Citat:
Ursprungligen postat av popman123
Hur ser ett normalt förhållande ut?
Är i mitt första seriösa, och jag väntar hela tiden på att hon ska höra av sig när hon inte är med mig. Jag är inte svartsjuk av mig (inte mer än normalt) men jag vill liksom ändå höra något snällt då och då. Jag tänker att ett sms eller två per dag räcker när hon är borta, men inte ens det kan jag få. Jag har skickat 2-3 sms, som inte besvarats, vilket är rätt svinigt. Jag vet att mobilen är på. Det absolut töntigaste är att det bara gått 2-3 dagar sen senaste ordet, vilket bara får mig att skämmas. Är det normalt att inte höra av sig så när man varit tillsammans i snart ett år?
Det känns ibland därför att jag är ensam i förhållandet. Jag blåser upp småsaker... Jag tänker ibland på att det alltid är jag som vill träffas, att jag oftast får kompromissa och så.
Kan ju nämnas att förut så hörde hon av sig jämt, men nu typ aldrig. Fast när vi ses är ju allt helt underbart. Varför blir jag så osäker så snabbt? Hon hörde av sig ofta under hela sommaren när hon var borta, men i denna resa, inte ett ord.
Detta plågar vårt förhållande. Jag funderar ofta på att dumpa henne pga detta, fast jag älskar henne mer än något annat. Jag är en aning deprimerad (sen länge) och det känns som att min depression gör att jag ofta blir arg på folk som står mig nära för ingenting. Jag tycker dock psykolog är skit.. Hon försökte tvinga mig dit, jag vägrade och en gång sa hon att hon inte orkar om inte jag rycker upp mig.
Så jag blir tvungen att fixa depressionen då. Jag vill egentligen mest veta hur ett normalt förhållande ser ut i de avseenden som jag skrivit om. (ser nu att jag mest skrev av mig i tråden än att starta en ordentlig diskussion, ursäkta)
har hon något skäl till att inte höra av sig?
Tex slut på pengar eller liknande?
Tycker det är väldigt svagt att inte svara på sms ens, När jag och mitt ex var ihop smsade vi iallafall en 5-6 sms per dag, bara om småsaker dock, men endå kontakt.