• 1
  • 2
2009-08-05, 12:20
Medlem
hej, jag är arton år, mina föräldrar har väldigt gott om pengar så jag lever väldigt bra och så vidare, är ingen brat eller så, sommarjobbat i tre år och helgjobbat så jag tjänar mina egna pengar. jag tränar även väldigt mycket
antar att det säger endel om hur jag ser ut, använder dyra kläder osv
men till saken, det är en tjej på mitt jobb, som är precis motsatsen i stort sett, hon bor i de mindre fina områdena, hon har berättat att ett tag hade dom knappt pengar till mat, hon har dreadlocks (eller hur det nu stavas), hon är mer av en reggae tjej, aldrig varit intresserad av sådana innan, vet inte om hon är söt egentligen, men ser ju inte dålig ut på något sett,
hon är väldigt öppen och vi har bla pratat sex, där hon berättat att hon legat med både killar och tjejer,
hon är väldigt trevlig och snäll men jag förstår inte varför jag inte kan sluta tänka på henne, hon är mycket som jag inte söker hos en tjej,
kan det vara så att jag finner henne intressant pga att vi är så olika?

hoppas texten inte var alltför svårläst, tacksam för hjälp
/Jcash
Citera
2009-08-05, 12:27
Medlem
MissMajas avatar
Den man minst anar, kan vara den rätte...

Jag tycker att du ska ge det en chans. Bara för att hon inte har din ekonomi och stil behöver det inte alls innebära att hon inte är lik dig på andra plan.

Men visst kan det vara så att du bara är intresserad av henne för att hon inte är en sådan tjej du vanligtvis skulle titta efter. Men det märker du kanska fort, om du går vidare med henne dvs.
Citera
2009-08-05, 12:28
Medlem
Sjögräss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcash
hej, jag är arton år, mina föräldrar har väldigt gott om pengar så jag lever väldigt bra och så vidare, är ingen brat eller så, sommarjobbat i tre år och helgjobbat så jag tjänar mina egna pengar. jag tränar även väldigt mycket
men till saken, det är en tjej på mitt jobb, som är precis motsatsen i stort sett, hon bor i de mindre fina områdena, hon har berättat att ett tag hade dom knappt pengar till mat, hon har dreadlocks (eller hur det nu stavas), hon är mer av en reggae tjej, aldrig varit intresserad av sådana innan, vet inte om hon är söt egentligen, men ser ju inte dålig ut på något sett,
hon är väldigt öppen och vi har bla pratat sex, där hon berättat att hon legat med både killar och tjejer,
hon är väldigt trevlig och snäll men jag förstår inte varför jag inte kan sluta tänka på henne, hon är mycket som jag inte söker hos en tjej,

/Jcash

Du måste fatta att även om DU är intresserad så betyder det inte att hon är det tillbaka.
Och att hon kanske inte heller finner dig sin "stil".

Men om hon är trevlig och snäll så kan du säkert lära av henne om du blir vän med henne, ditt intresse behöver ju inte vara sexuellt, utan kan vara på ett rent relationsmässigt sätt även på en vänskaplig nivå.
Citera
2009-08-05, 12:31
Medlem
SinXs avatar
Citat:

/Jcash

Är säkert så att hon är mer spännande en vad du är van vid. Provcykla henne och testa dreadlocksen och se hur det känns. Lycka till!
Citera
2009-08-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjögräs
Du måste fatta att även om DU är intresserad så betyder det inte att hon är det tillbaka.
Och att hon kanske inte heller finner dig sin "stil".

Men om hon är trevlig och snäll så kan du säkert lära av henne om du blir vän med henne, ditt intresse behöver ju inte vara sexuellt, utan kan vara på ett rent relationsmässigt sätt även på en vänskaplig nivå.

jo jag har tänkt på det med, tror inte riktigt hon anser att jag är rätt stil för henne heller,

men i vanliga fall när jag pratar med en tjej som jag är intresserad av så blir jag lite nervös, men när jag pratar med henne bara flyter allt på, det känns så bra, och när jag inte är med henne och tänker på henne känns det som om mitt hjärta dunkar 10 gånger hårdare, jag känner i bröstet när det slår.
Citera
2009-08-05, 12:43
Medlem
ojz0rs avatar
jag tror du gillar förbjuden frukt. Hon är ju motsattsen och inget du har varit intresserad av förrut.
Första tuggan av förbjuden frukt är sjukt god men andra tuggan smakar bittert.
Citera
2009-08-05, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojz0r
jag tror du gillar förbjuden frukt. Hon är ju motsattsen och inget du har varit intresserad av förrut.
Första tuggan av förbjuden frukt är sjukt god men andra tuggan smakar bittert.

vad ska jag göra då?
Citera
2009-08-05, 12:53
Medlem
Citat:
vad ska jag göra då?

Lätt, ta henne i tvåan och kolla hur det känns
Citera
2009-08-05, 12:55
Medlem
StrongBads avatar
Jag säger go for it. För det första kan du ju kolla om hon ens är intresserad, sen gå vidare. Funkar det så funkar det, gör det det inte är det bara att bryta.
Citera
2009-08-05, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrongBad
Jag säger go for it. För det första kan du ju kolla om hon ens är intresserad, sen gå vidare. Funkar det så funkar det, gör det det inte är det bara att bryta.

hur kollar jag om hon är intresserad?
Citera
2009-08-05, 13:42
Medlem
ojz0rs avatar
Citat:
vad ska jag göra då?

Fråga om vill hänga på ut och ta en öl för att se om hon är intresserad, är hon det så bara kör på.
Citera
2009-08-05, 16:21
Medlem
Sjögräss avatar
Citat:
jo jag har tänkt på det med, tror inte riktigt hon anser att jag är rätt stil för henne heller,

men i vanliga fall när jag pratar med en tjej som jag är intresserad av så blir jag lite nervös, men när jag pratar med henne bara flyter allt på, det känns så bra, och när jag inte är med henne och tänker på henne känns det som om mitt hjärta dunkar 10 gånger hårdare, jag känner i bröstet när det slår.

Men njut av känslan medan det varar, är ju inte ofta som man blir kär även om det kanske inte funkar i slutändan eller ens blir något överhuvudtaget.
Och låt det komma naturligt, om hon inte är intresserad och du går runt med baktankar för att "testa" henne så kan det lätt bli awkward och irriterande för henne, särskilt om hon nu är så öppen som du påstår.

Och om hon nu är så oerhört intressant så är det ju värt att behålla henne som vän om ni nu har så lätt för att kommunicera! Tänk på allt du kan lära dig av henne och hur du kan utvecklas som person.

Är inte ofta som man verkligen *klickar* med folk, oavsett skillnader i livsstil.
Goda vänner kommer inte serverade på ett guldfat!
Och tro mig, många personer har varit småkära i sina vänner eller kusiner eller lärare och dylikt i början, men det behöver inte betyda något mer än att du faktiskt bara är tillfälligt förälskad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in