Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-01, 13:22
Medlem
Tjenare , jag är nog helt kass på att googla eller så finns det inga drivrutiner vilket skulle vara skumt.

Har en Dell Inspirion 6000 och har letat hela förmiddagen efter drivrutiner till dess trådlösa nätverk, formaterade denna nyss och installerade nytt windows, nu hittar den inte nätverkskortet och jag har provat med samtliga drivare från dells hemsida och även andra sidor.

Finns det någon som kan hitta dessa drivare åt mig? skulle vara riktigt schysst.

/MVH
Citera
2009-09-01, 13:28
Medlem
kimdah2002s avatar
Vilket OS installerade du ?

På specen du fick med datorn står vilket trådlöst kort som sitter i, det brukar heta 135, 1370,1450 eller 1470 någonting... Du kan också öppna luckan på baksidan och läsa på kortet vilket det är...

Har datorn hittat nätverkskortet? om inte kolla så det är aktiverat (lyser en nätverksikon i statusraden på datorn)
Citera
2009-09-01, 13:31
Medlem
jag köpte den begagnad och fick inte med några skivor eller liknande, vet inte heller va det är för nätverkskort.
Citera
2009-09-01, 13:40
Medlem
hittar ingen lucka heller?

alltså jag vet att datorn inte hittar det trådlösa kortet och det enda jag behöver är drivisar.
Citera
2009-09-01, 13:46
Moderator
pewpews avatar
men ladda ner alla drivisar för trådlöst kort från dells sida som kan tänkas tillhöra den modell du har. Har den har fungerande trådlöst innan?

Står inte serienummret /modell numret på undersidan på etiketten? man brukar kunna söka på det.
Citera
2009-09-01, 15:08
Medlem
Sen så har ju en hel del modeller så att man måste aktivera WIFI fysiskt via en strömbrytare, gör man inte det så är det inte säkert att den dyker upp i enhetshanteraren (om jag nu minns rätt).
Det brukar ju alltid finnas en indikatorlampa på chassit med en ikon eller ordet WiFi på som skall lysa...

EDIT: Tryck på tangeterna [Fn] [F2] så aktiverar du WiFi på din dell
Senast redigerad av karlstaden 2009-09-01 kl. 15:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in