
Medlem
Psychoramas avatar
Funkar väldigt bra. Får en liten eufori på 50mg, blir avlsappnad och ångestdämpat Detta var över förväntan. Ska gå på detta ett tag nu när jag går av gabapentinet efter 1,5 veckors användning.

Nu har jag dock lite benz, gaba-p och etifoxin i kroppen sedan innan men känner att det är en bra substans. Ska även prova den till olika saker som bakfyllor och i ångestlindrande syfte lite framöver här..

Verkar vara en rätt underskattad substans och funkar inom ett brett spektrum till olika saker! Värt medicin att prova

Mvh
Citera
2013-03-19, 11:54
Medlem
Slingshots avatar
Baklofen är även mkt effektivt vid gobbe o alkohol at, dämpar suget rätt rejält.
Citera
2013-03-26, 20:10
Medlem
Psychoramas avatar
Baklofen är underskattat som fan. Alkohol + Baklofen is da shiieet
Citera
2013-03-28, 18:19
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Baklofen är underskattat som fan. Alkohol + Baklofen is da shiieet

Ah lite likt gobbe är det allt på höga doser.
Citera
2014-02-09, 18:31
Medlem
Var kan man köpa detta? Hade för mig att detta var lagligt.
Citera
2014-02-09, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VV
Var kan man köpa detta? Hade för mig att detta var lagligt.

Lagligt är det ju, men läkemedelsklassat som det står i trådens första post.

Baklofen är nästan för muskelavslappnande, jag har tappat flera burkar öl när händerna plötsligt inte vill lyda längre utan tappar gripförmågan.
Citera
2014-02-12, 15:34
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Lagligt är det ju, men läkemedelsklassat som det står i trådens första post.

Baklofen är nästan för muskelavslappnande, jag har tappat flera burkar öl när händerna plötsligt inte vill lyda längre utan tappar gripförmågan.

Aldrig fått någon sådan "bieffekt", på vilka doser har du fått en sådan pass effektiv muskelavslappning?

Ja baklofen är grymt bra muskelavslappnande, i klass med diazepam o lite till.
Citera
2014-02-12, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Aldrig fått någon sådan "bieffekt", på vilka doser har du fått en sådan pass effektiv muskelavslappning?

Ja baklofen är grymt bra muskelavslappnande, i klass med diazepam o lite till.

Du, det kommer jag inte ihåg. Det hände när Spanienexpress ganska nyligen dragit igång. Var tvungen att kolla upp i Fass vad Baklofen ligger på.
Tror inte att det var över 100 mg, men möjligen hade jag blandat det med annat (alkohol/benso) och att det var en komboeffekt, men jag tillskrev det baklofenen för att jag aldrig upplevt det annars.
Rätt märkligt ialf, kanske rörde det sig om "micronod" i själva verket.
Borde tänka mig för innan jag skriver inlägg så det inte sprids så mycket desinformation...
Citera
2014-06-06, 09:50
Medlem
Hur effektiv är baklofen mot ryggsmärta? Nästan diskbråck på 6 kotor i nedre delen ryggen och 3 i övre.
Viss stelhet i ryggen också efter jobb.
Haft kodein av privat läkare, men hjälper inte så bra. VC får man ju bara skit av som naproxen och alvedon, lika bra att gå ut och äta grus ju.
Citera
2014-06-06, 13:44
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSebastior
Hur effektiv är baklofen mot ryggsmärta? Nästan diskbråck på 6 kotor i nedre delen ryggen och 3 i övre.
Viss stelhet i ryggen också efter jobb.
Haft kodein av privat läkare, men hjälper inte så bra. VC får man ju bara skit av som naproxen och alvedon, lika bra att gå ut och äta grus ju.

Baklofen är inte smärtstillande alls så det kommer inte hjälpa dig.
Citera
2014-06-06, 14:30
Medlem
Ah det va synd ju heh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här