Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-15, 03:35
Medlem
Sovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Kan man avnvända Cipralex 5mg som drog i större mängd?
Har fått det utskrivet av en doktor idag. Anti depp. medecin .

//FoXx

Nej! Du kan inte knarka på antidepp. Käka för många så lär du må jävligt kasst.
Citera
2005-05-16, 00:44
Medlem
Stilnoct

Stilnoct kan även heta Ambien, det är samma sak och innehåller båda Z[size=2]oldipem och ibland heter det helt enkelt Zoldipem[/size]
Citera
2005-05-16, 18:15
Medlem
hundens avatar
Hej Mary!

Tror Portugal är ännu mer liberalt än Spanien.. =]
Dock ej säker..men tramadol etc inga problem..

Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Jag undrar om någon vet om Portugal har ungefär samma lagar som Spanien? I Spanien är ju t ex tramadol och Imovane receptfritt, men är det samma sak i Portugal? Någon som varit där och handlat?

Kan förresten meddela att på Cypern går det INTE att handla nåt kul på apoteken, hur det är på gatan vet jag dock inte.
Citera
2005-05-16, 18:16
Medlem
hundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fargon
Vet någon vad som finns i estland som helst receptfritt?

t.ex. rohypnol valium osv ?

eller eventuelt subutex...men det verkar vara lite långsökt..

Nej..inga av de du nämner är receptfria där..
Möjligtvis tramadol men det tror jag inte
Citera
2005-05-17, 14:06
Avstängd
Lacerdas avatar
Apotek i Portugal

Hej, då var det dags att tipsa om vad för gott man kan få tag på i apoteken i Portugal.
Jag läste att i Danmark kunde man få tag på kodein som sålde receptfritt under ett annat namn. Så Portugal kan inte vara sämre, jag kollade om jag kunde få tag på Citodon och Kodein igår men kärringjäveln som jobbade bakom disken verkade inte vara kvalificerad för sin tjänst.
Hur som helst, vad vet ni om receptfria saker i Portugal?

Har Citodon ett annat namn utomlands? När man söker på namnet så dyker bara en massa ointressanta företag upp
Citera
2005-05-17, 15:35
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Xenical- bantningsmedlet, kan man köpa det receptfritt i något land i vårt närområde? Till ett vettigt pris...inte det rövarpris som vissa internetsajter erbjuder.
Citera
2005-05-17, 16:43
Medlem
Gravity2s avatar
Någon som vet hur det är på Mallorca?
Går det att få tag på tramadol o. liknande?
Citera
2005-05-17, 16:58
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Någon som vet hur det är på Mallorca?
Går det att få tag på tramadol o. liknande?

Dom ville ha recept på det när en vän i spanien skulle köpa det till mig. Men hon lyckades senare övertala apotkaren att få ut ett paket. Tror hon betalade runt 10 Euro för 25 st 50mg.

Tramadol Asta hette dom, jag tog det för första gången och märkte av att det kliade och jag pissade långsammare än en pensionär. Inga njutningar upplevde jag, 350mg var det jag tog.
Citera
2005-05-22, 17:34
Medlem
Hur ser det ut med droger i Brasilien? Vet att det var på gång med en avkriminalisering av eget bruk. Vad finns att köpa receptfritt på de lokala apoteken?
Citera
2005-05-22, 17:39
Bannlyst
monopol

Är det inte bara sverige , danmark, norge och finland som har apoteks monopol i eu?
Citera
2005-05-25, 13:20
Medlem
Puffes avatar
I turkiet kan man iaf köpa efedrin, har köpt det både i marmaris och på alanya
Citera
2005-05-25, 18:29
Medlem
carlinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BörjeVogel
Tänkte åka till Amsterdam för att hälsa på en kompis. Någon som vet hur det är med apoteken där? Finns det något roligt man kan köpa med sig hem?

Holland har faktiskt hårdare regler än Sverige när det gäller mediciner. Läkarna skriver knappt ut antibiotika om du inte är riktigt sjuk. Däremot är det billigare.
Jag fick just antibiotika utskriver mot öroninflammation och när jag skulle hämta ut det sa de: "har du ingen försäkring? då blir det jättedyrt". aj aj tänkte jag.
skiten gick på 15 gulden....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in