2009-08-20, 15:56
Medlem
sireltonjohns avatar
Hittade inte nån tråd om Mullvad.

iom att folk talat om gratisVPN och att det måste finnas nån ev. baktanke om det. Ingen gör ju nån gratis utan att få något tillbaka så kollade jag runt lite om Mullvad.

Fick jättebra hastigheter under deras 3 timmars gratisperiod och kunde utnyttja nästan alla mina 100mbit jag har.

en fråga till er som betalar för tjänsten idag... De där med 50GB per månad är det totalt både upp och ner? eller är det bara ner eller bara upp?

är det totalt 50GB blir det inte mer än 25GB om man vill hålla en ratio på 1.

Eller är jag ute och trampar trehjuling?

mvh
Citera
2009-09-07, 11:15
Medlem
sireltonjohns avatar
fortfarande ingen som kan svara hur det funkar med mängden data?

Är det 50GB ner man får utnyttja och oändligt upp eller 50/50 eller 50GB totalt?

Får inget svar på deras hemsida och jag har inte fått svar på mail heller.

Men tjänsten var snabb och funkade kanon de gratistimmarna man fick testa, men jag vill ändå veta hur det funkar med mängden data.
Citera
2009-09-07, 15:56
Medlem
Det är 50 GB totalt, både upp och nerladdat räknas.
Citera
2010-02-07, 14:54
Medlem
mrdominiks avatar
Jag har använt mullvad i över 3 månader och jag är helt nöjd. De där 50gb räcker gott och väl och jag tankar ganska mycket.

Ibland blir det några gb över i slutet av månaden och ifall man fyller på med en månad till så plussas det. Så ifall jag har 10 gb kvar så kommer jag ha 60gb när jag fyller på.

Mullvad rekommenderas starkt!
Citera
2010-02-07, 15:14
Awaiting Email Confirmation
wk123s avatar
50 GB upp/ner är det ett skämt? Bara folk med gammalt sketet ADSL tjänsten är till för?

Själv laddar jag 20-50 GB per DAG! så den här tjänsten är ju ett skämt!
Citera
2010-05-28, 00:27
Medlem
Mullvad - Nu med fri trafik
Citera
2010-06-13, 00:03
Medlem
Vilka hastigheter får ni andra med mullvad? Jag kommer sällan över 300kB/sec. Om jag stänger av mullvad får jag de fulla 100Mbit. Kanske är det så att anslutningen slöas ner eftersom jag kör all nedladdning i en virtuell maskin eller pga. jag befinner mig på andra sidan jorden räknat från nederländarna.
Citera
2010-06-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wk123
50 GB upp/ner är det ett skämt? Bara folk med gammalt sketet ADSL tjänsten är till för?

Själv laddar jag 20-50 GB per DAG! så den här tjänsten är ju ett skämt!

Man kan ju undra vilken VPN-tjänst du använder dig av då? Om du kör raka rör är ditt inlägg helt irrelevant.
Citera
2010-06-24, 00:34
Medlem
Hur testar man?

Laddat ner klienten, kundnummer 'inget', går ej att ansluta.

edit: står ingående port: fel, ser jag nu med.
Citera
2010-09-21, 18:47
Bannlyst
Måste påpeka att Mullvad.net går från klarhet till klarhet, de använder säker teknik: OpenVPN istället för PPTP (som de flesta andra använder) och tillåter att man ansluter med flera datorer i hushållet (max 3).

Förbättringar sedan jag själv testade senast:

* Ingen trafikbegränsning
* Bryter själv nätuppkopplingen om VPN går ned
* Anonym betalning (även om bitcoin är lite krångligt att få tag i)

Och från och med idag även möjlighet till flera öppna portar
Senast redigerad av Kiwimannen 2010-09-21 kl. 19:02.
Citera
2010-09-28, 19:39
Medlem
knickedickens avatar
Tycker också väldigt bra om deras tjänst. Det har fungerat rätt stabilt på min Mac. Nu ser det även ut som om jag har fått en månad extra på köpet för min senaste betalning. Slängde in 50 kr förra månaden via bankgiro, och idag såg jag att jag har 49 dagar kvar att nyttja.
Citera
2010-10-02, 12:52
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
funkar perfekt, hoppas bara att VPN är så säkert som det sägs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in