Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-07, 23:31
Medlem
Musse.Chills avatar
Började med att datorn inte fungerade när jag vaknade den här morgonen. Har googlat runt och hittat lite info men mina problem verkar som vanligt vara lite värre än andras..

Alltså, när jag startade datorn imorse fick jag felmeddelandet "Disk boot failure, insert systemdisk and press enter". Efter en massa googlande och jag testade runt så fick det tillslut bli en omformatering.

Allt fungerar som det ska och jag installerar allt jag behöver, men sen när jag ska packa upp en film så blir det en hyper snabb bluescreen och sen startar den om och "Disk boot failure..." står igen.

Jag kopplar ur datorn och öppnar upp den och trycker in alla sladdar jag kan se lite hårdare och testar igen, den går igång som den ska, men lägger av när den ska börja arbeta.. Detta händer 2 gånger till innan jag ger upp!

Vad är fel tror ni ? Något jag kan lösa själv ?
Citera
2009-08-07, 23:37
Medlem
hönsmammas avatar
Om du har flera hårddiskar så kan du prova ändra ordningen dom bootar genom BIOS.
Annars så är min enda teori att fixa med Master Boot Record. Fast tror inte att det är den som strular.
Citera
2009-08-07, 23:38
Medlem
Musse.Chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hönsmamma
Om du har flera hårddiskar så kan du prova ändra ordningen dom bootar genom BIOS.
Annars så är min enda teori att fixa med Master Boot Record. Fast tror inte att det är den som strular.

Jag har bara en hårddisk "/ och har testat att ändra runt i ordningen i Bios, och det fungerade inte heller !
Citera
2009-08-07, 23:47
Medlem
hönsmammas avatar
Prova köra med UBCD och se om den kan rädda din dator

http://www.ubcd4win.com/

Kan fixa det mesta
Citera
2009-08-08, 01:21
Medlem
Darkness Itselfs avatar
För mig låter det som om din hårddisk håller på och lägger av. Köp ny Fast innan du gör det kan du ju testa att byta sladd till hd´n, byta uttag på moderkortet med, men funkar inte det så är det nog en ny som gäller...
Citera
2009-08-08, 08:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem