• 1
  • 2
2009-08-15, 13:51
Medlem
Norpheuss avatar
Ja som ni kanske vet så ska PP ge sig in i kommun politiken.

Detta efter att ha tagit ett av Sveriges mandat I EU-parlamentet, vilket de tänker använda till att BARA rösta i integritetsfrågor. Resten tänker representanten skolka.

En annan "stark representant" från PP bytte samtidigt inställning till Lissabon fördraget då det skulle ge henne henne en plats i EU och alltså gynna henne.

Men nu ska vi återigen diskutera vad PP har för planer att satsa på i kommunpolitiken.
Citat:
Piratpartiet är emot att kommuner, landsting och skolor använder licenserade datorprogram som förhindrar modifiering och kopiering av programvaran. Partiet förespråkar istället fria program, så kallad öppen källkod, utan licensavgifter.
Citat:
– Det finns ett antal kommunbaserade grupper som vill ställa upp i valet. Man kommer i huvudsak att driva frågor som rör öppen källkod i kommunalförvaltning och i skolan samt kommunernas informationshantering.

Så det räcker alltså inte med att PP ska skolka cirka 95-99% av alla frågor I EU. Nu ska de alltså ge sig In I kommun politiken för att arbeta I frågor som att "man ska inte behöva visa identitets kort när man lånar böcker" och att "Filmkamerorna på bussarna ska bort".
Att detta skulle ge blattarna utökade möjligheter till bussmisshandel och frågan om busslinjerna ens ska finnas eller bryr sig inte PP om. Det är integriteten som gäller, minst sagt.
Istället för att rösta mot den växande kriminaliteten och massinvandring med SD så ska man alltså nu rösta på detta.

Vad tror do PP om denna satsning?
Citat:
Vad tror du om era chanser?
– Goda, vi ställer upp i kommuner där det finns ett lokalt intresse och därmed också lokala frågor att driva.

Nå, är det någon här som hört ordet Flumparti?
Citera
2009-08-15, 13:52
Moderator
Ruskigbusss avatar
Inte ett skit, men givetvis är de ute efter stålarna.
Citera
2009-08-15, 13:54
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Inte ett skit, men givetvis är de ute efter stålarna.

Ja, de har ju minst sagt en talang för att jaga pengar.
Rösta igenom sin egen lön = stålar
Senast redigerad av Norpheus 2009-08-15 kl. 14:17.
Citera
2009-08-15, 14:11
Medlem
Svejks avatar
Det är nog ingen idé att ställa frågor kring Piratpartiet och hoppas på att någon representant skall besvara dessa någotsånär vettigt. Pinkskin är väl den enda som sliter sig svettig här för partiets räkning, och han verkar ha kastat in handduken (om man skall tro honom själv i annan tråd).

Men visst kan man undra över partiets visioner lokalt. Jag har tidigare förgäves undrat hur partiet, som har integritet som ett av sina slogans, ställer sig kring vanliga medborgares kränkningar.
Det är inte staten som säljer övervakningsutrustning och teknik på den lokala butiken, det är inte emot staten jag har brandväggar och krypterade trådlösa nätverk. Min integritet kränks faktiskt oftare av vanliga Svenssons än av staten.
Vad anser piratpartiet om detta? Ska man vidta åtgärder mot butiken som säljer utrustning, programvaror m.m?
Eller hur resonerar man? Anser man att det bara är FRA och staten som är faran i ett övervakningssamhälle?
Citera
2009-08-15, 14:16
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Ja som ni kanske vet så ska PP ge sig in i kommun politiken.

Detta efter att ha tagit ett av Sveriges mandat I EU-parlamentet, vilket de tänker använda till att BARA rösta i integritetsfrågor. Resten tänker representanten skolka.

En annan "stark representant" från PP bytte samtidigt inställning till Lissabon fördraget då det skulle ge henne henne en plats i EU och alltså gynna henne.

Men nu ska vi återigen diskutera vad PP har för planer att satsa på i kommunpolitiken.

Så det räcker alltså inte med att PP ska skolka cirka 95-99% av alla frågor I EU. Nu ska de alltså ge sig In I kommun politiken för att arbeta I frågor som att "man ska inte behöva visa identitets kort när man lånar böcker" och att "Filmkamerorna på bussarna ska bort".
Att detta skulle ge blattarna utökade möjligheter till bussmisshandel och frågan om busslinjerna ens ska finnas eller bryr sig inte PP om. Det är integriteten som gäller, minst sagt.
Istället för att rösta mot den växande kriminaliteten och massinvandring med SD så ska man alltså nu rösta på detta.

Vad tror do PP om denna satsning?

Nå, är det någon här som hört ordet Flumparti?

Huvudanledningen är att deras partitoppar vill ha mer pengar. Utåt har de väl egentligen bara ett argument för att man ska rösta på dem och det är att de ska jobba för att kommuner ska använda "fri mjukvara" där fri är synonymt med öppen.

Som med många andra partier blir det ett stort problem när valen är baserade på principer. Jag misstänker att den fria mjukvaran ska sitta i kommunernas datorer även i de fall då det är ett sämre alternativ. Enligt PP då.
Citera
2009-08-15, 14:21
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Huvudanledningen är att deras partitoppar vill ha mer pengar. Utåt har de väl egentligen bara ett argument för att man ska rösta på dem och det är att de ska jobba för att kommuner ska använda "fri mjukvara" där fri är synonymt med öppen.

Som med många andra partier blir det ett stort problem när valen är baserade på principer. Jag misstänker att den fria mjukvaran ska sitta i kommunernas datorer även i de fall då det är ett sämre alternativ. Enligt PP då.

Japp. Patetiska anledningar varför man ska lägga sin dyrbara röst på dem.
Citera
2009-08-15, 15:23
Moderator
Ruskigbusss avatar
Detta skiljer dem ju inte ett dugg från andra partier?

ALLA politiker är ute efter att få betalt för att inte jobba.
Citera
2009-08-15, 15:38
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Detta skiljer dem ju inte ett dugg från andra partier?

ALLA politiker är ute efter att få betalt för att inte jobba.

Visst skulle det kunna vara så, men PP skulle fortfarande vara mästarna på det. Helt klart.
Citera
2009-08-15, 15:45
Medlem
Jag tror inte det är några större skillnader mellan de som sitter i kommunfullmäktige nu. Det verkar som att de flesta besluten verkar tas med ganska bred majoritet, det tycker jag är bra. Men jag skulle gärna vilja att PP var med och gav sin syn på saken då och då. Jag skulle väldigt gärna vilja veta hur mycket pengar vi kan tjäna på att använda andra datorprogram än de som används nu. Ett par tusen windows och office licenser är säkert inte helt gratis. Därför är jag öppen för att ge dem min röst i kommunalvalet.
Citera
2009-08-15, 15:49
Medlem
bombaccis avatar
Undra om PP är för avgiftsfri kollektivtrafik?

Hade kunnat vara en blåslampa i baken på vänsteralliansen att kämpa mer för att få kollektivtrafiken enbart skattebetald. Tror V är för detta men Sap sviker oss fattiga i denna fråga. Där hade PP kunnat vara ett bra sätt att föra fram den åsikten på annars.
Citera
2009-08-15, 16:33
Bannlyst
Jag undrar varför inte PP har bredare politik?
Jag vet deras svar (gick på TV igår): Nej, vi är inte ett sånt parti. Vi står för Integrationen.
Citera
2009-08-15, 16:51
Moderator
Ruskigbusss avatar
Piraterna har ett enda existensberättigande och det vet de förstås om:
- Att sparka de övriga i häcken när det gäller integritetsbegränsande åtgärder.

Dvs, medverka till att förhindra övervakning och avlyssning, speciellt på internet.

De vet också givetvis att de som röstar på dem enbart gör det för detta.

Och därför så är det både dumt och kontraproduktivt att profilera sej i andra frågor. För varje annan fråga som de tar ställning i - så riskerar de göra sej av med väljare.

Vad de har i kommunerna att göra, det vete fan. Men visst, kan de få lite pengar och förhindra de övriga snyltarna att göda sej, så varför inte?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in