Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-08-09, 02:35
Medlem
Att kalla dessa personer kanske är lite fel. Men inte fan kan jag namnen på alla dessa stilar. (Ni får gärna upplysa mig om dem)
Men vad jag menar med emos är i detta fall unga personer som klär sig i läderkläder. Kjolar, rockar & fan och hans moster. Har smink, svart hår, 250 miljoner piercingar. Detta både killar och tjejer. Bor i en lite större stad och ser ofta översminkade killar med läderkjolar och rockar.

Vilken framtid har dem? Kommer dom tillslut komma till en punkt där de bara lägger av? För vilken vill anställa en sådan person?
Någon här som i sin ungdom levt på detta sätt?

Sedan finns det ju även en grupp som jag faktiskt tycker är helt ok. Men oftast är det håret som är i fokus på dessa. Lagom är bäst!
Citera
2009-08-09, 02:36
Bannlyst
De tar livet av sig innan de hinner få en framtid.
Citera
2009-08-09, 02:37
Medlem
pellepropells avatar
Kanske blir som 70-talets punkare, sådana med respektabla jobb.
Eller så kanske vissa trampar i skiten och dör.
Citera
2009-08-09, 02:38
Medlem
Fargoths avatar
Detsamma sade man om punkare och hårdrockare på 70- och 80-talet. Nu visar det sig att dessa har i genomsnitt bättre utbildning och arbeten än "vanliga" personer. Att det skulle vara samma med "emos" är väl inte helt otroligt.
Citera
2009-08-09, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Detsamma sade man om punkare och hårdrockare på 70- och 80-talet. Nu visar det sig att dessa har i genomsnitt bättre utbildning och arbeten än "vanliga" personer. Att det skulle vara samma med "emos" är väl inte helt otroligt.

Fast punkrörelsen engagerade sig ju i samhällsdebatten, skapade kultur, spelade musik etc. Det samma kan knappast sägas om emos. De är bara en bunt värdelösa ytliga posers med klädstil och musiksmak som enda gemensamma nämnare. I övrigt så ät de väl ungefär lika smarta och engagerade som vilka fjortisar som helst?
Citera
2009-08-09, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Srbijaaa
De tar livet av sig innan de hinner få en framtid.
Nja, det är nog inte riktigt så. För går man på stan en dag så ser man enkelt ca 10 personer som ser ut på detta sätt så man funderar "Hur fan skall dom klara sig?" Och så många tar faktiskt inte livet av sig
Citera
2009-08-09, 02:47
Medlem
Cruachans avatar
Finns det inte nog med trådar om "emos"?
Citera
2009-08-09, 02:51
Bannlyst
Menar ni dom självdestruktiva? Vet faktiskt inget namn på dom förutom "emo", även om emo är en sub-genre till punken (hardcorepunken).
Citera
2009-08-09, 04:15
Medlem
Gunjas avatar
Ser du ofta översminkade killar med läderkjolar och rockar? Nog för att dessa rebeller är udda men hur kan någon ens komma på idén att det skulle vara coolt för en kille att klä sig i kjol?
Citera
2009-08-09, 12:09
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunja
Ser du ofta översminkade killar med läderkjolar och rockar? Nog för att dessa rebeller är udda men hur kan någon ens komma på idén att det skulle vara coolt för en kille att klä sig i kjol?

Till skillnad från leopardtightsen på 80-talet?
Citera
2009-08-09, 12:24
Medlem
McCarthy01s avatar
I början av 90-talet var det inne att vara satanist. Jag har ingen vidare koll på dagens ungdomskultur så jag är inte riktigt klar över vad en "emo" är för något. Det jag har hört är att de ska vara extremt känsliga och självmordsbenägna.

Satanisterna som uppkom ur 90-talets Black Metalvåg ville sprida ondska och förstörelse. Jag tyckte de var mer patetiska än dagens "emo:s". Men varje generation har sin "trend".
Citera
2009-08-09, 12:34
Medlem
uborlts avatar
Du snackar inte om folk som har något med emo att göra.
Du pratar om folk som klär sig på ett visst sätt.. Betyder inte att dom lyssnar på emo eller gillar emo. Hårdrock, metal, goth, synth, rock, punk, "festivalmode".
"kan inte namnet på dessa stilar"
varför kallar du då alla dessa olika stilar för "emos".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in