Citat:
Ursprungligen postat av sventumba
Jag tycker att det luktar pannkaka om det här på lång väg. Har du, helt enkelt, ärvt ett visst belopp utan några särskilda villkor?
Att det är dina pengar är ju klarlagt så då blir ju den naturliga frågan: vilken grund åberopar banken som stöd för att vägra utbetalning?
ja amatören hemma påstod att det stod så i något papper, men det stod inte i de papperna jag hade. Vi hade inte samma siffror alls och nu är huvudkontoret (se ovan) i full gång och ser över vad som skett och vad det egentligen är för pengar som kommit etc. Väntar höra av dem nästa vecka. ja det stinker verkligen gammal möglig pannkaka om detta.
Jag sade till banken att jag flyttar pengarna till annan bank om de inte kommer med bra besked, 10 kr i månaden är ju rena hånet och går inte ihop med någon av de siffrorna jag har i mina papper hemma. Jag är inte bankman eller ekonom, men tom. jag ser ju att henne jag talade med hade noll koll och att någon gjort fel. Fick även höra från skatteverket att jag har större chans än de flesta och få ut pengarna, men de kunde inte lova via telefon. Får se vad banken kommer fram till först och så agerar jag utifrån det.
Tack alla snälla som svarat! Ni har varit till stor hjälp!