Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-28, 18:14
Medlem
LOLITAPOPs avatar
Kokain från Equador

Hej, ledsen att posta något som säkerligen varit postat i denna tråd tidigare, men jag har letat som fan efte ett svar utan framgång.
Min kompis är i Equador där kokset kostar 70 spänn grammet, vilket är ett ypperligt läge för mig att få en lina eller två hemskickad. Det rör sig om 2 g ungefär, endast för eget bruk.
Så, frågan lyder:
Hur skickar man ett brev med koks från Equador obemärkt? Är tullen hårda eller är en sådan liten mängd lätt att smuggla in via kuvert?
Tips tack!
Citera
2008-01-28, 19:48
Bannlyst
Någon som vet ungefär % chans att få igenom post från spanien? Inom EU så rätt okej eller.........vet att dom satsat hårt
Citera
2008-01-30, 08:12
Medlem
vessleäckels avatar
Vad skulle det bli för följder om jag ankommer från Thailand till Stockholm, Arlanda. Tullen gör en rutinundersökning av mitt bagage och hittar 200 tabletter ZOLOFT. (som jag köpt receptfritt där)

Vad händer? Böter?
Citera
2008-01-30, 16:02
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vessleäckel
Vad skulle det bli för följder om jag ankommer från Thailand till Stockholm, Arlanda. Tullen gör en rutinundersökning av mitt bagage och hittar 200 tabletter ZOLOFT. (som jag köpt receptfritt där)

Vad händer? Böter?

Har du recept på Zoloft i Sverige? Isf _tror_ jag att du får ta med dig max 3 månadsdoser.
Citera
2008-01-30, 17:27
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:

Vad händer? Böter?

http://www.tullverket.se/download/18...6/51f08_01.pdf
Citera
2008-02-03, 16:23
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:

Vad händer? Böter?
Zoloft tror jag att de skiter snett i. Visst, de kommer nog att reagera på det, men böter tror jag inte. Eventuellt att de tar tabletterna för att kontrollera att de inte innehåller annat, men det skulle förvåna mig.

En fråga bara, varför går du inte bara till en läkare i sverige och får det utskrivet?
Visst, det kostar ju någon krona, men SSRI kastar ju varenda psykläkare efter en i dagsläget...
Citera
2008-02-04, 08:44
Medlem
vessleäckels avatar
OBS! Fick inget vettigt svar i Juridik forumet. Och inte här heller. Provar igen.
Zoloft är inte narkotikaklassat, ta vilket jävla läkemedel som helst som INTE är narkotikaklassat. Vad ger det för straff??

Vad skulle det bli för följder om jag ankommer från Thailand till Stockholm, Arlanda. Tullen gör en rutinundersökning av mitt bagage och hittar 200 tabletter Zoloft, Tramadol eller Alvedon?. (som jag köpt receptfritt där)

Vad händer? Böter?
Om böter, vilka summor?

Reglerna är enligt tullverket:

Den resande måste kunna styrka att läkemedlet är för personligt bruk. Detta kan beträffande receptbelagda läkemedel ske genom att visa upp skriftligt intyg från läkare eller veterinär. Det kan också styrkas genom att läkemedlet är försett med apoteksetikett där det framgår namn på den resande och den läkare/veterinär som förskrivit läkemedlet.

Från land utanför EES *) får du föra in högst tre månaders förbrukning.

Ja vad tror ni skulle hända??
Citera
2008-02-04, 10:01
Medlem
Pyrrahs avatar
Det är väl fånigt att handla Zoloft i Thailand.

Käkar du det nu, ordinerat av läkare så är det bara att gå till apoteket och fylla i blanketter om införsel av zoloft till och från Thailand.
Om du ska köpa det i Thailand utan att du får det förskrivet av läkare här så förstår jag inte riktigt din fråga.
Zoloft kan du ju få utskrivet på närmaste vårdcentral.
Säg att du är deprimerad så kastar läkaren högvis av SSRI efter dig.
Alvedon köper du receptfritt på apoteket här.
Zoloft är förövrigt skit.
Citera
2008-02-04, 14:22
Medlem
Eric Foreskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrrah
Off topic, men jag håller inte alls med om att zoloft är skit. Jag hade inte suttit här idag utan det (sen att fler symptom tillkommit i min sjukdomsbild så att det inte längre hjälper mig fullt ut är en annan femma ).
Citera
2008-02-04, 19:57
Medlem
Pyrrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eric Foreskin
Off topic, men jag håller inte alls med om att zoloft är skit. Jag hade inte suttit här idag utan det (sen att fler symptom tillkommit i min sjukdomsbild så att det inte längre hjälper mig fullt ut är en annan femma ).

Sorry Eric. Menade att jag anser dem vara skit.
Hjälpte inte ett dugg mot min ångest.
Men självklart har de hjälpt många andra.
Citera
2008-02-04, 20:11
Medlem
vessleäckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrrah
Det är väl fånigt att handla Zoloft i Thailand.

Käkar du det nu, ordinerat av läkare så är det bara att gå till apoteket och fylla i blanketter om införsel av zoloft till och från Thailand.
Om du ska köpa det i Thailand utan att du får det förskrivet av läkare här så förstår jag inte riktigt din fråga.
Zoloft kan du ju få utskrivet på närmaste vårdcentral.
Säg att du är deprimerad så kastar läkaren högvis av SSRI efter dig.
Alvedon köper du receptfritt på apoteket här.

Jag vill bara veta vad det blir för påföljd om man torskar i tullen med 200 receptbelagda mediciner, TEX zoloft, ta vilket läkemedel du vill, som INTE är narkotikaklassat..hjärtmediciner, antibiotika vad som helst..Vet att jag kan få zoloft utskrivet men jag frågar inte om det.
Citera
2008-02-04, 22:21
Medlem
Orkar inte läsa igenom alla 100 sidor.

Om man nu importerar efedrin, som inte är olagligt att inneha eller använda, utan bara att sälja / köpa (som jag fattat det iaf), vad kan hända om tullen plockar buset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in